Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΓΕΙΑ. Έρευνα: Το φαγητό μετά τη δύση του ηλίου προσθέτει κιλά. Απο τον βοτανολογο ΝΙΩΤΗ.

Αν κάποιος τρώει σχεδόν όλο το 24ωρο, από το πρωί που ξυπνάει (πρόγευμα) έως αργά το βράδυ (δείπνο), με ενδιάμεσες «στάσεις» για μεσημεριανό γεύμα και για άλλα εμβόλιμα «τσιμπολογήματα», θα παχύνει. Πολύ περισσότερο, αν συνηθίζει να τρώει μέσα στην... άγρια νύχτα. Αν, αντίθετα, περιορίσει το διάστημα που τρώει σε ένα χρονικό «παράθυρο» έως 12 ωρών (π.χ. από τις 08.00 έως τις 20.00) και πάψει να τρώει τα βράδια, όπως άλλωστε συνέβαινε τα παλαιότερα χρόνια, όταν οι άνθρωποι πήγαιναν για ύπνο πολύ νωρίτερα, τότε θα χάσει κιλά, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα που βασίστηκε σε μελέτη πειραματόζωων. Με άλλα λόγια, μπορεί κάποιος να χάσει κιλά, χωρίς να περιορίσει το φαγητό του στο παραμικρό, απλώς αλλάζοντας τις συνήθειές του για τις ώρες του φαγητού του - και εφόσον βέβαια αντέχει να μένει νηστικός τα βράδια.
Έρευνα: Το φαγητό μετά τη δύση του ηλίου προσθέτει κιλά
 Οι επιστήμονες προειδοποίησαν ότι, τα τελευταία χρόνια, με την αφθονία του τεχνητού φωτός και των ποικίλων «πειρασμών» (τηλεόραση, υπολογιστές, «έξυπνα» κινητά κ.ά.), οι άνθρωποι, ιδίως οι νέοι, τείνουν να ξενυχτούν και το ξενύχτι τους συνήθως συνοδεύεται με φαγητό, με συνέπεια να παχαίνουν. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Σατσιντανάντα Πάντα του Ινστιτούτου Σαλκ της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Cell Metabolism», σύμφωνα με το BBC, πειραματίστηκαν με 400 ποντίκια, τα οποία χώρισαν σε δύο ομάδες. Η ομάδα που διατρεφόταν μόνο επί 9 έως 12 ώρες μέσα στην ημέρα είχε έπειτα από 38 εβδομάδες μικρότερο βάρος από τη δεύτερη ομάδα που διατρεφόταν επί 24ώρου βάσεως, παρόλο που η ποσότητα τροφής ήταν η ίδια για όλα τα ζώα. Μάλιστα, η μείωση του βάρους συνέβαινε άσχετα από το είδος των τροφών: έγιναν πειράματα με διάφορες τροφές, π.χ. με διαφορετικά λιπαρά, αλλά κάθε φορά όλα τα ποντίκια κατανάλωναν τις ίδιες θερμίδες. Η μελέτη έδειξε ότι, παρόλο που δύο οργανισμοί καταναλώνουν τις ίδιες θερμίδες μέσα στην ημέρα, το πόσο θα παχύνουν θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από το πώς θα κατανεμηθεί η τροφή τους κατά τη διάρκεια της ημέρας.
 Φαίνεται πως όσοι τρώνε, αφότου έχει δύσει ο ήλιος, έχουν αυξημένες πιθανότητες να παχύνουν. Αντίθετα, αν κάποιος μένει νηστικός για ένα 12ωρο, μετά το 12ωρο που έχει φάει, τότε το σώμα του καίει περισσότερο λίπος και άρα αδυνατίζει. Μάλιστα, όπως έδειξαν τα πειράματα, ακόμη και όταν τα ζώα αφέθηκαν ελεύθερα τα Σαββατοκύριακα να τρώνε όποτε ήθελαν, χωρίς να ισχύει πλέον ο χρονικός περιορισμός του 12ώρου, πάλι κατέληξαν πιο αδύνατα από τα ποντίκια που έτρωγαν ελεύθερα όλες τις ημέρες. Αυτό, κατά τους επιστήμονες, σημαίνει ότι η παροδική διακοπή της 12ωρης νηστείας δεν καταστρέφει το όφελός της τελείως. Όταν, εξάλλου, τα πιο παχύσαρκα ποντίκια της δεύτερης ομάδας, που όλο αυτόν τον καιρό έτρωγαν χωρίς χρονικούς περιορισμούς, μετακινήθηκαν στην πρώτη ομάδα και υποχρεώθηκαν πλέον να τρώνε εντός 12ώρου και να μένουν νηστικά το άλλο 12ωρο, αδυνάτισαν (5% κατά μέσο όρο), παρόλο που συνέχισαν να καταναλώνουν τις ίδιες θερμίδες με πριν.
 Όταν όμως το χρονικό «παράθυρο» διατροφής τους διευρύνθηκε από τις 12 σε 15 ώρες, τότε η μείωση του βάρους τους περιορίστηκε. Οι ερευνητές ήδη προγραμματίζουν ανάλογα πειράματα με ανθρώπους για να επιβεβαιώσουν τα συμπεράσματά τους. Όπως είπαν, πιστεύουν ότι η διακεκομμένη διατροφή αποτελεί, πέρα από την αποφυγή παχυσαρκίας, την κατάλληλη θεραπευτική στρατηγική για παθήσεις όπως η υψηλή χοληστερίνη, ο διαβήτης και το μεταβολικό σύνδρομο. Τα πειράματα με τα ζώα έδειξαν ότι η βραδινή νηστεία μειώνει το σάκχαρο και το επίπεδο της χοληστερίνης στο αίμα. Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι ο περιορισμός της διατροφής στο μισό της ημέρας αλλάζει τη σύνθεση των μικροβίων στο έντερο, πράγμα που πιθανότατα είναι σημαντικό για το βάρος και γενικότερα για την υγεία.

1 σχόλιο:

  1. καλημέρα φίλοι μου το βράδυ να μην τρώτε δεν είναι και το καλυτερο, για να έχουμε καλή υγεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή