Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου 2014

ΠΕΙΡΑΙΑΣ...Ορθοπεταλιές #81 - Εμπλοκή στον ποδηλατόδρομο του Πειραιά «Λεύκα - Άγιος Διονύσιος» Μάνος Χαραλαμπάκης...

Μάνος ΧαραλαμπάκηςΤι απέγινε ο ποδηλατόδρομος που σχεδίαζε ο Δήμος Πειραιά στις ανενεργές γραμμές του ΟΣΕ από τη Λεύκα έως τον Άγιο Διονύσιο; Αυτό με είχαν ρωτήσει αναγνώστες προ ημερών. Είχε περάσει ένας χρόνος από τότε που είχαμε γράψει ότι ο Δήμος Πειραιά σχεδίαζε να κατασκευάσει ποδηλατόδρομο στις παλιές γραμμές του ΟΣΕ από τη Λεύκα έως τον Άγιο Διονύσιο (δείτε περισσότερα εδώ).
Ορθοπεταλιές #81 - Εμπλοκή στον ποδηλατόδρομο του Πειραιά «Λεύκα - Άγιος Διονύσιος» Συνεπώς για να δούμε τι εξέλιξη έχει το έργο υποβάλαμε περίπου την ίδια ερώτηση στον υπεύθυνο της διεύθυνσης οδοποιίας - αποχέτευσης του Δήμου Πειραιά Αχιλλέα Κουτσοδόντη. «Το έργο δεν θα γίνει. Απεντάχθηκε», ήταν η απάντηση του. Και χρησιμοποίησε τη λέξη απεντάχθηκε διότι το έργο ήταν ενταγμένο και στο ΕΣΠΑ. Θα είχε χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Δυστυχώς λοιπόν ο ποδηλατόδρομος δεν θα γίνει. Μάλιστα, ο υπεύθυνος της διεύθυνσης οδοποιίας ήταν διπλά απογοητευμένος διότι η μελέτη για την κατασκευή του είχε γίνει από τις υπηρεσίες του Δήμου και τον ίδιο. «Πραγματικά είχαμε δουλέψει και είχαμε κοπιάσει πολύ γι’ αυτή τη μελέτη». Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το φθινόπωρο ο τότε Δήμαρχος Βασίλης Μιχαλολιάκος σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι ο Δήμος είχε εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα αναθέτοντας τη μελέτη στις υπηρεσίες του. Και ήταν ικανοποιημένος που είχαν προλάβει το ΕΣΠΑ. Τόνιζε δε πως το συγκεκριμένο κομμάτι που σήμερα είναι σκουπιδότοπος επρόκειτο να μεταμορφωθεί. Το έργο είχε δημοπρατηθεί στις 17 Δεκεμβρίου 2013.
 Τι συνέβη όμως; Όπως εξήγησε ο κ.Κουτσοδόντης μολονότι η θυγατρική του ΟΣΕ, η ΓΑΙΑΟΣΕ είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο και είχε παραχωρήσει τις γραμμές, «ο ΟΣΕ «ξαφνικά μας είπε «ποια παραχώρηση; Οι γραμμές δεν είναι ανενεργές…». Οι υπεύθυνοι του Δήμου κάνουν λόγο για εμπαιγμό από τον Οργανισμό Σιδηροδρομικών Συγκοινωνιών. Η ουσία είναι πάντως ότι το έργο δεν θα γίνει. Κρίμα. «Ένας ακόμη ποδηλατόδρομος στα χαρτιά;» αναρωτιόταν πρόσφατα ένας αναγνώστης. Το σίγουρο είναι ότι ακόμη κι αν γίνει το έργο πάει…πίσω. Ένας ειδικός στις υποδομές για ποδήλατο – αν δεν απατώμαι στη Δανία – θέλοντας να τονίσει τη σημασία της κατασκευής ποδηλατόδρομων έχει πει στο παρελθόν: «Καν’ τους (τους ποδηλατόδρομους) και θα 'ρθουν.
 Οι πολίτες δηλαδή θα βγουν να κάνουν πετάλι. Εδώ, κι ενώ μπαίνουμε στο 2015, ολημερίς τους μελετούσαμε (που κι αυτό δεν ισχύει) το βράδυ τους ακυρώναμε… Σκουπίδια στις ανενεργές γραμμές του ΟΣΕ, κοντά στον Άγιο Διονύσιο Το έργο Το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου όπου σχεδιαζόταν ο ποδηλατόδρομος από τον παλιό σταθμό του ΟΣΕ στον Άγ.Διονύσιο (είναι η περιοχή του λιμανιού απ' όπου αναχωρούν τα κρητικά καράβια) έως τη Λεύκα είναι περίπου 1600 μέτρα. Η κατασκευή του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου επρόκειτο να γίνει στο εύρος των σιδηροδρομικών γραμμών πλάτους 5,5-6 μ. «με τη βασική προϋπόθεση της διατήρησης των σιδηροτροχιών» όπως τονιζόταν στη διακήρυξη του έργου.
 Εκτός από τον ποδηλατόδρομο και τον πεζόδρομο το έργο προέβλεπε και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων. Θα γίνονταν δηλαδή βελτιώσεις με φύτευση πρασίνου, τοποθέτηση καθιστικών και φωτισμού. Επίσης θα κατασκευάζονταν νέα πεζοδρόμια και θα γινόταν ανακατασκευή των οδοστρωμάτων. Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter @orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου