Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Μοντέλο... ΑΣΕΠ και στη σχολή καλων τεχνών

Μοντέλο... ΑΣΕΠ και στη σχολή καλων τεχνών Μέση 62 και περιφέρεια 120... Την προσλαµβάνουµε; Εφθασε η ώρα που... οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ, πνιγµένοι µέσα στο χαρτοµάνι των προσλήψεων, µε τη µεζούρα ανά χείρας , θα στέκονται µπροστά στα µοντέλα της Καλών Τεχνών και θα µετρούν γοφούς, ώµους και µπράτσα!
Ακόµη αναζητείται από τα συναρµόδια υπουργεία (Παιδείας, Εσωτερικών) ο ευφυής αυτός εγκέφαλος που αποφάσισε ότι οι προσλήψεις των µοντέλων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) είναι κάτι σαν τα... next top model και πρέπει να περάσουν από κάστινγκ! Το κάστινγκ όµως, αντί του Χριστόφορου Κοτέντου και της Βίκυς Καγιά, θα το κάνουν οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ... από όπου θα περνούν πλέον οι προσλήψεις των µοντέλων.
Η απόφαση αυτή, εκτός του ότι έχει γίνει «το ανέκδοτο της σεζόν» στην ΑΣΚΤ, δηµιούργησε τεράστια προβλήµατα στους καθηγητές και φοιτητές της σχολής Εικαστικών Τεχνών, όπου από το ξεκίνηµα της ακαδηµαϊκής τους χρονιάς... µέχρι και σήµερα ζωγραφίζουν νεκρή φύση. Τα µοντέλα µέχρι νεωτέρας από το ΑΣΕΠ δεν µπορούν να τα χρησιµοποιήσουν. Τι κι αν το ίδιο το Ανώτατο Συµβούλιο έκρινε πως αυτές οι προσλήψεις πρέπει να εξαιρεθούν της διαδικασίας; Τι κι αν στο υπ. Παιδείας υποστηρίζουν ότι ουδέποτε πρότειναν κάτι τέτοιο;

Λύση από τον Πάγκαλο
Τον γόρδιο δεσµό στο πρόβληµα πρέπει να λύσει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος. Μέχρι εκεί έχει φθάσει αυτός ο παραλογισµός που αφήνει τις σχολές µε κλειστά εργαστήρια! Η υπόθεση αφορά δεκάδες ανθρώπους που αµείβονται µε 11 ευρώ µεικτά την ώρα για να ποζάρουν ακίνητοι πέντε ώρες την ηµέρα, Δευτέρα µε Παρασκευή, στα εργαστήρια Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Χαρακτικής της Σχολής Καλών Τεχνών.
Η απουσία τους από τα εργαστήρια τινάζει όλο το πρόγραµµα σπουδών στον αέρα, µας λέει ο κ. Αντώνης Κυρίτσης, καθηγητής στη Σχολή. «Οι φοιτητές δεν εµφανίζονται στα εργαστήρια, καθώς δεν έχουν ουσιαστικά τίποτα να κάνουν. Η δουλειά τους είναι κυρίως ανθρωποκεντρική και χωρίς να ποζάρουν τα µοντέλα είναι αδύνατον να προχωρήσουν τα µαθήµατα». Τα εικαστικά µοντέλα δεν είναι όπως πολλοί πιστεύουν σαν αυτά των εξώφυλλων των περιοδικών.
Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, µε όλα εκείνα τα ψεγάδια που κάνουν ένα πρόσωπο και ένα σώµα να διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο. Είναι εργαζόµενοι, οι περισσότεροι των οποίων κρατούν για ευνόητους λόγους την ανωνυµία τους, που κάθονται και ποζάρουν πότε γυµνοί, πότε όχι, άκαµπτοι και ακούνητοι για ώρες στα ατελιέ των καλλιτεχνών. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πάρει σύνταξη από αυτήν τη δουλειά και η φορολογική τους δήλωση έγραφε για µια ζωή: «µοντέλο της ΑΣΚΤ».
Μέχρι σήµερα οι υπουργοί Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονοµικών µε κοινή απόφαση ενέκριναν τις προσλήψεις οκταµήνου που ζητούσε η Σχολή για ωροµίσθιους άντρες και γυναίκες που κάλυπταν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών.
Η πρυτανεία της ΑΣΚΤ µε έγγραφό της προς το υπουργείο Παιδείας ζητεί την άµεση επίλυση του διορισµού των µοντέλων µε νοµοθετική ρύθµιση ανάλογη µε αυτήν που ισχύει για την ΕΡΤ (Ν. 3861/2010). Το διοικητικό συµβούλιο της δηµόσιας τηλεόρασης έχει το δικαίωµα να υπογράφει συµβάσεις για προσωπικό ειδικών θέσεων.

ΜΑΓΕΥΕ ΤΟ ΓΥΜΝΟ
Ανώνυµες γυναίκες έγιναν µούσες καλλιτεχνών
Το γυµνό ήταν πάντα αγαπηµένο θέµα των γλυπτών και των ζωγράφων. Η τελειότητα στις αναλογίες ποσώς τους ενδιέφερε. Εκείνο που µετρούσε ήταν η διαφορετικότητα. Το πρόσωπο ή το σώµα που θα «µάγευε» τον καλλιτέχνη. Ανέκαθεν, όµως, οι γυναίκες που πόζαραν γυµνές δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτές και συνήθως ήταν απλές κοπέλες. Από την εποχή της Μαίρης Σαµαρά (το παλαιότερο εν ενεργεία µοντέλο της ΑΣΚΤ) που άρχισε να ποζάρει το 1948, µε αποτέλεσµα η γιαγιά της να τη διώξει από το σπίτι (όταν είδε να φιγουράρουν σε πρωτοσέλιδο εφηµερίδας δύο γλυπτά που την απεικόνιζαν), ελάχιστα έχουν αλλάξει, µε αποτέλεσµα και σήµερα τα µοντέλα να µη δηλώνουν εύκολα την επωνυµία τους. Η Μαίρη Σαµαρά γεννήθηκε στην Αθήνα πριν από 76 χρόνια και ξεκίνησε το επάγγελµα σε ηλικία 13 ετών.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr

1 σχόλιο: