Στα ράφια των καταστημάτων «Harrods», «Harvey Nichols» και «Selfridges» δεσπόζουν προϊόντα μελιού και τομάτας απευθείας από... την καρδίτσα, προσελκύοντας αγοραστές από όλο τον κόσμο.
Μέλι ανθέων, από θυμάρι, κωνοφόρα και έλατα, καθώς και τομάτα στραγγιστή σε ποικίλες παραλλαγές, είναι τα προϊόντα που έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν οι επισκέπτες των φημισμένων αγγλικών πολυκαταστημάτων.
Πίσω από τα προϊόντα αυτά βρίσκεται ο παραγωγός από την Καρδίτσα, Αλέξανδρος Γκουσιάρης. Αν και απόφοιτος του Μαθηματικού Τμήματος του ΑΠΘ, ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης αποφάσισε σε νεαρή ηλικία να ασχοληθεί με την παραγωγή μελιού, στην αρχή ερασιτεχνικά και αργότερα επαγγελματικά.
Τα μυστικά του επαγγέλματος μετέφερε, άλλωστε, η οικογένειά του πάππου προς πάππου, καθώς οι πρόγονοί του εξέτρεφαν, στα τέλη του 19ου αιώνα, μελίσσια στην αυλή του σπιτιού τους, για την κάλυψη των ετήσιων οικογενειακών αναγκών σε μέλι.
Το 1996 ιδρύει εταιρεία παραγωγής και τυποποίησης μελιού, με έδρα το χωριό Ηλιάς Καρδίτσας. Την ίδια χρονιά η διάθεση του μελιού σε φιλανθρωπικό μπαζάρ του δίνει το εισιτήριο για τις αγορές του εξωτερικού.
Στην εκδήλωση, το μέλι δοκιμάζει τυχαία ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εμπορίας και διάθεσης ελληνικών προϊόντων στην Αγγλία «Odysea», ο οποίος του προτείνει επαγγελματική συνεργασία για εξαγωγή του μελιού στο εξωτερικό. Τα μικρά βαζάκια μελιού του Αλέξανδρου αρχίζουν να ταξιδεύουν και να βρίσκουν τη θέση τους στα ράφια των πιο πολυτελών καταστημάτων της Αγγλίας.
Το 1998 ο ίδιος άνθρωπος τον παροτρύνει να αρχίσει και τη συστηματική καλλιέργεια τομάτας, ενθουσιασμένος από τη δοκιμή της σπιτικής σάλτσας τομάτας, που ετοιμάζει ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης.
Ετσι, αρχίζει και την καλλιέργεια τομάτας, που στη συνέχεια παστεριώνεται με παραδοσιακό τρόπο. Στήνεται μια μικρή μονάδα τυποποίησης και συσκευασίας, όπου δουλεύουν οι γυναίκες του χωριού και σύντομα τα βάζα αυτά βρίσκονται στα «Harrods», τα «Selfridges» και τα «Harvey Nichols». Το 2004 τα προϊόντα πιστοποιούνται ως βιολογικά.
Σήμερα, το 90% της παραγωγής του Αλέξανδρου Γκουσιάρη διατίθεται στο εξωτερικό με την ετικέτα «Odysea», ενώ στην Ελλάδα η διάθεση γίνεται περιορισμένα σε καταστήματα, αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία, με τις ετικέτες «Μέλι, παραγωγή Γκουσιάρης» και «Τομάτα Στραγγιστή».
«Δεν έχουμε ως στόχο μας τη διάθεση των προϊόντων μας μόνο στο εξωτερικό, απλά εκεί έχει βρει η παραγωγή μας διέξοδο, μέσα από τη συνεργασία μας με την εταιρεία που τα διαθέτει στο Λονδίνο», υπογραμμίζει ο ίδιος.Τα προϊόντα έχουν αποσπάσει πλήθος βραβείων στην Αγγλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα.
Επίσης, δειλά βήματα για την προώθησή τους γίνονται ήδη σε Αυστρία και Γερμανία.
Η επιτυχημένη πορεία των προϊόντων του Αλέξανδρου Γκουσιάρη, από ένα μικρό χωριό της Καρδίτσας μέχρι τις αγορές του εξωτερικού αποτελεί το θέμα του ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Οικολογικά Ημερολόγια - Μια μικρή μεγάλη ιδέα», που προβάλλεται στο πλαίσιο του 13ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
www.ethnos.gr
Μέλι ανθέων, από θυμάρι, κωνοφόρα και έλατα, καθώς και τομάτα στραγγιστή σε ποικίλες παραλλαγές, είναι τα προϊόντα που έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν οι επισκέπτες των φημισμένων αγγλικών πολυκαταστημάτων.
Πίσω από τα προϊόντα αυτά βρίσκεται ο παραγωγός από την Καρδίτσα, Αλέξανδρος Γκουσιάρης. Αν και απόφοιτος του Μαθηματικού Τμήματος του ΑΠΘ, ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης αποφάσισε σε νεαρή ηλικία να ασχοληθεί με την παραγωγή μελιού, στην αρχή ερασιτεχνικά και αργότερα επαγγελματικά.
Τα μυστικά του επαγγέλματος μετέφερε, άλλωστε, η οικογένειά του πάππου προς πάππου, καθώς οι πρόγονοί του εξέτρεφαν, στα τέλη του 19ου αιώνα, μελίσσια στην αυλή του σπιτιού τους, για την κάλυψη των ετήσιων οικογενειακών αναγκών σε μέλι.
Το 1996 ιδρύει εταιρεία παραγωγής και τυποποίησης μελιού, με έδρα το χωριό Ηλιάς Καρδίτσας. Την ίδια χρονιά η διάθεση του μελιού σε φιλανθρωπικό μπαζάρ του δίνει το εισιτήριο για τις αγορές του εξωτερικού.
Στην εκδήλωση, το μέλι δοκιμάζει τυχαία ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εμπορίας και διάθεσης ελληνικών προϊόντων στην Αγγλία «Odysea», ο οποίος του προτείνει επαγγελματική συνεργασία για εξαγωγή του μελιού στο εξωτερικό. Τα μικρά βαζάκια μελιού του Αλέξανδρου αρχίζουν να ταξιδεύουν και να βρίσκουν τη θέση τους στα ράφια των πιο πολυτελών καταστημάτων της Αγγλίας.
Το 1998 ο ίδιος άνθρωπος τον παροτρύνει να αρχίσει και τη συστηματική καλλιέργεια τομάτας, ενθουσιασμένος από τη δοκιμή της σπιτικής σάλτσας τομάτας, που ετοιμάζει ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης.
Ετσι, αρχίζει και την καλλιέργεια τομάτας, που στη συνέχεια παστεριώνεται με παραδοσιακό τρόπο. Στήνεται μια μικρή μονάδα τυποποίησης και συσκευασίας, όπου δουλεύουν οι γυναίκες του χωριού και σύντομα τα βάζα αυτά βρίσκονται στα «Harrods», τα «Selfridges» και τα «Harvey Nichols». Το 2004 τα προϊόντα πιστοποιούνται ως βιολογικά.
Σήμερα, το 90% της παραγωγής του Αλέξανδρου Γκουσιάρη διατίθεται στο εξωτερικό με την ετικέτα «Odysea», ενώ στην Ελλάδα η διάθεση γίνεται περιορισμένα σε καταστήματα, αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία, με τις ετικέτες «Μέλι, παραγωγή Γκουσιάρης» και «Τομάτα Στραγγιστή».
«Δεν έχουμε ως στόχο μας τη διάθεση των προϊόντων μας μόνο στο εξωτερικό, απλά εκεί έχει βρει η παραγωγή μας διέξοδο, μέσα από τη συνεργασία μας με την εταιρεία που τα διαθέτει στο Λονδίνο», υπογραμμίζει ο ίδιος.Τα προϊόντα έχουν αποσπάσει πλήθος βραβείων στην Αγγλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα.
Επίσης, δειλά βήματα για την προώθησή τους γίνονται ήδη σε Αυστρία και Γερμανία.
Η επιτυχημένη πορεία των προϊόντων του Αλέξανδρου Γκουσιάρη, από ένα μικρό χωριό της Καρδίτσας μέχρι τις αγορές του εξωτερικού αποτελεί το θέμα του ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Οικολογικά Ημερολόγια - Μια μικρή μεγάλη ιδέα», που προβάλλεται στο πλαίσιο του 13ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου