Κυριακή, 4 Ιανουαρίου 2015

ΥΓΕΙΑ. Πώς να αντιμετωπίσετε μία κρίση πανικού!...

photoΟρίζεται ως η ξαφνική έναρξη επεισοδίου τρόμου ή ανησυχίας, που κορυφώνεται σε διάρκεια περίπου 10 λεπτών, συνήθως διαρκεί από μερικά λεπτά μέχρι και μία ώρα και προκαλεί κόπωση και εξάντληση. Συμπτώματα:
 Περιλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερα από τα ακόλουθα: Εφίδρωση, ταχυκαρδία, δύσπνοια, τρέμουλο, πόνους στο στήθος, ναυτία, ζαλάδα ή ίλιγγο, ανατριχίλα, εξάψεις, αίσθημα πνιγμού, μικρές κοφτές αναπνοές, συναίσθημα επερχόμενου θανάτου, αίσθημα απειλητικού κινδύνου ή καταστροφής, ανάγκη να δραπετεύσετε, αίσθηση ότι χάνετε τον έλεγχο ή ότι τρελαίνεστε. Τα συμπτώματα του stress μπορεί μερικές φορές να εμφανιστούν απότομα, έντονα και γρήγορα με συνέπεια να νιώσετε ότι είστε εκτός ελέγχου.
 Επειδή τα σωματικά συμπτώματα άγχους είναι έντονα καλό είναι να κάνετε μία σειρά εξετάσεων για να αποκλειστούν άλλα πιθανά προβλήματα (π.χ. υπερθυρεοειδισμός). Πού οφείλεται: Συνήθως σε τραυματικά γεγονότα και εσωτερικές συγκρούσεις, αλλά και σε χρόνιες καταστάσεις έντασης και άγχους, όπως για παράδειγμα χρόνια προβλήματα υγείας, δυσκολίες στο γάμο, δυσαρέσκεια και ένταση στον επαγγελματικό τομέα, ανεργία, οικονομικά προβλήματα κ.λπ.
Συχνά συνοδεύει ως σύμπτωμα άλλες διαταραχές όπως κατάθλιψη, μετατραυματικό στρες κ.ά. Πώς αντιμετωπίζεται: Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η συμπεριφοριστική-γνωσιακή ψυχοθεραπεία που μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε και να αποδυναμώσετε τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις και να αλλάξετε τις συμπεριφορές που προκαλούν και κλιμακώνουν το αίσθημα του πανικού. Η συγκεκριμένη θεραπεία εστιάζει στο να μάθετε να χαλαρώνετε (με τις διάφορες τεχνικές χαλάρωσης), να ελέγχετε τα συμπτώματα αλλά και να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες και τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Ιδιαίτερα αποτελεσματικός έχει αποδειχτεί ο συνδυασμός φαρμακευτικής αγωγής με ψυχοθεραπεία. Να θυμάστε: Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει μία ή περισσότερες κρίσεις πανικού στην ζωή τους. Όταν όμως η υποκειμενική σας ενόχληση αρχίσει να γίνεται πολύ έντονη, πολύ συχνή και σας εμποδίζει στην καθημερινή σας λειτουργικότητα, τότε πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Οι κρίσεις πανικού αντιμετωπίζονται με μεγάλη επιτυχία μέσω των σύγχρονων ψυχοθεραπειών, αρκεί να θυμάστε κάτι απλό: δεν θα πάψετε να νιώθετε stress, θα μάθετε να το ελέγχετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου