Το ξαναμοίρασμα της πίτας των αερομεταφορών στη χώρα μαs σηματοδοτεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού να μην εγκρίνει τη συγχώνευση Olympic Air - Aegean Airlines.
Ηδη, η πρώτη ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει ευρωπαϊκούς προορισμούς και ενισχύει το εσωτερικό δίκτυο που είχε αρχικά εγκαταλείψει προκειμένου να γίνει δεκτή η συγχώνευση, ενώ η δεύτερη ενισχύει το δίκτυό της στο εξωτερικό και εξαγοράζει τα σλοτς (χρονοθυρίδες) της Οlympic σε Λονδίνο και Παρίσι. Όπως ανακοίνωσε, χθες, η Aegean εξαγόρασε από την Olympic Air συνολικά τέσσερις χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια Heathrow του Λονδίνου (LHR) και Charles de Gaulle του Παρισιού (CDG).
Οι χρονοθυρίδες αποτελούν άυλα πάγια στοιχεία του ενεργητικού που μπορούν: να χρησιμοποιηθούν από την ίδια την εταιρεία, να εκμισθωθούν σε τρίτη εταιρεία και να ανταλλαγούν έναντι οικονομικού αντιτίμου.
Σημειώνεται ότι μία χρονοθυρίδα εξασφαλίζει την έλευση και την εξυπηρέτηση μίας πτήσης συγκεκριμένη ώρα και μέρα για ορισμένο χρόνο, και αποτελούν σε πολλές περιπτώσεις πανάκριβα περιουσιακά στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών. Οι χρονοθυρίδες στα μεγάλα κορεσμένα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν σημαντική οικονομική αξία γιατί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δρομολόγια από οποιονδήποτε προορισμό προς αυτά.
Την ίδια στιγμή η Olympic Air προχωρά σε μείωση του στόλου της, η οποία και κρίθηκε απαραίτητη μετά την αναδιάρθρωση του δικτύου της με την περικοπή των ευρωπαϊκών προορισμών και την ενίσχυση κυρίως του εσωτερικού δικτύου. Σύμφωνα με ενημερωτική επιστολή που απέστειλε στα πληρώματα της εταιρείας ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Olympic Air Θ. Πασχάλης, το σμήνος των Airbus θα μειωθεί κατά 6 αεροσκάφη, δηλαδή από 14 που είναι σήμερα να διαμορφωθούν στα 8 αεροσκάφη.
Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στα 15 ελικοφόρα Dash 8Q της Bombardier που διαθέτει η εταιρεία και τα οποία χρησιμοποιούνται για πτήσεις εσωτερικού δικτύου. Οι παραπάνω αποφάσεις των δύο εταιρειών λαμβάνονται στο πλαίσιο της απαγόρευσης της συγχώνευσής τους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που ήδη έχει επιφέρει αλλαγές στα δίκτυα των δύο εταιρειών, ενώ έχει επηρεάσει και όλη την ελληνική αεροπορική αγορά.
www.imerisia.gr
Ηδη, η πρώτη ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει ευρωπαϊκούς προορισμούς και ενισχύει το εσωτερικό δίκτυο που είχε αρχικά εγκαταλείψει προκειμένου να γίνει δεκτή η συγχώνευση, ενώ η δεύτερη ενισχύει το δίκτυό της στο εξωτερικό και εξαγοράζει τα σλοτς (χρονοθυρίδες) της Οlympic σε Λονδίνο και Παρίσι. Όπως ανακοίνωσε, χθες, η Aegean εξαγόρασε από την Olympic Air συνολικά τέσσερις χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια Heathrow του Λονδίνου (LHR) και Charles de Gaulle του Παρισιού (CDG).
Οι χρονοθυρίδες αποτελούν άυλα πάγια στοιχεία του ενεργητικού που μπορούν: να χρησιμοποιηθούν από την ίδια την εταιρεία, να εκμισθωθούν σε τρίτη εταιρεία και να ανταλλαγούν έναντι οικονομικού αντιτίμου.
Σημειώνεται ότι μία χρονοθυρίδα εξασφαλίζει την έλευση και την εξυπηρέτηση μίας πτήσης συγκεκριμένη ώρα και μέρα για ορισμένο χρόνο, και αποτελούν σε πολλές περιπτώσεις πανάκριβα περιουσιακά στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών. Οι χρονοθυρίδες στα μεγάλα κορεσμένα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν σημαντική οικονομική αξία γιατί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δρομολόγια από οποιονδήποτε προορισμό προς αυτά.
Την ίδια στιγμή η Olympic Air προχωρά σε μείωση του στόλου της, η οποία και κρίθηκε απαραίτητη μετά την αναδιάρθρωση του δικτύου της με την περικοπή των ευρωπαϊκών προορισμών και την ενίσχυση κυρίως του εσωτερικού δικτύου. Σύμφωνα με ενημερωτική επιστολή που απέστειλε στα πληρώματα της εταιρείας ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Olympic Air Θ. Πασχάλης, το σμήνος των Airbus θα μειωθεί κατά 6 αεροσκάφη, δηλαδή από 14 που είναι σήμερα να διαμορφωθούν στα 8 αεροσκάφη.
Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει στα 15 ελικοφόρα Dash 8Q της Bombardier που διαθέτει η εταιρεία και τα οποία χρησιμοποιούνται για πτήσεις εσωτερικού δικτύου. Οι παραπάνω αποφάσεις των δύο εταιρειών λαμβάνονται στο πλαίσιο της απαγόρευσης της συγχώνευσής τους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που ήδη έχει επιφέρει αλλαγές στα δίκτυα των δύο εταιρειών, ενώ έχει επηρεάσει και όλη την ελληνική αεροπορική αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό, η Athens Airways, μετά από δύο χρόνια λειτουργίας, κατέθεσε τον προηγούμενο μήνα την άδεια της στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η διοίκηση της Athens ευελπιστούσε ότι πιθανόν με την έγκριση της συγχώνευσης θα δίνονταν κάποιες δυνατότητες ανάπτυξης και στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.
Η κατάθεση της άδειας, η οποία έγινε λόγω κόστους, θα έχει εξάμηνη διάρκεια, ενώ η τελική απόφαση της εταιρείας αναμένεται από το αποτέλεσμα του δικαστηρίου που εκκρεμεί για τις άγονες γραμμές.www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου