Μισθοί Ευρώπης, αλλά παραγωγικότητα Αιγύπτου για τους εργαζόμενους των Ελληνικών Πετρελαίων, όπου οι ετήσιες αποδοχές μαζί με τις υπερωρίες για έναν φύλακα βάρδιας φτάνουν τις 110.000 ευρώ.
Στον ίδιο όμιλο, τραπεζοκόμος παίρνει 74.000 ευρώ ετησίως, κλητήρας 67.000 ευρώ, αποθηκάριος 78.000 ευρώ, οδηγός 67.000 και οδηγός πυροσβεστικού 88.000 ευρώ.
Τα στοιχεία αυτά έγιναν γνωστά από τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. και σύμφωνα με αυτά οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου, της Θεσσαλονίκης και της Ελευσίνας είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι σε σχέση με συναδέλφους τους σε μεγαλύτερα διυλιστήρια της ΕΕ. Ωστόσο, οι μέρες απασχόλησής τους είναι οι λιγότερες. Οι Ελληνες δουλεύουν 197 μέρες τον χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, στην Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες.
Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και λιτότητας για το σύνολο σχεδόν των μισθωτών και συνταξιούχων, το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ., σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ομίλου, ζητά αυξήσεις 18%.
Οι συνδικαλιστές είναι σε διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου, ζητούν αύξηση 4,7% συν 3% που είναι το χρονοεπίδομα και μαζί με διάφορα θεσμικά αιτήματα, το σύνολο των αυξήσεων φτάνει στο 18%. Το 2009 και το 2010 οι εργαζόμενοι είχαν λάβει αυξήσεις 7% και 7%.
Μάλιστα, το ΠΣΕΕΠ (Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια), επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες, που απειλούν να στεγνώσουν την αγορά.
Eλλειμμα
Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ., τα διυλιστήρια έχουν έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Στελέχη του ομίλου λένε, μάλιστα, ότι «οι μισθοί είναι ευρωπαϊκοί, και καλώς είναι έτσι, αλλά η παραγωγικότητα είναι Αιγύπτου, Τουρκίας κλπ. Η νοοτροπία είναι Δημόσιο...».
Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν καταλήξει πουθενά, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. Γ. Κωστόπουλος, σημειωτέον, έχει κληθεί από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες για μείωση των αποδοχών.
Σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση του ομίλου προτείνει στο Σωματείο των εργαζομένων «πάγωμα» μισθών, αύξηση των ωρών απασχόλησης από τις 38 εβδομαδιαίως στις 40, αλλά και είσοδο των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερο κλιμάκιο.
Πάντως, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ως προς την έκβαση των διαπραγματεύσεων.
Εξάλλου, από έρευνες που έχει κάνει η εταιρεία έχει διαπιστώσει τη μισθολογική διαφορά ανάμεσα στους εργαζόμενους των ΕΛ.ΠΕ. και συναδέλφων τους σε άλλες χώρες.
Για παράδειγμα, ο επόπτης των ελληνικών διυλιστηρίων παίρνει 104.300 ευρώ ετησίως, όταν στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία παίρνει 78.700 ευρώ. Ο αντίστοιχος Ιταλός και Ισπανός επόπτης παίρνει 64.300 ευρώ και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία οι ετήσιες αποδοχές του είναι 35.300 ευρώ.
Στις 61.800 ευρώ είναι οι μεικτές αποδοχές του χειριστή Α' και τεχνίτη Α΄, όταν οι αντίστοιχες στη Γερμανία είναι 52.400 και στην Ιταλία 41.500 ευρώ.
Προνόμια
Στον ίδιο όμιλο, τραπεζοκόμος παίρνει 74.000 ευρώ ετησίως, κλητήρας 67.000 ευρώ, αποθηκάριος 78.000 ευρώ, οδηγός 67.000 και οδηγός πυροσβεστικού 88.000 ευρώ.
Τα στοιχεία αυτά έγιναν γνωστά από τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. και σύμφωνα με αυτά οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου, της Θεσσαλονίκης και της Ελευσίνας είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι σε σχέση με συναδέλφους τους σε μεγαλύτερα διυλιστήρια της ΕΕ. Ωστόσο, οι μέρες απασχόλησής τους είναι οι λιγότερες. Οι Ελληνες δουλεύουν 197 μέρες τον χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, στην Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες.
Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και λιτότητας για το σύνολο σχεδόν των μισθωτών και συνταξιούχων, το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ., σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ομίλου, ζητά αυξήσεις 18%.
Οι συνδικαλιστές είναι σε διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου, ζητούν αύξηση 4,7% συν 3% που είναι το χρονοεπίδομα και μαζί με διάφορα θεσμικά αιτήματα, το σύνολο των αυξήσεων φτάνει στο 18%. Το 2009 και το 2010 οι εργαζόμενοι είχαν λάβει αυξήσεις 7% και 7%.
Μάλιστα, το ΠΣΕΕΠ (Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια), επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες, που απειλούν να στεγνώσουν την αγορά.
Eλλειμμα
Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ., τα διυλιστήρια έχουν έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Στελέχη του ομίλου λένε, μάλιστα, ότι «οι μισθοί είναι ευρωπαϊκοί, και καλώς είναι έτσι, αλλά η παραγωγικότητα είναι Αιγύπτου, Τουρκίας κλπ. Η νοοτροπία είναι Δημόσιο...».
Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν καταλήξει πουθενά, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. Γ. Κωστόπουλος, σημειωτέον, έχει κληθεί από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες για μείωση των αποδοχών.
Σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση του ομίλου προτείνει στο Σωματείο των εργαζομένων «πάγωμα» μισθών, αύξηση των ωρών απασχόλησης από τις 38 εβδομαδιαίως στις 40, αλλά και είσοδο των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερο κλιμάκιο.
Πάντως, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ως προς την έκβαση των διαπραγματεύσεων.
Εξάλλου, από έρευνες που έχει κάνει η εταιρεία έχει διαπιστώσει τη μισθολογική διαφορά ανάμεσα στους εργαζόμενους των ΕΛ.ΠΕ. και συναδέλφων τους σε άλλες χώρες.
Για παράδειγμα, ο επόπτης των ελληνικών διυλιστηρίων παίρνει 104.300 ευρώ ετησίως, όταν στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία παίρνει 78.700 ευρώ. Ο αντίστοιχος Ιταλός και Ισπανός επόπτης παίρνει 64.300 ευρώ και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία οι ετήσιες αποδοχές του είναι 35.300 ευρώ.
Στις 61.800 ευρώ είναι οι μεικτές αποδοχές του χειριστή Α' και τεχνίτη Α΄, όταν οι αντίστοιχες στη Γερμανία είναι 52.400 και στην Ιταλία 41.500 ευρώ.
Προνόμια
Παίρνουν 17,8 μισθούς τον χρόνο
Αξιοζήλευτα είναι τα προνόμια των εργαζομένων στον όμιλο των ΕΛ.ΠΕ. Οπως υποστηρίζει η διοίκηση, απολαμβάνουν τετραήμερες πληρωμένες διακοπές σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων, ενώ στην ΕΚΟ υπάρχει επίδομα άγαμου! Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια παίρνουν 17,8 μισθούς ετησίως. Οι τρεις λογίζονται ως πριμ παραγωγικότητας και τους παίρνουν κάθε χρόνο. «Βρέξει-χιονίσει» εισπράττουν αύξηση 2,5% κάθε χρόνο (χρονοεπίδομα). Επίσης, έχουν κάθε ημέρα δωρεάν φαγητό στην εταιρεία, αλλά και 200 ευρώ ετησίως ως επίδομα κυλικείου (καφέ κ.λπ.) Τα παιδιά των εργαζομένων έχουν δωρεάν βρεφονηπιακούς σταθμούς και κατασκηνώσεις, αλλά και απονομή βραβείων στους αριστούχους. Επιπλέον, η εταιρεία έχει κάνει για λογαριασμό τους πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, ενώ η μεταφορά τους στα γραφεία της εταιρείας, όπως και στα διυλιστήρια, γίνεται δωρεάν με λεωφορεία. Πέραν αυτών οι προσαυξήσεις βάρδιας είναι 39,5% (+22% πάνω από την αγορά), ενώ η προσαυξήσεις κανονικής άδειας είναι στο 44%. Οι υπερωρίες που δίνονται είναι 12% πάνω από τη νομοθεσία. Εχουν, επίσης, αυτόματες μισθολογικές αυξήσεις στην τριετία, 15ετία και 25ετία αλλά και επίδομα πολυετίας. Οι αποζημιώσεις είναι στο 100%.ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου