Την ίδια ώρα που η Αθηνά Ωνάση «ξεφορτώνεται» τον Σκορπιό και τα ιστορικά σκάφη από το λιμανάκι του νησιού, βγαίνει για δεύτερη φορά στο σφυρί το σύμβολο της πολυτέλειας της οικογένειας Ωνάση η θρυλική θαλαμηγός «Χριστίνα».
Το σκάφος, ένα πολεμικό σκαρί που έλαβε μέρος στην απόβαση στη Νορμανδία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου αγοράστηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση το 1953 έναντι μόλις 34.000 δολαρίων.
Ο Έλληνας μεγιστάνας διέθεσε το αστρονομικό για την εποχή ποσό των 4 εκατομμυρίων προκειμένου να τo μετατρέψει στο πιο πολυτελές σκάφος της εποχής του. Το υπερπολυτελές σκάφος φιλοξένησε διάσημες προσωπικότητες όπως τον Τζων Φ. Κέννεντυ , τον Ουίστον Τσώρτσιλ , τον Φρανκ Σινάτρα, την Μέρλιν Μονρόε, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ , τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και τον Τζων Γουέιν. Το 1956 μάλιστα, το πριγκιπικό ζεύγος Ρενιέ του Μονακό έκανε την δεξίωση του γάμου του στην «Χριστίνα». Διαθέτει έχει μία προεδρική σουίτα, 18 καμπίνες επιβατών καθώς και πολλούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους που συνδέονται μεταξύ τους με μία κεντρική σπειροειδή σκάλα. Τα πρυμναίο κύριο κατάστρωμα διαθέτει πισίνα με έναν ψηφιδωτό Μινώταυρο στο δάπεδο της, το οποίο ανυψώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού για να σχηματίσει μία πίστα χορού. Το κατάστρωμα περιπάτου διαθέτει ελικοδρόμιο.
Στο μπαρ «του Άρη», τα σκαμπό είναι φτιαγμένα από μαλακό λεπτό δέρμα Ρυγχοφάλαινας. Επιπλέον, η θαλαμηγός περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, αθλητικό κέντρο ,παιδότοπο, κέντρο ομορφιάς , γυμναστήριο, τζακούζι και χώρο για μασάζ. Το μήκος της «Χριστίνας Ο» φτάνει τα 99 μέτρα, ενώ έχει πλάτος 11 μέτρων και εκτόπισμα 2.250 τόνων. Δεν κατασκευάστηκε για σκάφος αναψυχής. Αντιθέτως, ήταν ένα...πολεμικό πλοίο.
Επρόκειτο για μία υπό απόσυρση ανθυποβριχιακή φρεγάτα καναδικής κατασκευής που μετά το πέρας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την απόβαση στην Νορμανδία πουλιόταν για παλιοσίδερα (σκραπ). Ο Ωνάσης την αγόρασε ως σκραπ στην εξευτελιστική τιμή των 34.000 δολαρίων, κράτησε μόνο το σκαρί και επένδυσε πάνω του τέσσερα εκατομμύρια δολάρια - ποσό ιλλιγγιώδες για τα μέσα της δεκαετίας του '50, μετατρέποντάς την σε υπερπολυτελές γιοτ.
Μετά τον θάνατό του πέρασε στα χέρια της κόρης του, που το διέθεσε στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ λίγα χρόνια αργότερα αγοράστηκε για 250 εκατομμύρια από τον εφοπλιστή και φίλο της οικογένειας Ωνάση, Ιωάννη Παπανικολάου . Το 1998 το αγόρασε ο Έλληνας εφοπλιστής Τζων Πωλ Παπανικολάου, φίλος της οικογένειας Ωνάση. Επανέφερε το αρχικό όνομα ( για την ακρίβεια προσέθεσε κι ένα όμικρον: «Χριστίνα Ο») και ανακαίνισε το σκάφος από το 1999 μέχρι και το 2001, πληρώνοντας πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια.
Από το 2005 μέχρι σήμερα η «Χριστίνα Ο» είναι διαθέσιμη για ναύλωση, σε «φιλική τιμή»: γύρω στις 450.000 ευρώ την εβδομάδα. Ο Παπανικολάου πέθανε το 2010 στην Αθήνα και τώρα οι κληρονόμοι του βγάζουν το σκάφος σε πλειστηριασμό. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ο οποίος είδε το σκάφος «Χριστίνα Ο» ως ένα ισχυρό σύμβολο της επιχειρηματικής του αυτοκρατορίας, ποτέ δε θα μπορούσε να φανταστεί την «τύχη» του...
Ο Έλληνας μεγιστάνας διέθεσε το αστρονομικό για την εποχή ποσό των 4 εκατομμυρίων προκειμένου να τo μετατρέψει στο πιο πολυτελές σκάφος της εποχής του. Το υπερπολυτελές σκάφος φιλοξένησε διάσημες προσωπικότητες όπως τον Τζων Φ. Κέννεντυ , τον Ουίστον Τσώρτσιλ , τον Φρανκ Σινάτρα, την Μέρλιν Μονρόε, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ , τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και τον Τζων Γουέιν. Το 1956 μάλιστα, το πριγκιπικό ζεύγος Ρενιέ του Μονακό έκανε την δεξίωση του γάμου του στην «Χριστίνα». Διαθέτει έχει μία προεδρική σουίτα, 18 καμπίνες επιβατών καθώς και πολλούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους που συνδέονται μεταξύ τους με μία κεντρική σπειροειδή σκάλα. Τα πρυμναίο κύριο κατάστρωμα διαθέτει πισίνα με έναν ψηφιδωτό Μινώταυρο στο δάπεδο της, το οποίο ανυψώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού για να σχηματίσει μία πίστα χορού. Το κατάστρωμα περιπάτου διαθέτει ελικοδρόμιο.
Στο μπαρ «του Άρη», τα σκαμπό είναι φτιαγμένα από μαλακό λεπτό δέρμα Ρυγχοφάλαινας. Επιπλέον, η θαλαμηγός περιλαμβάνει βιβλιοθήκη, αθλητικό κέντρο ,παιδότοπο, κέντρο ομορφιάς , γυμναστήριο, τζακούζι και χώρο για μασάζ. Το μήκος της «Χριστίνας Ο» φτάνει τα 99 μέτρα, ενώ έχει πλάτος 11 μέτρων και εκτόπισμα 2.250 τόνων. Δεν κατασκευάστηκε για σκάφος αναψυχής. Αντιθέτως, ήταν ένα...πολεμικό πλοίο.
Επρόκειτο για μία υπό απόσυρση ανθυποβριχιακή φρεγάτα καναδικής κατασκευής που μετά το πέρας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την απόβαση στην Νορμανδία πουλιόταν για παλιοσίδερα (σκραπ). Ο Ωνάσης την αγόρασε ως σκραπ στην εξευτελιστική τιμή των 34.000 δολαρίων, κράτησε μόνο το σκαρί και επένδυσε πάνω του τέσσερα εκατομμύρια δολάρια - ποσό ιλλιγγιώδες για τα μέσα της δεκαετίας του '50, μετατρέποντάς την σε υπερπολυτελές γιοτ.
Μετά τον θάνατό του πέρασε στα χέρια της κόρης του, που το διέθεσε στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ λίγα χρόνια αργότερα αγοράστηκε για 250 εκατομμύρια από τον εφοπλιστή και φίλο της οικογένειας Ωνάση, Ιωάννη Παπανικολάου . Το 1998 το αγόρασε ο Έλληνας εφοπλιστής Τζων Πωλ Παπανικολάου, φίλος της οικογένειας Ωνάση. Επανέφερε το αρχικό όνομα ( για την ακρίβεια προσέθεσε κι ένα όμικρον: «Χριστίνα Ο») και ανακαίνισε το σκάφος από το 1999 μέχρι και το 2001, πληρώνοντας πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια.
Από το 2005 μέχρι σήμερα η «Χριστίνα Ο» είναι διαθέσιμη για ναύλωση, σε «φιλική τιμή»: γύρω στις 450.000 ευρώ την εβδομάδα. Ο Παπανικολάου πέθανε το 2010 στην Αθήνα και τώρα οι κληρονόμοι του βγάζουν το σκάφος σε πλειστηριασμό. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ο οποίος είδε το σκάφος «Χριστίνα Ο» ως ένα ισχυρό σύμβολο της επιχειρηματικής του αυτοκρατορίας, ποτέ δε θα μπορούσε να φανταστεί την «τύχη» του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου