Η διαχρονικότητα, η ιστορία των 150 χρόνων του σήματος FIX έχουν εγκαθιδρύσει στην ελληνική αγορά την ομώνυμη μπύρα, όπως αναφέρει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιία
ς Γιάννης Χήτος. Εξηγεί ότι η δυναμική ανάπτυξη της Fix Hellas στηρίχθηκε στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών αλλά και στην υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών. Ως αποτέλεσμα, μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η μπύρα κατάφερε να αναδειχθεί ως το πρώτο ελληνικό σήμα μπύρας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά.
- Κύριε Χήτο, εξηγείστε μας που αποδίδετε το «success story» της μπύρας Fix που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να κατακτήσει την ελληνική αγορά; Βασικό στοιχείο της FIX, που την καθιστά μοναδική, είναι η ιστορία της και οι αξίες με τις οποίες συνδέεται. Είναι από τα λίγα προϊόντα με τόσο μακρόχρονη διαδρομή και μάλιστα φέτος συμπληρώνει τα 150 χρόνια επώνυμης παρουσίας στη χώρα μας. Η διαχρονικότητα, λοιπόν, της μάρκας, αλλά και οι υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και γεύσης – γεγονός αδιαπραγμάτευτο για εμάς από την πρώτη στιγμή –, σε συνδυασμό βεβαίως με τη διαρκή προσπάθεια από πλευράς μας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, να επενδύσουμε στις απαραίτητες υποδομές και να σχεδιάσουμε κατάλληλα τα επόμενα βήματα, αποτελούν τη «βάση» για τη δυναμική ανάπτυξη της FIX Hellas. Γι’ αυτό άλλωστε, μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η FIX Hellas κατάφερε να αναδειχθεί ως το 1ο ελληνικό σήμα μπύρ
ας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. - Πόσο δύσκολη είναι η αγορά μπύρας;
Γιατί αποφασίσατε να λανσάρετε τη Fix; Όπως κάθε κλάδος, έτσι και η δική μας αγορά έχει ιδιαιτερότητες και παράγοντες που την επηρεάζουν σημαντικά και πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε, όπως είναι χαρακτηριστικά: οι διαρκείς απαιτούμενες επενδύσεις, οι επιπτώσεις της συγκυρίας στην καταναλωτική δύναμη, ο τουρισμός, η απουσία σταθερού πλαισίου από την πλευρά της Πολιτείας, κ.α. Ωστόσο, πεποίθησή μας είναι ότι στις δυσκολίες κρύβονται πάντα και ευκαιρίες, γι’ αυτό και αποφασίσαμε την έναρξη αυτού του εγχειρήματος στην καρδιά της οικονομικής κρίσης. Έχοντας μελετήσει τις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε περιορισμός ετικετών μπύρας, με τα «παραδοσιακά» σήματα να κυριαρχούν μεν, αλλά με περιθώριο διείσδυσης νέων εναλλακτικών επιλογών για το κοινό, που γινόταν ολοένα και πιο δεκτικό στο να δοκιμάσει νέες προτάσεις.
- Ποιο είναι το ύψος της επένδυσης που έχετε πραγματοποιήσει έως σήμερα για την ανάπτυξη της μπύρας Fix; Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής επενδύσεις που ξεπερνούν τα 35 εκατ. ευρώ και αφορούν κυρίως στις υποδομές των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεών μας, στη Ριτσώνα Ευβοίας, καθώς και σε εξοπλισμό και υλικά ανάπτυξης. Όσον αφορά στην τρέχουσα χρονιά, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ, κυρίως για υλικά ανάπτυξης των πωλήσεών της. - Σε ποιες αγορές εξάγεται η μπύρα Fix; Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια; Ξεκινώντας την εξαγωγική της δραστηριότητα πριν από δύο χρόνια, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πετύχει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να αποκτήσει παρουσία σε 20 αγορές του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων οι σημαντικότερες είναι οι Αγγλία, Αυστραλία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρος,
Νότιος Αφρική και Σουηδία. Με τα μηνύματα να είναι άκρως ενθαρρυντικά από την πρώτη στιγμή, για την τρέχουσα χρονιά στοχεύουμε σε τρεις ακόμη νέες αγορές, όπως αυτές του Καναδά, της Βραζιλίας και του Χονγκ Κονγκ, επιδιώκοντας να διπλασιάσουμε το ποσστό των εξαγωγών μας, σε σχέση με πέρσι, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Παράλληλα, στόχος μας για την επόμενη τριετία είναι οι εξαγωγές μας να αγγίζουν το 10% των συνολικών μας πωλήσεων. - Παρά την κρίση, καταφέρνετε να διατηρείτε ένα ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον που παραμένει ανταποδοτικό προς τους εργαζομένους. Κατά πόσο είναι εύκολο αυτό; Σαφώς και για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, όπως εμείς, η διαδρομή στην παρούσα συγκυρία δεν είναι εύκολη. Ωστόσο, η ιδιοσυγκρασία μας είναι από την αρχή ανθρωποκεντρική, ώστε να θεωρούμε όλους τους ανθρώπους μας ενεργούς κοινωνούς και βασικούς παράγοντες αυτού του εγχειρήματος και της έως τώρα πορείας μας. Η προσπάθεια είναι συλλογική, γι’ αυτό και φροντίζουμε να επιβραβεύουμε τους εργαζομένους μας, βάσει των δυνατοτήτων μας, όπως είναι χαρακτηριστικά οι συνθήκες του εργασιακού περιβάλλοντος, τα ετήσια μπόνους απόδοσης, κλπ.
ς Γιάννης Χήτος. Εξηγεί ότι η δυναμική ανάπτυξη της Fix Hellas στηρίχθηκε στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών αλλά και στην υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών. Ως αποτέλεσμα, μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η μπύρα κατάφερε να αναδειχθεί ως το πρώτο ελληνικό σήμα μπύρας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά.
- Κύριε Χήτο, εξηγείστε μας που αποδίδετε το «success story» της μπύρας Fix που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να κατακτήσει την ελληνική αγορά; Βασικό στοιχείο της FIX, που την καθιστά μοναδική, είναι η ιστορία της και οι αξίες με τις οποίες συνδέεται. Είναι από τα λίγα προϊόντα με τόσο μακρόχρονη διαδρομή και μάλιστα φέτος συμπληρώνει τα 150 χρόνια επώνυμης παρουσίας στη χώρα μας. Η διαχρονικότητα, λοιπόν, της μάρκας, αλλά και οι υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και γεύσης – γεγονός αδιαπραγμάτευτο για εμάς από την πρώτη στιγμή –, σε συνδυασμό βεβαίως με τη διαρκή προσπάθεια από πλευράς μας να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, να επενδύσουμε στις απαραίτητες υποδομές και να σχεδιάσουμε κατάλληλα τα επόμενα βήματα, αποτελούν τη «βάση» για τη δυναμική ανάπτυξη της FIX Hellas. Γι’ αυτό άλλωστε, μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η FIX Hellas κατάφερε να αναδειχθεί ως το 1ο ελληνικό σήμα μπύρ
ας και ως το 3ο brand σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. - Πόσο δύσκολη είναι η αγορά μπύρας;
Γιατί αποφασίσατε να λανσάρετε τη Fix; Όπως κάθε κλάδος, έτσι και η δική μας αγορά έχει ιδιαιτερότητες και παράγοντες που την επηρεάζουν σημαντικά και πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε, όπως είναι χαρακτηριστικά: οι διαρκείς απαιτούμενες επενδύσεις, οι επιπτώσεις της συγκυρίας στην καταναλωτική δύναμη, ο τουρισμός, η απουσία σταθερού πλαισίου από την πλευρά της Πολιτείας, κ.α. Ωστόσο, πεποίθησή μας είναι ότι στις δυσκολίες κρύβονται πάντα και ευκαιρίες, γι’ αυτό και αποφασίσαμε την έναρξη αυτού του εγχειρήματος στην καρδιά της οικονομικής κρίσης. Έχοντας μελετήσει τις ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε περιορισμός ετικετών μπύρας, με τα «παραδοσιακά» σήματα να κυριαρχούν μεν, αλλά με περιθώριο διείσδυσης νέων εναλλακτικών επιλογών για το κοινό, που γινόταν ολοένα και πιο δεκτικό στο να δοκιμάσει νέες προτάσεις.
- Ποιο είναι το ύψος της επένδυσης που έχετε πραγματοποιήσει έως σήμερα για την ανάπτυξη της μπύρας Fix; Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής επενδύσεις που ξεπερνούν τα 35 εκατ. ευρώ και αφορούν κυρίως στις υποδομές των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεών μας, στη Ριτσώνα Ευβοίας, καθώς και σε εξοπλισμό και υλικά ανάπτυξης. Όσον αφορά στην τρέχουσα χρονιά, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ, κυρίως για υλικά ανάπτυξης των πωλήσεών της. - Σε ποιες αγορές εξάγεται η μπύρα Fix; Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια; Ξεκινώντας την εξαγωγική της δραστηριότητα πριν από δύο χρόνια, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πετύχει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να αποκτήσει παρουσία σε 20 αγορές του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων οι σημαντικότερες είναι οι Αγγλία, Αυστραλία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα, Κύπρος,
Νότιος Αφρική και Σουηδία. Με τα μηνύματα να είναι άκρως ενθαρρυντικά από την πρώτη στιγμή, για την τρέχουσα χρονιά στοχεύουμε σε τρεις ακόμη νέες αγορές, όπως αυτές του Καναδά, της Βραζιλίας και του Χονγκ Κονγκ, επιδιώκοντας να διπλασιάσουμε το ποσστό των εξαγωγών μας, σε σχέση με πέρσι, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Παράλληλα, στόχος μας για την επόμενη τριετία είναι οι εξαγωγές μας να αγγίζουν το 10% των συνολικών μας πωλήσεων. - Παρά την κρίση, καταφέρνετε να διατηρείτε ένα ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον που παραμένει ανταποδοτικό προς τους εργαζομένους. Κατά πόσο είναι εύκολο αυτό; Σαφώς και για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, όπως εμείς, η διαδρομή στην παρούσα συγκυρία δεν είναι εύκολη. Ωστόσο, η ιδιοσυγκρασία μας είναι από την αρχή ανθρωποκεντρική, ώστε να θεωρούμε όλους τους ανθρώπους μας ενεργούς κοινωνούς και βασικούς παράγοντες αυτού του εγχειρήματος και της έως τώρα πορείας μας. Η προσπάθεια είναι συλλογική, γι’ αυτό και φροντίζουμε να επιβραβεύουμε τους εργαζομένους μας, βάσει των δυνατοτήτων μας, όπως είναι χαρακτηριστικά οι συνθήκες του εργασιακού περιβάλλοντος, τα ετήσια μπόνους απόδοσης, κλπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου