Μπορεί η Δραπετσώνα να έχει καλύτερη τύχη από τις προηγούμενες περιοχές που διεκδικούσαν την δημιουργία την δημιουργία πίστας Formula 1 στην Ελλάδα;
Από τον Δημήτρη Δοντά Θα πρέπει να γυρίσουμε στο μακρινό 1968, ανοίγοντας τον φάκελο «πίστα για αγώνες φόρμουλα 1 στην Ελλάδα». Από τότε, οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν, ενώ, δεν ήταν λίγες οι φορές που το θέμα είχ
ε παρουσιαστεί από την Τύπο ως τελειωμένο.
Ορχομενός, Χαλανδρίτσα, Τρίπολη, Ελληνικό, είναι μερικές από τις περιοχές που κατά καιρούς εμφανίσθηκαν ως έτοιμες για την κατασκευή του περίφημου αυτοκινητοδρομίου, όμως, το όνειρο δεν έγινε πραγματικότητα. Οι Έλληνες αγωνιζόμενοι έμαθαν απέξω και ανακατωτά τα στρατιωτικά αεροδρόμια σε Τατόι, Τρίπολη, Τυμπάκι, πριν βρεθούν σε μια υποτυπώδη πίστα στα Μέγαρα την 10ετία του 1990 και μια πολύ καλών προδιαγραφών (όχι όμως για φόρμουλα 1) στις Σέρρες, την ίδια περίοδο. Τώρα, το όνειρο γενεών και γενεών για την κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1, επανέρχεται, αυτή τη φορά με το μεγαλόπνοο σχέδιο για την Δραπετσώνα και τον Πειραιά. «Οι Έλληνες είναι πρόθυμοι. Θέλουν να συναντήσω τον Πρωθυπουργό ή τον Δήμαρχο. Θα πρέπει να διαπιστώσουμε αν έχουν τα χρήματα». Η δήλωση αυτή του ισχυρού άνδρα της φόρμουλα 1, του Μπέρνι Έκλεστοουν στο CNN, έγινε αφορμή αυτή την εβδομάδα για αναζωπύρωση των συζητήσεων γύρω από την κατασκευή πίστας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του μεγάλου αμερικανικού ειδησεογραφικού καναλιού, στις 30 Μαΐου η εταιρεία του “Formula One Licensing” κατοχύρωσε την ονομασία “Formula 1 Mediterranean Grand Prix” δηλαδή το “το Μεσογειακό Grand Prix της Φόρμουλα 1″. Ο επικεφαλής της “Dielpis Formula 1″, ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου μίλησε στο CNN για την υποστήριξη του Αντώνη Σαμαρά, άλλωστε έχει στα χέρια του επιστολή από τον Πρωθυπουργό. Πριν την Δραπετσώνα, από την οποία κάποιοι θέλουν να βγάλουν την εικόνα όπως έχει προκύψει από το «κλάμα» του αείμνηστου Γρηγόρη Μπιθικώτση στο ομώνυμο τραγούδι (στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή) και να την κάνουν το Μόντε Κάρλο της Ελλάδος, υπήρξαν και άλλες προσπάθειες για κατασκευή πίστας. Χωρίς όμως καμία να τελεσφορήσει. Ας δούμε ποιες ήταν αυτές. Στο Ελληνικό Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αναπτύχθηκε μια έντονη παραφιλολογία σχετικά με την αξιοποίηση τόσο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων –απαξιώνονται καθημερινά- όσο και με την περιοχή του Ελληνικού (πρώην αεροδρόμιο). Τότε είχαν ακουστεί πολλές φωνές που έκαναν λόγο για δημιουργία, μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο που σχεδίαζε η Κυβέρνηση, πίστας φόρμουλα 1, στα πρότυπα αυτών που έχουν κατασκευαστεί σε ανάλογες περιοχές στο Μόντρεαλ (Καναδάς) αλλά και στην Μελβούρνη (Αυστραλία). Στις 24 Αυγούστου του 2005, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, έβαλε τέλος σε αυτού του είδους τα σχέδια, λέγοντας: «Δεν είμαι αντίθετος να γίνει στην Ελλάδα πίστα για Φόρμουλα 1, αλλά εκτός των οικιστικών ιστών και με τις κατάλληλες υποδομές και τις κατάλληλες εγκαταστάσεις». Στον Ορχομενό Ο Ορχομενός, είναι μια περιοχή η οποία διεκδίκησε την δημιουργία πίστας φόρμουλα 1. Τον Γενάρη του 2007 επισκέπτεται την Ελλάδα ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο ερχομός στην Αθήνα του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή της Φόρμουλα 1 συμπίπτει με την αναζωπύρωση των διεργασιών για την κατασκευή πίστας αγώνων στην Βοιωτία. «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας υπέγραψε διάταγμα που καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατασκευή πίστας στην Ελλάδα», αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ το sport24.gr, παραθέτοντας μάλιστα και δηλώσεις του τότε προέδρου της ΕΛΠΑ Βασίλη Δεσποτόπουλου. Η πίστα την οποία ήθελε η ΕΛΠΑ να κατασκευάσει στον Ορχομενό θα κόστιζε, σύμφωνα με τον κ. Δεσποτόπουλο, περίπου 60-80 εκατομμύρια ευρώ και θα χρειάζονταν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο. Βεβαίως, το 2007, ήταν η κορύφωση των συζητήσεων για τον Ορχομενό. Τέσσερα χρόνια πριν, το 2003 είχε γίνει η απαλλοτρίωση της περιοχής με τον κ. Δεσποτόπουλο να δηλώνει περιχαρής: «Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων-ΕΛΠΑ με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση πληροφορήθηκε ότι επιτέλους από το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίθηκε παμψηφεί η παραχώρηση των 1.400 στρεμμάτων στον Ορχομενό Βοιωτίας στο ΚΕΜΑΕ (Α.Ε. – με μέλη την ΕΛΠΑ, το δήμο Ορχομενού, τους γύρω δήμους και τη Νομαρχία) με σκοπό τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών Formula 1».
Στην Χαλανδρίτσα Εν μέσω οικονομικής κρίσης (Οκτώβριος 2012), το θέμα αναζωπυρώνεται με την Χαλανδρίτσα, μια περιοχή κοντά στην Πάτρα. Μάλιστα τότε, οι υπεύθυνοι της προσπάθειας τα παρουσίαζαν όλα «τελειωμένα» και υποστήριζαν ότι «σε τρία χρόνια η Ελλάδα θα έχει την δική της πίστα φόρμουλα 1». Σχεδόν δύο χρόνια μετά, τίποτα δεν έχει γίνει. Ας θυμηθούμε όμως, μερικά στοιχεία από το ρεπορτάζ εκείνων των ημερών. Το «έργο που έχει αναλάβει η εταιρία “Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ” εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο και μένει η υπουργική απόφαση να επικυρωθεί από την Βουλή, προκειμένου να υπάρξει κρατική επιχορήγηση 29.000.000 ευρώ που θα δώσει ο ελληνικός λαός». «Συνολικά, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 94.600.000 ευρώ που θα δημιουργήσει 497 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης».
Ο πρόεδρος της εταιρίας “Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ” και πρώην δήμαρχος της Πάτρας, Ευάγγελος Φλωράτος, εξηγεί με δηλώσεις του στην εφημερίδα “Espresso” ότι το έργο θα δώσει δουλειά σε πολλούς ανθρώπους για ολόκληρα χρόνια. “Εμείς φτιάχνουμε αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών F1 γιατί έχουμε κάνει επαφή με την Ευρώπη, κυρίως την Βόρεια, όπου λόγω καιρικών συνθηκών και υψηλών τιμών ενοικίασης πιστών οι ομάδες καταφεύγουν στην Νότια Αφρική ή την Πορτογαλία για δοκιμές και εξέλιξη των αυτοκινήτων”, υπογράμμισε ο κος Φλωράτος, ενώ εξηγεί πως η πίστα της Χαλανδρίτσας θα έχει πολλά πλεονεκτήματα. Να σημειώσουμε ότι η υπόθεση Χαλανδρίτσα δεν ήταν κάτι καινούργιο, το 2012.
Οι συζητήσεις για την κατασκευή πίστας είχαν ξεκινήσει τουλάχιστον μια 10ετία (αν όχι παραπάνω) πριν. Στην Τρίπολη Το ενδιαφέρον των Πατρινών για την κατασκευή πίστας φόρμουλα 1, έγινε γνωστό για πρώτη φορά, αφού στα τέλη του περασμένου αιώνα (τέλη 10ετίας του 1990), υπήρξαν ιδιώτες που είχαν ενδιαφερθεί για την κατασκευή πίστα φόρμουλα 1 στην ευρύτερη περιοχή της Τρίπολης. Αφού το θέμα «ανέβηκε» εκείνα τα χρόνια σε διάφορα ΜΜΕ, μετά από ικανό διάστημα οι ιδιώτες εξαφανίστηκαν και μαζί τους τα μεγαλεπήβολα σχέδια που είχαν.
Από τον Δημήτρη Δοντά Θα πρέπει να γυρίσουμε στο μακρινό 1968, ανοίγοντας τον φάκελο «πίστα για αγώνες φόρμουλα 1 στην Ελλάδα». Από τότε, οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν, ενώ, δεν ήταν λίγες οι φορές που το θέμα είχ
Ορχομενός, Χαλανδρίτσα, Τρίπολη, Ελληνικό, είναι μερικές από τις περιοχές που κατά καιρούς εμφανίσθηκαν ως έτοιμες για την κατασκευή του περίφημου αυτοκινητοδρομίου, όμως, το όνειρο δεν έγινε πραγματικότητα. Οι Έλληνες αγωνιζόμενοι έμαθαν απέξω και ανακατωτά τα στρατιωτικά αεροδρόμια σε Τατόι, Τρίπολη, Τυμπάκι, πριν βρεθούν σε μια υποτυπώδη πίστα στα Μέγαρα την 10ετία του 1990 και μια πολύ καλών προδιαγραφών (όχι όμως για φόρμουλα 1) στις Σέρρες, την ίδια περίοδο. Τώρα, το όνειρο γενεών και γενεών για την κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1, επανέρχεται, αυτή τη φορά με το μεγαλόπνοο σχέδιο για την Δραπετσώνα και τον Πειραιά. «Οι Έλληνες είναι πρόθυμοι. Θέλουν να συναντήσω τον Πρωθυπουργό ή τον Δήμαρχο. Θα πρέπει να διαπιστώσουμε αν έχουν τα χρήματα». Η δήλωση αυτή του ισχυρού άνδρα της φόρμουλα 1, του Μπέρνι Έκλεστοουν στο CNN, έγινε αφορμή αυτή την εβδομάδα για αναζωπύρωση των συζητήσεων γύρω από την κατασκευή πίστας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του μεγάλου αμερικανικού ειδησεογραφικού καναλιού, στις 30 Μαΐου η εταιρεία του “Formula One Licensing” κατοχύρωσε την ονομασία “Formula 1 Mediterranean Grand Prix” δηλαδή το “το Μεσογειακό Grand Prix της Φόρμουλα 1″. Ο επικεφαλής της “Dielpis Formula 1″, ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου μίλησε στο CNN για την υποστήριξη του Αντώνη Σαμαρά, άλλωστε έχει στα χέρια του επιστολή από τον Πρωθυπουργό. Πριν την Δραπετσώνα, από την οποία κάποιοι θέλουν να βγάλουν την εικόνα όπως έχει προκύψει από το «κλάμα» του αείμνηστου Γρηγόρη Μπιθικώτση στο ομώνυμο τραγούδι (στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή) και να την κάνουν το Μόντε Κάρλο της Ελλάδος, υπήρξαν και άλλες προσπάθειες για κατασκευή πίστας. Χωρίς όμως καμία να τελεσφορήσει. Ας δούμε ποιες ήταν αυτές. Στο Ελληνικό Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αναπτύχθηκε μια έντονη παραφιλολογία σχετικά με την αξιοποίηση τόσο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων –απαξιώνονται καθημερινά- όσο και με την περιοχή του Ελληνικού (πρώην αεροδρόμιο). Τότε είχαν ακουστεί πολλές φωνές που έκαναν λόγο για δημιουργία, μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο που σχεδίαζε η Κυβέρνηση, πίστας φόρμουλα 1, στα πρότυπα αυτών που έχουν κατασκευαστεί σε ανάλογες περιοχές στο Μόντρεαλ (Καναδάς) αλλά και στην Μελβούρνη (Αυστραλία). Στις 24 Αυγούστου του 2005, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, έβαλε τέλος σε αυτού του είδους τα σχέδια, λέγοντας: «Δεν είμαι αντίθετος να γίνει στην Ελλάδα πίστα για Φόρμουλα 1, αλλά εκτός των οικιστικών ιστών και με τις κατάλληλες υποδομές και τις κατάλληλες εγκαταστάσεις». Στον Ορχομενό Ο Ορχομενός, είναι μια περιοχή η οποία διεκδίκησε την δημιουργία πίστας φόρμουλα 1. Τον Γενάρη του 2007 επισκέπτεται την Ελλάδα ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο ερχομός στην Αθήνα του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή της Φόρμουλα 1 συμπίπτει με την αναζωπύρωση των διεργασιών για την κατασκευή πίστας αγώνων στην Βοιωτία. «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας υπέγραψε διάταγμα που καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατασκευή πίστας στην Ελλάδα», αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ το sport24.gr, παραθέτοντας μάλιστα και δηλώσεις του τότε προέδρου της ΕΛΠΑ Βασίλη Δεσποτόπουλου. Η πίστα την οποία ήθελε η ΕΛΠΑ να κατασκευάσει στον Ορχομενό θα κόστιζε, σύμφωνα με τον κ. Δεσποτόπουλο, περίπου 60-80 εκατομμύρια ευρώ και θα χρειάζονταν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο. Βεβαίως, το 2007, ήταν η κορύφωση των συζητήσεων για τον Ορχομενό. Τέσσερα χρόνια πριν, το 2003 είχε γίνει η απαλλοτρίωση της περιοχής με τον κ. Δεσποτόπουλο να δηλώνει περιχαρής: «Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων-ΕΛΠΑ με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση πληροφορήθηκε ότι επιτέλους από το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίθηκε παμψηφεί η παραχώρηση των 1.400 στρεμμάτων στον Ορχομενό Βοιωτίας στο ΚΕΜΑΕ (Α.Ε. – με μέλη την ΕΛΠΑ, το δήμο Ορχομενού, τους γύρω δήμους και τη Νομαρχία) με σκοπό τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών Formula 1».
Στην Χαλανδρίτσα Εν μέσω οικονομικής κρίσης (Οκτώβριος 2012), το θέμα αναζωπυρώνεται με την Χαλανδρίτσα, μια περιοχή κοντά στην Πάτρα. Μάλιστα τότε, οι υπεύθυνοι της προσπάθειας τα παρουσίαζαν όλα «τελειωμένα» και υποστήριζαν ότι «σε τρία χρόνια η Ελλάδα θα έχει την δική της πίστα φόρμουλα 1». Σχεδόν δύο χρόνια μετά, τίποτα δεν έχει γίνει. Ας θυμηθούμε όμως, μερικά στοιχεία από το ρεπορτάζ εκείνων των ημερών. Το «έργο που έχει αναλάβει η εταιρία “Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ” εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο και μένει η υπουργική απόφαση να επικυρωθεί από την Βουλή, προκειμένου να υπάρξει κρατική επιχορήγηση 29.000.000 ευρώ που θα δώσει ο ελληνικός λαός». «Συνολικά, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 94.600.000 ευρώ που θα δημιουργήσει 497 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης».
Ο πρόεδρος της εταιρίας “Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ” και πρώην δήμαρχος της Πάτρας, Ευάγγελος Φλωράτος, εξηγεί με δηλώσεις του στην εφημερίδα “Espresso” ότι το έργο θα δώσει δουλειά σε πολλούς ανθρώπους για ολόκληρα χρόνια. “Εμείς φτιάχνουμε αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών F1 γιατί έχουμε κάνει επαφή με την Ευρώπη, κυρίως την Βόρεια, όπου λόγω καιρικών συνθηκών και υψηλών τιμών ενοικίασης πιστών οι ομάδες καταφεύγουν στην Νότια Αφρική ή την Πορτογαλία για δοκιμές και εξέλιξη των αυτοκινήτων”, υπογράμμισε ο κος Φλωράτος, ενώ εξηγεί πως η πίστα της Χαλανδρίτσας θα έχει πολλά πλεονεκτήματα. Να σημειώσουμε ότι η υπόθεση Χαλανδρίτσα δεν ήταν κάτι καινούργιο, το 2012.
Οι συζητήσεις για την κατασκευή πίστας είχαν ξεκινήσει τουλάχιστον μια 10ετία (αν όχι παραπάνω) πριν. Στην Τρίπολη Το ενδιαφέρον των Πατρινών για την κατασκευή πίστας φόρμουλα 1, έγινε γνωστό για πρώτη φορά, αφού στα τέλη του περασμένου αιώνα (τέλη 10ετίας του 1990), υπήρξαν ιδιώτες που είχαν ενδιαφερθεί για την κατασκευή πίστα φόρμουλα 1 στην ευρύτερη περιοχή της Τρίπολης. Αφού το θέμα «ανέβηκε» εκείνα τα χρόνια σε διάφορα ΜΜΕ, μετά από ικανό διάστημα οι ιδιώτες εξαφανίστηκαν και μαζί τους τα μεγαλεπήβολα σχέδια που είχαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου