Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΓΕΙΑ. ΤΑ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ η αλλιως ΦΟΙΝΙΚΙΑ... Απο τον βοτανολογο μας ΝΙΩΤΗ.

Σήμερα αποφάσισα να ασχοληθώ, ή μάλλον καλύτερα να εκφράσω ένα παράπονο μου...το γεγονός ότι μελομακάρονα μπορεί κανείς να βρει μόνο την περίοδο της γιορτής των χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς.
 Έπειτα, όποτε και εάν θελήσεις να γευτείς αυτό το υπέροχο γλύκισμα δεν μπορείς, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει σε κανένα ζαχαροπλαστείο. Αντίθετα τους κουραμπιέδες, οι οποίοι επίσης καταναλώνονται μανιωδώς κατά την περίοδο των χριστουγέννων, μπορείς να τους βρεις όποτε θελήσεις σε όλη την Ελλάδα.
 Μάλιστα υπάρχουν και περιοχές (βλ. Νέα Καρβάλη Καβάλας) που φημίζονται για τους κουραμπιέδες τους και παράγουν συνεχώς. Απο μικρό παιδί όμως εμένα μου άρεσαν περισσότερο τα μελομακάρονα και πάντα μου την έσπαγε το γεγονός ότι αποτελεί ένα, ίσως και το μοναδικό, γλυκό το οποίο μπορείς να βρεις μόνο συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ποτέ άλλοτε. Γιατί όμως υπάρχει αυτή η διάκριση εις βάρος των μελομακάρονων?
 Ποιος και πότε αποφάσισε να παράγονται και να καταναλώνονται μόνο 20, το πολύ 30, μέρες το χρόνο τα μελομακάρονα? Και γιατί τα ζαχαροπλαστεία διαιωνίζουν αυτή την κατάσταση? Δύσκολα θα βρούμε απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα σύντροφοι μελομακαρονιστές.

3 σχόλια:

  1. Θα πάρετε έναν κουραμπιέ;

    Αναρτήθηκε από τον/την sarant στο 20 Δεκεμβρίου, 2010




    Ένα από τα μεγάλα διλήμματα της ζωής, πλάι στο Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός, Καζαντζίδης ή Μπιθικώτσης, Βουγιουκλάκη ή Καρέζη, Βίσση ή Βανδή (έβαλα κι ένα νεότερο για ξεκάρφωμα), είναι και το “κουραμπιέδες ή μελομακάρονα”; Ομολογώ ότι η δική μου προτίμηση πηγαίνει πιο πολύ στα μελομακάρονα, ή φοινίκια που τα έλεγε η συχωρεμένη η γιαγιά μου η Αιγενήτισσα, αλλά το σημερινό άρθρο θα αφιερωθεί στο άλλο μέλος του χριστουγεννιάτικου δίδυμου, τους κουραμπιέδες.

    Η λέξη κουραμπιές είναι δάνειο από το τουρκικό Kurabiye, που προέρχεται από τα αραβικά. Όπως θα περιμεναμε, παρόμοια γλυκίσματα με παρεμφερή ονόματα βρίσκουμε όχι μόνο στα τούρκικα, αλλά και σε άλλες γλώσσες της περιοχής, σαν το αζέρικο ghorabiye.

    Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα σε ολους παιδια !! να εχετε υγεια !! καλες γιορτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρχίζει όμορφα η μέρα
    με τη δική σου καλημέρα
    μετά μηνύματα μου στέλνεις
    την ώρα της δουλειάς
    Ξέρεις τι μ΄αρέσει
    εκπλήξεις μου φιλάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή