Κάποιος που γνωρίζει το μεγάλο λιμάνι θα καταλάβει ότι ο φωτογράφος ανέβηκε στο υψηλότερο σημείο του κτηρίου που στεγάζει σήμερα η καφετέρια “Θέατρο” και η “Pizzoteca”. Τη φωτογραφία ανάρτησε ο Αντώνης Σκουνάκης για να μας δείξει πώς ήταν ο Πειραιάς από ψηλά, το 1966.
Από κει απαθανάτισε την κίνηση των οχημάτων και του κόσμου, το τότε “Βασιλικό Θέατρο” που οικοδομήθηκε επί δημαρχίας Δημητρίου Μουτζοπούλου και κοσμεί ως σήμερα την πόλη, αλλά και την πανέμορφη πλατεία Βενιζέλου όταν ήταν ακόμα σημείο πρασίνου και φιλοξενίας των ιστορικών ανθοπωλείων του Πειραιά.
Το υπόστεγό τους διακρίνεται πάνω αριστερά. Πάμε τώρα στα πιο ενδιαφέροντα και ας δούμε τι απεικονίζει η φωτογραφία: α’. Αριστερά στρίβει προς την κάθοδο της Γεωργίου Α’ Volvo Ηλιόπουλου (σύμφωνα με την απόσταση εμπροσθίου άξονος και διαφορικού αλλά και σχεδιασμού οπισθίας όψεως). β’. Λεωφορείο του κλιμακίου Προφήτου Ηλιού βρίσκεται σταματημένο στους φανούς ρυθμίσεως κυκλοφορίας στη διασταύρωση των οδών βασιλέως Βασ. Κωνσταντίνου (πρώην Σταδίου και μετά Ηρώων Πολυτεχνείου) και Γεωργίου Α’ έμπροσθεν ηλεκτροκίνητου Fiat των ΗΛΠΑΠ. γ’. Αποπερατωθέντα λεωφορεία Bussing από το αμαξοποιείο Ελευθεριάδη βρίσκονται σε αντίστροφες πορείες.
Το ένα κατέρχεται την Βασ. Κωνσταντίνου και το άλλο στρίβει την Αγίου Βασ. Κωνσταντίνου προς την Βασ. Κωνσταντίνου. δ’. Διακρίνονται αφετηρίες του 5ου ΚΤΕΛ επί της Αγίου Κωνσταντίνου για τις γραμμές βορείων προαστείων. Διακρίνω από τα δεξιά προς τα αριστερά εν σειρά: Scania Vabis Ελευθεριάδη ή Ρεντούμη, παλαιό Ταγκαλάκη, Mercedes Βιαμάξ, φορτηγό, Mercedes Βιαμάξ, Ελευθεριάδη, Ρεντούμη, Volvo Σαρακάκη υπερμείζονος τύπου. Απορίες;
Από κει απαθανάτισε την κίνηση των οχημάτων και του κόσμου, το τότε “Βασιλικό Θέατρο” που οικοδομήθηκε επί δημαρχίας Δημητρίου Μουτζοπούλου και κοσμεί ως σήμερα την πόλη, αλλά και την πανέμορφη πλατεία Βενιζέλου όταν ήταν ακόμα σημείο πρασίνου και φιλοξενίας των ιστορικών ανθοπωλείων του Πειραιά.
Το υπόστεγό τους διακρίνεται πάνω αριστερά. Πάμε τώρα στα πιο ενδιαφέροντα και ας δούμε τι απεικονίζει η φωτογραφία: α’. Αριστερά στρίβει προς την κάθοδο της Γεωργίου Α’ Volvo Ηλιόπουλου (σύμφωνα με την απόσταση εμπροσθίου άξονος και διαφορικού αλλά και σχεδιασμού οπισθίας όψεως). β’. Λεωφορείο του κλιμακίου Προφήτου Ηλιού βρίσκεται σταματημένο στους φανούς ρυθμίσεως κυκλοφορίας στη διασταύρωση των οδών βασιλέως Βασ. Κωνσταντίνου (πρώην Σταδίου και μετά Ηρώων Πολυτεχνείου) και Γεωργίου Α’ έμπροσθεν ηλεκτροκίνητου Fiat των ΗΛΠΑΠ. γ’. Αποπερατωθέντα λεωφορεία Bussing από το αμαξοποιείο Ελευθεριάδη βρίσκονται σε αντίστροφες πορείες.
Το ένα κατέρχεται την Βασ. Κωνσταντίνου και το άλλο στρίβει την Αγίου Βασ. Κωνσταντίνου προς την Βασ. Κωνσταντίνου. δ’. Διακρίνονται αφετηρίες του 5ου ΚΤΕΛ επί της Αγίου Κωνσταντίνου για τις γραμμές βορείων προαστείων. Διακρίνω από τα δεξιά προς τα αριστερά εν σειρά: Scania Vabis Ελευθεριάδη ή Ρεντούμη, παλαιό Ταγκαλάκη, Mercedes Βιαμάξ, φορτηγό, Mercedes Βιαμάξ, Ελευθεριάδη, Ρεντούμη, Volvo Σαρακάκη υπερμείζονος τύπου. Απορίες;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου