Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ. Ομιλος PERSICO HBH... φεύγει άρον άρον από την Ελλάδα και γιατί....

Σε αναζήτηση νέου υποψηφίου αγοραστή για τη μεταβίβαση των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων του βρίσκεται ο πολυεθνικός Όμιλος Pepsico HBH, μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων που έγιναν το τελευταίο διάστημα τόσο με την πατρινή Λουξ Μαρλαφέκας όσο και με την ΕΨΑ, οι οποίες τελικά δεν καρποφόρησαν καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες «υπήρξε σημαντική διάσταση απόψεων τόσο σχετικά με τη μορφή της συνεργασίας όσο και με το ύψος του τιμήματος».
 Και ο λόγος της διαρκούς αναζήτησης αγοραστή για την «ΗΒΗ» δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι την τελευταία πενταετία η Pepsico αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις ζημιές να ξεπερνούν τα 63 εκατ. ευρώ και τα μερίδια αγοράς να βαίνουν συνεχώς μειούμενα. Ο πολυεθνικός όμιλος εξετάζει διάφορους τρόπους αποχώρησης του από την ελληνική αγορά. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η παραχώρηση των εγκαταστάσεων και μαζί η άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων. ΛΟΥΤΡΑΚΙ Τα προβλήματα της pepsico ΗΒΗ άρχισαν να βγαίνουν στην επιφάνεια τον Δεκέμβριο του 2012 όταν ξέσπασε η πρώτη μεγάλη «θύελλα» μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, ένα μήνα δηλαδή πριν «κατεβάσει ρολά» στο ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού (φυσικού μεταλλικού και ανθρακούχου) στο Λουτράκι.
 Kίνηση η οποία αποδόθηκε στη δραματική πτώση των πωλήσεων της. Ωστόσο η διοίκηση παρέμεινε προσηλωμένη στον τότε στόχο της να μείνει στην ελληνική αγορά, προφανώς με το όποιο κόστος για εργαζόμενους και δίκτυο. Προχώρησε άμεσα σε υλοποίηση προγραμμάτων «εθελουσίας εξόδου» εργαζομένων με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών της εξόδων, αλλά και στην ανάθεση του δικτύου διανομής σε εξωτερική εταιρεία. Τότε ο γενικός διευθυντής της PepsiCo-ΗΒΗ Ray Hazley τόνιζε χαρακτηριστικά:
«Θέλουμε να παραμείνουμε και να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα». Βέβαια κρίνοντας από τα αποτελέσματα και το μερίδιο αγοράς, οι αποφάσεις στρατηγικής σημασίας που ο ίδιος έλεγε ότι πήρε λόγω της συνεχούς συρρίκνωσης της αγοράς αναψυκτικών και του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος που είχε σημαντικές επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα, δεν απέφεραν τα αναμενόμενα. Οι συσσωρευμένες ζημίες του Ομίλου ξεπέρασαν τα 63 εκατ. ευρώ, κάτι που αποδόθηκε στην μεγάλη συρρίκνωση της αγοράς αναψυκτικών και το υψηλό κόστος.
 Ωστόσο ο κ. Hazley υποστήριζε τότε, ότι με βάση το πλάνο αναδιοργάνωσης που εφαρμόζεται, σε 1-2 χρόνια η εταιρεία θα καταφέρει να ισοσκελίσει τις ζημίες που παρουσιάζει… Δυστυχώς όμως κρίνοντας εκ του αποτελέσματος σήμερα δεν του …βγήκε. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ Σύμφωνα με τα στοιχεία της ICAP, την περίοδο 2009-2013 η εταιρεία έχασε περίπου το 45% των πωλήσεών της, καθώς από 125,5 εκατ. ευρώ το 2009 έφθασε να έχει πωλήσεις 70 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2013. Επίσης το 2013 η εταιρία είχε αρνητικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) ύψους 9,6 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημιές 16,8 εκατ. ευρώ. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και στον όγκο τω πωλήσεων της αφού μόλις στο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 3η θέση, μετά την 5η θέση στην οποία βρέθηκε (κάτω και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) το προηγούμενο δίμηνο. Καθαριστικό ρόλο στην επιδείνωση των μεγεθών έπαιξε και η κρίση, η οποία έπληξε το σύνολο της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου