Το εισιτήριο του μετρό από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» αυξάνεται στα 8 ευρώ (4 ευρώ το μειωμένο) αντί των 6 ευρώ (3 ευρώ το μειωμένο) που κοστίζει σήμερα.
Με κοινό παρονομαστή τις σημαντικές επιβαρύνσεις για τους πολίτες που μετακινούνται καθημερινά, εντός κι εκτός των τειχών, πιστοποιήθηκε η νέα τιμολογιακή πολιτική για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Δύο τύποι
Δύο τύποι εισιτηρίων καθιερώνονται από 1-2-2011, το «φθηνό» εισιτήριο με κόστος 1,20 ευρώ (0,60 ευρώ για τους δικαιούχους μειωμένου), το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει για μια απλή διαδρομή με λεωφορείο, τρόλεϊ και τραμ και το «ακριβό» εισιτήριο με κόστος 1,40 ευρώ (0,70 ευρώ το αντίστοιχο μειωμένο), που θα ισχύει για χρονικό διάστημα 90 λεπτών σε όλα τα μέσα μεταφοράς μέχρι το Κορωπί.
Αν ξεπεραστεί το 90λεπτο πριν ο επιβάτης ολοκληρώσει την τελευταία διαδρομή, τότε θα είναι υποχρεωμένος να επικυρώσει για 2η φορά το εισιτήριό του για να μη δεχθεί πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου. Να σημειωθεί ότι το «ακριβό» δεν θα ισχύει στις γραμμές express της ΕΘΕΛ προς/από το αεροδρόμιο και τη Σαρωνίδα.
Το ημερήσιο
Εξάλλου, βάσει των νέων τιμολογίων, το κόστος του ημερήσιου εισιτήριου για όλα τα μέσα μεταφοράς από τα 3 ευρώ αυξάνεται στα 4 ευρώ (+33%), ενώ το κόστος του εβδομαδιαίου από τα 10 ευρώ αυξάνεται στα 14 ευρώ (+40%). Ακόμη, το εισιτήριο της ΕΘΕΛ για δρομολόγια στη Σαρωνίδα αυξάνεται από 1,20 σε 1,60 ευρώ (0,80 ευρώ το μειωμένο) (+33%).
Μεγάλη, ωστόσο, είναι η αύξηση και στις τιμές των εισιτηρίων για τα λεωφορεία που πραγματοποιούν διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο (+56,25%). Το κόστος από τα 3,20 ευρώ διαμορφώνεται πλέον στα 5 ευρώ (2,50 ευρώ το μειωμένο).
Στο μεταξύ, το εισιτήριο του μετρό από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αυξάνεται στα 8 ευρώ (4 ευρώ το μειωμένο) αντί των 6 ευρώ (3 ευρώ το μειωμένο) που κοστίζει σήμερα (+33%). Τα εισιτήρια δύο και τριών ατόμων της ίδιας κατηγορίας αυξάνονται από τα 10 στα 14 (+40%) και από τα 15 στα 20 ευρώ (+33%) αντίστοιχα.
Τα μετ' επιστροφής εισιτήρια από και προς το αεροδρόμιο καθορίζονται πλέον στα 14 ευρώ. Τα εισιτήρια θα ισχύουν για όλα τα μέσα για 90 λεπτά.
Ο προαστιακός
Επίσης, και τα εισιτήρια του προαστιακού (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα ισχύουν για όλα τα μέσα μεταφοράς για 90 λεπτά. Οι μηνιαίες κάρτες του μετρό από και προς αεροδρόμιο θα έχουν επίσης πολύ μεγάλη αύξηση από τα 100 στα 140 ευρώ (+40%). Η τιμή της ετήσιας κάρτας για απεριόριστες διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο με το μετρό διαμορφώνεται στα 1.000 ευρώ.
Μέχρι τώρα το μετρό δεν διέθετε το συγκεκριμένο προϊόν, ενώ η αντίστοιχη κάρτα με τον προαστιακό είχε κόστος 450 ευρώ.
Η μηνιαία κάρτα
Η μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών για λεωφορεία (πλην αεροδρομίου και Σαρωνίδας), τρόλεϊ και τραμ θα κοστίζει πλέον 20 ευρώ (10 ευρώ η μειωμένη) έναντι 17,5 ευρώ (+14,28%).Η τιμή της μηνιαίας κάρτας αυξάνεται κατά 10 ευρώ και διαμορφώνεται πλέον στα 45 ευρώ (23 ευρώ η μειωμένη) έναντι των 35 ευρώ που κόστιζε έως τώρα (+28,57%). Η ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ θα κοστίζει πλέον 200 ευρώ αντί 150 (+33%), ενώ η αντίστοιχη κάρτα για όλα τα μέσα μεταφοράς θα έχει κόστος 450 ευρώ (+2,857%).
Εκπτώσεις
Δικαίωμα να χρησιμοποιούν μειωμένο εισιτήριο κατά 50% σε όλα τα μέσα μεταφοράς έχουν οι εξής κατηγορίες: άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών, μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές που είναι κάτοχοι δελτίου ΟΑΣΑ νέοι ηλικίας 13 έως 18 ετών, σπουδαστές δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ σπουδαστές Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών (ΕΕΣ) έως 22 ετών, φοιτητές Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Πανεπιστημίων της αλλοδαπής έως 25 ετών, πολύτεκνοι γονείς και μέλη των οικογενειών τους, κάτοχοι κάρτας πολυτέκνου.
Τέλος, δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης έχουν τα παιδιά ηλικίας μέχρι 6 ετών, οι οπλίτες θητείας όλων των Σωμάτων, με την επίδειξη της στρατιωτικής ταυτότητας, οι κάτοχοι των καρτών ΑμεΑ.
Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ
Ανευ λεωφορείων και τρόλεϊ σήμερα η πρωτεύουσα έως τις 3.30 μ.μ., καθώς οι εργαζόμενοι στα δύο μέσα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, αντιδρώντας στο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Τα σωματεία των εργαζομένων στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους και προσήλθαν σε διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, χωρίς, πάντως, να γίνουν σημαντικά βήματα προσέγγισης.
Οι εργαζόμενοι σε ΗΣΑΠ και Τραμ κατέθεσαν, χθες, τις προτάσεις τους για τις αλλαγές που προβλέπει το σχετικό σ/ν. Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών του ΗΣΑΠ, Κ. Δήμας, το χαρακτήρισε «καταστροφικό». «Προβάλαμε», είπε, «τις ενστάσεις μας για τις ΣΣΕ που καταργούνται και τις μετατάξεις, ένα σημαντικό θέμα που διαλύει τον ΗΣΑΠ, μια εταιρεία 140 χρόνων, μην εξασφαλίζοντας ούτε μισθούς, ούτε συντάξεις, ούτε αποζημιώσεις».
Ο Λ. Ρενιέρης, μέλος του Δ.Σ. των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, αναφέρθηκε στο πρόβλημα της εισιτηριο-διαφυγής, τονίζοντας ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 35% των επιβατών κυκλοφορούν χωρίς να ακυρώνουν καθόλου εισιτήριο ή με πλαστά εισιτήρια.
Σήμερα αναμένεται να αποφασίσει η γενική συνέλευση των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ.
Επέκταση μετρό
Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο δήμαρχος Ηλιούπολης, Β. Βαλασόπουλος, γιατί απέσπασε την υπόσχεση του προέδρου της Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα, και των στελεχών της εταιρείας σε συνάντηση που είχε μαζί τους ότι το μετρό θα φθάσει στην Αγία Μαρίνα.
Πρόκειται για τον κλάδο της νέας γραμμής 4 του μετρό προς Βύρωνα και Υμηττό που θα έχει ως καταληκτικό σταθμό «ένα νέο σταθμό μετρό στην πλατεία Ανεξαρτησίας της Αγίας Μαρίνας» .
Με κοινό παρονομαστή τις σημαντικές επιβαρύνσεις για τους πολίτες που μετακινούνται καθημερινά, εντός κι εκτός των τειχών, πιστοποιήθηκε η νέα τιμολογιακή πολιτική για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Δύο τύποι
Δύο τύποι εισιτηρίων καθιερώνονται από 1-2-2011, το «φθηνό» εισιτήριο με κόστος 1,20 ευρώ (0,60 ευρώ για τους δικαιούχους μειωμένου), το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει για μια απλή διαδρομή με λεωφορείο, τρόλεϊ και τραμ και το «ακριβό» εισιτήριο με κόστος 1,40 ευρώ (0,70 ευρώ το αντίστοιχο μειωμένο), που θα ισχύει για χρονικό διάστημα 90 λεπτών σε όλα τα μέσα μεταφοράς μέχρι το Κορωπί.
Αν ξεπεραστεί το 90λεπτο πριν ο επιβάτης ολοκληρώσει την τελευταία διαδρομή, τότε θα είναι υποχρεωμένος να επικυρώσει για 2η φορά το εισιτήριό του για να μη δεχθεί πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου. Να σημειωθεί ότι το «ακριβό» δεν θα ισχύει στις γραμμές express της ΕΘΕΛ προς/από το αεροδρόμιο και τη Σαρωνίδα.
Το ημερήσιο
Εξάλλου, βάσει των νέων τιμολογίων, το κόστος του ημερήσιου εισιτήριου για όλα τα μέσα μεταφοράς από τα 3 ευρώ αυξάνεται στα 4 ευρώ (+33%), ενώ το κόστος του εβδομαδιαίου από τα 10 ευρώ αυξάνεται στα 14 ευρώ (+40%). Ακόμη, το εισιτήριο της ΕΘΕΛ για δρομολόγια στη Σαρωνίδα αυξάνεται από 1,20 σε 1,60 ευρώ (0,80 ευρώ το μειωμένο) (+33%).
Μεγάλη, ωστόσο, είναι η αύξηση και στις τιμές των εισιτηρίων για τα λεωφορεία που πραγματοποιούν διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο (+56,25%). Το κόστος από τα 3,20 ευρώ διαμορφώνεται πλέον στα 5 ευρώ (2,50 ευρώ το μειωμένο).
Στο μεταξύ, το εισιτήριο του μετρό από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αυξάνεται στα 8 ευρώ (4 ευρώ το μειωμένο) αντί των 6 ευρώ (3 ευρώ το μειωμένο) που κοστίζει σήμερα (+33%). Τα εισιτήρια δύο και τριών ατόμων της ίδιας κατηγορίας αυξάνονται από τα 10 στα 14 (+40%) και από τα 15 στα 20 ευρώ (+33%) αντίστοιχα.
Τα μετ' επιστροφής εισιτήρια από και προς το αεροδρόμιο καθορίζονται πλέον στα 14 ευρώ. Τα εισιτήρια θα ισχύουν για όλα τα μέσα για 90 λεπτά.
Ο προαστιακός
Επίσης, και τα εισιτήρια του προαστιακού (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα ισχύουν για όλα τα μέσα μεταφοράς για 90 λεπτά. Οι μηνιαίες κάρτες του μετρό από και προς αεροδρόμιο θα έχουν επίσης πολύ μεγάλη αύξηση από τα 100 στα 140 ευρώ (+40%). Η τιμή της ετήσιας κάρτας για απεριόριστες διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο με το μετρό διαμορφώνεται στα 1.000 ευρώ.
Μέχρι τώρα το μετρό δεν διέθετε το συγκεκριμένο προϊόν, ενώ η αντίστοιχη κάρτα με τον προαστιακό είχε κόστος 450 ευρώ.
Η μηνιαία κάρτα
Η μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών για λεωφορεία (πλην αεροδρομίου και Σαρωνίδας), τρόλεϊ και τραμ θα κοστίζει πλέον 20 ευρώ (10 ευρώ η μειωμένη) έναντι 17,5 ευρώ (+14,28%).Η τιμή της μηνιαίας κάρτας αυξάνεται κατά 10 ευρώ και διαμορφώνεται πλέον στα 45 ευρώ (23 ευρώ η μειωμένη) έναντι των 35 ευρώ που κόστιζε έως τώρα (+28,57%). Η ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ θα κοστίζει πλέον 200 ευρώ αντί 150 (+33%), ενώ η αντίστοιχη κάρτα για όλα τα μέσα μεταφοράς θα έχει κόστος 450 ευρώ (+2,857%).
Εκπτώσεις
Δικαίωμα να χρησιμοποιούν μειωμένο εισιτήριο κατά 50% σε όλα τα μέσα μεταφοράς έχουν οι εξής κατηγορίες: άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών, μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές που είναι κάτοχοι δελτίου ΟΑΣΑ νέοι ηλικίας 13 έως 18 ετών, σπουδαστές δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ σπουδαστές Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών (ΕΕΣ) έως 22 ετών, φοιτητές Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Πανεπιστημίων της αλλοδαπής έως 25 ετών, πολύτεκνοι γονείς και μέλη των οικογενειών τους, κάτοχοι κάρτας πολυτέκνου.
Τέλος, δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης έχουν τα παιδιά ηλικίας μέχρι 6 ετών, οι οπλίτες θητείας όλων των Σωμάτων, με την επίδειξη της στρατιωτικής ταυτότητας, οι κάτοχοι των καρτών ΑμεΑ.
Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ
Ανευ λεωφορείων και τρόλεϊ σήμερα η πρωτεύουσα έως τις 3.30 μ.μ., καθώς οι εργαζόμενοι στα δύο μέσα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, αντιδρώντας στο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Τα σωματεία των εργαζομένων στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους και προσήλθαν σε διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, χωρίς, πάντως, να γίνουν σημαντικά βήματα προσέγγισης.
Οι εργαζόμενοι σε ΗΣΑΠ και Τραμ κατέθεσαν, χθες, τις προτάσεις τους για τις αλλαγές που προβλέπει το σχετικό σ/ν. Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτροδηγών του ΗΣΑΠ, Κ. Δήμας, το χαρακτήρισε «καταστροφικό». «Προβάλαμε», είπε, «τις ενστάσεις μας για τις ΣΣΕ που καταργούνται και τις μετατάξεις, ένα σημαντικό θέμα που διαλύει τον ΗΣΑΠ, μια εταιρεία 140 χρόνων, μην εξασφαλίζοντας ούτε μισθούς, ούτε συντάξεις, ούτε αποζημιώσεις».
Ο Λ. Ρενιέρης, μέλος του Δ.Σ. των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, αναφέρθηκε στο πρόβλημα της εισιτηριο-διαφυγής, τονίζοντας ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 35% των επιβατών κυκλοφορούν χωρίς να ακυρώνουν καθόλου εισιτήριο ή με πλαστά εισιτήρια.
Σήμερα αναμένεται να αποφασίσει η γενική συνέλευση των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ.
Επέκταση μετρό
Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο δήμαρχος Ηλιούπολης, Β. Βαλασόπουλος, γιατί απέσπασε την υπόσχεση του προέδρου της Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα, και των στελεχών της εταιρείας σε συνάντηση που είχε μαζί τους ότι το μετρό θα φθάσει στην Αγία Μαρίνα.
Πρόκειται για τον κλάδο της νέας γραμμής 4 του μετρό προς Βύρωνα και Υμηττό που θα έχει ως καταληκτικό σταθμό «ένα νέο σταθμό μετρό στην πλατεία Ανεξαρτησίας της Αγίας Μαρίνας» .
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ - jkan@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου