Σε λιγότερo από ένα μήνα (στις 18 Μαρτίου) ξεκινάει το 63ο πρωτάθλημα της Formula 1. Οι ομάδες και οι οδηγοί βρίσκονται στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους και οι παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων καθώς και οι τελικές τους δοκιμές θα γεμίσουν το χρόνο μέχρι τότε. Ας ζεστάνουμε λοιπόν κι εμείς τα... λάστιχά μας, με έναν δεκάλογο όσων θα μας απασχολήσουν στην σεζόν που έρχεται και, φυσικά, με την παρουσίαση του ρόστερ των 12 ομάδων.
Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την σεζόν 2012
Επιστρέφει η Williams Renault: Όχι, δεν είναι η μεγάλη ομάδα που με τον Προστ, τον Μάνσελ, τον Ντέιμον Χιλ και τον Ζακ Βιλνέβ όρισε τα ‘90s, αλλά και πάλι, το όνομα θα προκαλέσει ρίγη σε πολλούς. Η Williams F1 Team εγκατέλειψε τον κινητήρα της Cosworth και «φόρεσε» Renault. Μένει να δούμε πού θα την παει αυτή η αλλαγή.
Η Lotus δεν είναι η… Lotus: H φετινή Lotus είναι η ομάδα που πέρσι έτρεχε ως Renault, ενώ η περσινή Lotus φέτος θα λέγεται Caterham (αφού το αφεντικό της αγόρασε την Caterham, και θέλει να τα διαφημίσει όσο περισσότερο γίνεται). Αυτό όμως θα μας οδηγήσει στο εξής παράδοξο: Το ιστορικό σκούρο πράσινο της Lotus θα το φοράει φέτος μια άλλη ομάδα, ενώ αυτή που θα φέρει το όνομα Lotus, θα είναι βαμμένη μαύρη!
Ξανά αγώνας στις ΗΠΑ: Όχι, δεν επιστρέφει στο καλεντάρι η Ινδιανάπολις. Στις 18 Νοεμβρίου η Formula 1 θα επισκεφθεί μια ολοκαίνουργια πίστα, στο Ώστεν του Τέξας.
Καλώς τον Κίμι: Τρία χρόνια μετά τις τρέλλες του στο WRC και στο NASCAR, ο Κίμι Ραϊκόνεν επιστρέφει στους αγώνες που τούς κατέχει καλύτερα. Το ερώτημα τώρα είναι αν θα δούμε τον παλιό καλό Κίμι ή κάποιον άλλον... Είναι και το ότι θα οδηγάει μια Lotus και όχι μια Ferrari ή μια McLaren.
Ποιος τού έκοψε τη μύτη: Στην αεροδυναμική (και την αισθητική) των μονοθεσίων, η πιο μεγάλη αλλαγή είναι τα νέα ρύχγη που είναι εντελώς πλακουτσωτά ή και κομμένα για τις περισσότερες ομάδες.
Το ουράνιο τόξο της Pirelli: Όλες οι ομάδες θα φορούν λάστιχα Pirelli. H ιταλική εταιρεία φέρνει φέτος ακόμη πιο μαλακές γόμες και ακόμη περισσότερα χρώματα για να τις διακρίνουμε. Η πολύ μαλακή θα έχει κόκκινο σιρίτι στο πλάι, η μαλακή κίτρινο, η μεσαία λευκό και η σκληρή γκρι. Με πράσινο θα χαρακτηρίζεται το λάστιχο για τις ενδιάμεσες καταστάσεις (λίγο νερό στην πίστα) και με μπλε το βρόχινο.
Το τρίτο πρωτάθλημα: Τα προγνωστικά μιλούν για κόντρα Αλόνσο – Φέτελ για τον τίτλο. Αν όντως τον πάρει ένας εκ των δύο, θα είναι ο ένατος πιλότος στην ιστορία του σπορ που θα τον έχει κατακτήσει 3 φορές. Αν, πάλι, τον πάρει ένας εκ των Χάμιλτον, Μπάτον, Ραϊκόνεν, θα είναι ο 16ος οδηγός που θα κάνει double. Και υπάρχει πάντα και ο Μίκαελ Σουμάχερ που πολύ θα ήθελε να φθάσει στους οκτώ...
Όχι πια υποβοήθηση από την εξάτμιση: Θα θυμάστε ότι η χρήση της εξάτμισης για «αεροδυναμικούς» σκοπούς έκανε την διαφορά για κάποιες ομάδες πέρσι. Φέτος ο καυτός αέρας θα φεύγει από πίσω, όπως έφευγε παραδοσιακά, και αυτός ο κανόνας ισχύει για όλους, μειώνοντας αισθητά τις διαφορές μεταξύ «μεγάλων» και «μικρών».
Όχι πια «κλεισίματα»: Γίνεται αυστηρότερος ο κανόνας που λέει ότι ο κάθε πιλότος έχει δικαίωμα να αλλάξει πορεία μόνο μια φορά για να υπερασπισθεί την θέση του. Αν το κάνει μια φορά και στην επόμενη στροφή δεν αφήσει χώρο τουλάχιστον του πλάτους ενός μονοθεσίου μεταξύ του δικού του και του κερμπ, τότε θα τιμωρείται. Προφανώς η αλλαγή αυτή θα φέρει και περισσότερα προσπεράσματα.
Όχι πια Ρούμπενς Μπαρικέλο: Δεν τα κατάφερε τελικά ο 39χρονος Βραζιλιάνος να βρει ομάδα για φέτος. Έτσι δεν θα γιορτάσει το κλείσιμο μιας ολόκληρης εικοσαετίας στις πίστες.
Οι ομάδες:
- Red Bull Racing
Οδηγοί: Σεμπάστιαν Φέτελ, Μαρκ Ουέμπερ
Η RBR θα φοράει και πάλι κινητήρα Renault και για στόχο θα έχει μόνο την κατάκτηση της κορυφής. Ο Φέτελ ήταν πέρσι ο απόλυτος κυρίαρχος. Αν καταφέρει να κερδίσει τον τίτλο, θα είναι ο τρίτος του, σε ηλικία μόλις 25 ετών. Και τα ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ θα αρχίσουν να τρέμουν.
- Vodafone McLaren Mercedes
Οδηγοί: Τζένσον Μπάτον, Λιούις Χάμιλτον
Η εντυπωσιακή εμφάνιση του Μπάτον στο περσινό πρωτάθλημα, μάς υποχρεώνει να τον αναφέρουμε πρώτο, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο Λιούις Χάμιλτον μας έχει συνηθίσει να κάνει μια καλή και μία κακή σεζόν, οπότε ίσως φέτος να είναι η δική του σειρά να διεκδικήσει την δόξα από τον Φέτελ. Το στοίχημα της ομάδας στην αρχή της σεζόν είναι να λειτουργήσει η παραδοσιακή αεροδυναμική του. Όλες οι άλλες μεγάλες ομάδες παρουσίασαν μονοθέσια με νέα, πιο πλακουτσωτή μύτη, εκτός από την McLaren.
- Ferrari
Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο, Φελίπε Μάσα
Η «κολοβή» Ferrari, με το κομμένο εμπρόσθιο ρύγχος, λέγεται ότι είναι πολύ πιο ανταγωνιστική από πέρσι, αλλά το ερώτημα παραμένει: Μπορεί να κτυπήσει τον Φέτελ; Οι Ιταλοί θα προσπαθήσουν κατ’ αρχάς να κυνηγήσουν τον τίτλο των κατασκευαστών και μετά... βλέπουν και για εκείνον των πιλότων. Που τον εποφθαλμιά, φυσικά, μόνον ο Αλόνσο, αφού ο Βραζιλιάνος ομόσταυλός του θεωρείται ο αδύναμος κρίκος της Scuderia για το 2012.
- Mercedes AMG Petronas F1 Team
Οδηγοί: Μίκαελ Σουμάχερ, Νίκο Ρόζμπεργκ
Ο γερο-Σουμάχερ επιμένει, ο Ρόζμπεργκ έχει κάθε χρόνο τις εκλάμψεις του, αλλά λίγα στοιχήματα πέφτουν υπέρ της Mercedes για μεγάλα πράγματα φέτος. Επιτυχία για την γερμανική ομάδα θα είναι αν θα καταφέρει να κερδίσει κάποιο Grand Prix. Πέρσι οι οδηγοί της δεν ανέβηκαν καν στο βάθρο, οπότε ακόμη κι αυτός ο στόχος αν επιτευχθεί και πάλι θα είναι ένα κατόρθωμα. Ο Σουμάχερ δεν πρόκειται να αποσυρθεί από την ενεργό δράση αν δεν ανεβεί μια τελευταίο φορά στο βάθρο –αυτό είναι σίγουρο!
- Lotus F1 Team
Οδηγοί: Κίμι Ραϊκόνεν, Ρομέν Γκροσζάν
Με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα ακόμη ανέτοιμο να αγωνισθεί, μετά το άσχημο ατύχημα που είχε πέρσι σε έναν αγώνα ράλι, ο κλήρος έπεσε στον Ρομέν Γκροσζάν που κέρδισε πέρσι τον τίτλο στο GP2. Άλλο πράγμα όμως GP2 και άλλο Formula 1. Όσο για τον Κίμι Ραϊκόνεν και την μεγάλη του επιστροφή μετά από τρεις σεζόν, τα ερωτηματικά είναι ακόμη μεγαλύτερα. Και μόνο όμως το γεγονός ότι ένας ακόμη Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα βρίσκεται μέσα στα σιρκουί, σίγουρα θα περιπλέξει τα πράγματα για τα φαβορί. Και μην ξεχνάτε ότι θα τρέχει με τον ίδιο κινητήρα που έχουν και οι Red Bull.
- Sahara Force India
Οδηγοί: Πωλ Ντι Ρέστα, Νίκο Χούλκενμπεργκ
Η Force India θα φοράει τον ίδιο κινητήρα με τις Mercedes και McLaren, αλλά λογικά δεν θα έχει τις δικές τους βλέψεις. Εξ άλλου, η «μεγάλη» της σεζόν ήταν η περσινή, όταν κατάφερε να ανεβεί στην 6η θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Αν παραμείνει και φέτος εκεί, θα είναι μια επιτυχία, αν κατορθώσει να «τσιμπήσει» μία θέση ακόμη, θα μιλάμε για θρίαμβο. Ο Πωλ Ντι Ρέστα, πάντως, αναμένεται να τα δώσει όλα φέτος, αφού έχει βλέψεις για κάποια πιο μεγάλη ομάδα στο τέλος της σεζόν (αν τελικά αποσυρθούν οι Ουέμπερ και Σουμάχερ από την ενεργό δράση).
- Sauber F1
Οδηγοί: Καμούι Κομπαγιάσι, Σέρτζιο Πέρεζ
Η δεύτερη ομάδα που τρέχει με κινητήρα Ferrari είναι αυτή που διαθέτει και τους πιο συναρπαστικούς οδηγούς του πρωταθλήματος. Ο μαχητικός Ιάπωνας και ο αγριεμένος Μεξικανός υπόσχονται θέαμα, αν τούς δοθεί η ευκαιρία, αλλά φαίνεται πως φέτος τα πράγματα από τις θέσεις 5 και κάτω (στους κατασκευαστές) θα είναι πολύ μπερδεμένα –γι’ αυτό ίσως και να χρειασθεί να τιθασεύσουν κάπως τον ενθουσιασμό τους.
- Scuderia Toro Rosso
Οδηγοί: Ντανιέλ Ρικιάρντο, Ζαν Ερίκ Βέρνι
Με τον Γάλλο Βέρνι να έρχεται από την Formula Renault και τον Αυστραλό Ρικιάρντο να έχει κάνει μια σεζόν με μηδέν βαθμούς πέρσι, η Toro Rosso μοιάζει να έχει το πιο άπειρο ρόστερ. Η απουσία του Μπουεμί, που πέρσι πρε 15 βαθμούς, αλλά φέτος προτίμησε το ρόλο του δοκιμαστή στην «μαμά» Red Bull (εποφθαλμιώντας την θέση του Ουέμπερ, αν αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν) θα είναι αισθητή. Είναι πολύ πιθανό η ομάδα να τελειώσει την σεζόν χωρίς κανένα βαθμό...
- Williams F1 Team
Οδηγοί: Παστόρ Μαλντονάντο, Μπρούνο Σένα
Με λατινοαμερικάνικο αίμα στο βολάν, αλλά κυρίως με τη Renault κάτω από το καπώ (H Williams Renault είχε θριαμβεύσει την δεκαετία του ’90), η ομάδα έχει βλέψεις για κάτι καλύτερο από τους 5 μόλις βαθμούς που μάζεψε πέρσι. Αλλά τους 4 από εκείνους τους 5 τούς είχε πάρει ο έμπειρος Μπαρικέλο, που από φέτος δεν θα τρέχει πια στην F1. Αρκεί και μόνο το όνομα Williams Renault για να ξυπνήσει ο γίγαντας ή χρειάζονται πολλή δουλειά ακόμη;
- Caterham F1 Team
Οδηγοί: Χέικι Κοβαλάινεν, Βιτάλι Πετρόφ
Με εντυπωσιακό ρόστερ, αλλά περιορισμένες δυνατότητες ως ομάδα, θα παλέψει πολύ για να πάρει κάποιους βαθμούς. Λογικά η δυναμική των δύο πιλότων της και ο κινητήας της Renault θα τής χαρίσoυν κάτι. Δηλαδή, την αποφυγή της τελευταίας θέσης της κατάταξης.
- Hispania Racing Team F1
Οδηγοί: Πέντρο ντε λα Ρόζα, Ναράιν Καρθικέγιαν
Ίσως πρόκειται για την ομάδα με τις μικρότερες δυνατότητες. Δεν ξέρουμε καν ακόμη πώς θα δείχνει το μονοθέσιό της, ούτε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι δύο πιλότοι της. Αν κρίνουμε από τις περσινές της, άσκοπες βόλτες στα σιρκουί, μάλλον και στο τέλος της φετινής σεζόν θα την βαθμολογούμε με το απόλυτο 0.
- Marussia F1 Team
Οδηγοί: Τιμο Γκλοκ, Σαρλ Πικ
Ο 22χρονος Γάλλος ήταν 4ος πέρσι στο GP2 ενώ ο 30χρονος Γερμανός έκανε άλλη μια άθλια χρονιά στην F1. Προφανώς και έφταιγε το μονοθέσιό του, αφού παλιότερα με την Toyota είχε να δείξει αρκετά πράγματα. Σκοπός της ομάδας θα είναι να πάρει έναν βαθμό φέτος με τον Γκλοκ και να αφήσει μόνη στην τελευταία θέση την Hispania Racing Team F1. Οι δυο τους αγωνίζονται με κινητήρα Cosworth, τον πιο αδύναμο από όλους.
To πρόγραμμα:
18 Μαρτίου: Μελβούρνη, Αυστραλία
25 Μαρτίου: Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία
15 Απριλίου: Σανγκάη, Κίνα
22 Απριλίου: Μπαχρέιν
13 Μαΐου: Βαρκελώνη, Ισπανία
27 Μαΐου: Μονακό
10 Ιουνίου: Μόντρεαλ, Καναδάς
24 Ιουνίου: Βαλένθια, Ισπανία (GP Eυρώπης)
8 Ιουλίου: Σίλβερστόουν, Μεγάλη Βρετανία
22 Ιουλίου: Χόκενχάιμ, Γερμανία
29 Ιουλίου: Βουδαπέστη, Γερμανία
2 Σεπτεμβρίου: Σπα, Βέλγιο
9 Σεπτεμβρίου: Μόντσα, Ιταλία
23 Σεπτεμβρίου: Σινγκαπούρη
7 Οκτωβρίου: Σουζούκα, Ιαπωνία
14 Οκτωβρίου: Γεονγκάμ, Ν. Κορέα
28 Οκτωβρίου: Νόιντα, Ινδία
4 Νοεμβρίου: Αμπού Ντάμπι, ΗΑΕ
18 Νοεμβρίου: Ώστεν, ΗΠΑ
25 Νοεμβρίου: Σάο Πάουλο, Βραζιλία
www.ofono.gr
Δέκα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την σεζόν 2012
Επιστρέφει η Williams Renault: Όχι, δεν είναι η μεγάλη ομάδα που με τον Προστ, τον Μάνσελ, τον Ντέιμον Χιλ και τον Ζακ Βιλνέβ όρισε τα ‘90s, αλλά και πάλι, το όνομα θα προκαλέσει ρίγη σε πολλούς. Η Williams F1 Team εγκατέλειψε τον κινητήρα της Cosworth και «φόρεσε» Renault. Μένει να δούμε πού θα την παει αυτή η αλλαγή.
Η Lotus δεν είναι η… Lotus: H φετινή Lotus είναι η ομάδα που πέρσι έτρεχε ως Renault, ενώ η περσινή Lotus φέτος θα λέγεται Caterham (αφού το αφεντικό της αγόρασε την Caterham, και θέλει να τα διαφημίσει όσο περισσότερο γίνεται). Αυτό όμως θα μας οδηγήσει στο εξής παράδοξο: Το ιστορικό σκούρο πράσινο της Lotus θα το φοράει φέτος μια άλλη ομάδα, ενώ αυτή που θα φέρει το όνομα Lotus, θα είναι βαμμένη μαύρη!
Ξανά αγώνας στις ΗΠΑ: Όχι, δεν επιστρέφει στο καλεντάρι η Ινδιανάπολις. Στις 18 Νοεμβρίου η Formula 1 θα επισκεφθεί μια ολοκαίνουργια πίστα, στο Ώστεν του Τέξας.
Καλώς τον Κίμι: Τρία χρόνια μετά τις τρέλλες του στο WRC και στο NASCAR, ο Κίμι Ραϊκόνεν επιστρέφει στους αγώνες που τούς κατέχει καλύτερα. Το ερώτημα τώρα είναι αν θα δούμε τον παλιό καλό Κίμι ή κάποιον άλλον... Είναι και το ότι θα οδηγάει μια Lotus και όχι μια Ferrari ή μια McLaren.
Ποιος τού έκοψε τη μύτη: Στην αεροδυναμική (και την αισθητική) των μονοθεσίων, η πιο μεγάλη αλλαγή είναι τα νέα ρύχγη που είναι εντελώς πλακουτσωτά ή και κομμένα για τις περισσότερες ομάδες.
Το ουράνιο τόξο της Pirelli: Όλες οι ομάδες θα φορούν λάστιχα Pirelli. H ιταλική εταιρεία φέρνει φέτος ακόμη πιο μαλακές γόμες και ακόμη περισσότερα χρώματα για να τις διακρίνουμε. Η πολύ μαλακή θα έχει κόκκινο σιρίτι στο πλάι, η μαλακή κίτρινο, η μεσαία λευκό και η σκληρή γκρι. Με πράσινο θα χαρακτηρίζεται το λάστιχο για τις ενδιάμεσες καταστάσεις (λίγο νερό στην πίστα) και με μπλε το βρόχινο.
Το τρίτο πρωτάθλημα: Τα προγνωστικά μιλούν για κόντρα Αλόνσο – Φέτελ για τον τίτλο. Αν όντως τον πάρει ένας εκ των δύο, θα είναι ο ένατος πιλότος στην ιστορία του σπορ που θα τον έχει κατακτήσει 3 φορές. Αν, πάλι, τον πάρει ένας εκ των Χάμιλτον, Μπάτον, Ραϊκόνεν, θα είναι ο 16ος οδηγός που θα κάνει double. Και υπάρχει πάντα και ο Μίκαελ Σουμάχερ που πολύ θα ήθελε να φθάσει στους οκτώ...
Όχι πια υποβοήθηση από την εξάτμιση: Θα θυμάστε ότι η χρήση της εξάτμισης για «αεροδυναμικούς» σκοπούς έκανε την διαφορά για κάποιες ομάδες πέρσι. Φέτος ο καυτός αέρας θα φεύγει από πίσω, όπως έφευγε παραδοσιακά, και αυτός ο κανόνας ισχύει για όλους, μειώνοντας αισθητά τις διαφορές μεταξύ «μεγάλων» και «μικρών».
Όχι πια «κλεισίματα»: Γίνεται αυστηρότερος ο κανόνας που λέει ότι ο κάθε πιλότος έχει δικαίωμα να αλλάξει πορεία μόνο μια φορά για να υπερασπισθεί την θέση του. Αν το κάνει μια φορά και στην επόμενη στροφή δεν αφήσει χώρο τουλάχιστον του πλάτους ενός μονοθεσίου μεταξύ του δικού του και του κερμπ, τότε θα τιμωρείται. Προφανώς η αλλαγή αυτή θα φέρει και περισσότερα προσπεράσματα.
Όχι πια Ρούμπενς Μπαρικέλο: Δεν τα κατάφερε τελικά ο 39χρονος Βραζιλιάνος να βρει ομάδα για φέτος. Έτσι δεν θα γιορτάσει το κλείσιμο μιας ολόκληρης εικοσαετίας στις πίστες.
Οι ομάδες:
- Red Bull Racing
Οδηγοί: Σεμπάστιαν Φέτελ, Μαρκ Ουέμπερ
Η RBR θα φοράει και πάλι κινητήρα Renault και για στόχο θα έχει μόνο την κατάκτηση της κορυφής. Ο Φέτελ ήταν πέρσι ο απόλυτος κυρίαρχος. Αν καταφέρει να κερδίσει τον τίτλο, θα είναι ο τρίτος του, σε ηλικία μόλις 25 ετών. Και τα ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ θα αρχίσουν να τρέμουν.
- Vodafone McLaren Mercedes
Οδηγοί: Τζένσον Μπάτον, Λιούις Χάμιλτον
Η εντυπωσιακή εμφάνιση του Μπάτον στο περσινό πρωτάθλημα, μάς υποχρεώνει να τον αναφέρουμε πρώτο, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο Λιούις Χάμιλτον μας έχει συνηθίσει να κάνει μια καλή και μία κακή σεζόν, οπότε ίσως φέτος να είναι η δική του σειρά να διεκδικήσει την δόξα από τον Φέτελ. Το στοίχημα της ομάδας στην αρχή της σεζόν είναι να λειτουργήσει η παραδοσιακή αεροδυναμική του. Όλες οι άλλες μεγάλες ομάδες παρουσίασαν μονοθέσια με νέα, πιο πλακουτσωτή μύτη, εκτός από την McLaren.
- Ferrari
Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο, Φελίπε Μάσα
Η «κολοβή» Ferrari, με το κομμένο εμπρόσθιο ρύγχος, λέγεται ότι είναι πολύ πιο ανταγωνιστική από πέρσι, αλλά το ερώτημα παραμένει: Μπορεί να κτυπήσει τον Φέτελ; Οι Ιταλοί θα προσπαθήσουν κατ’ αρχάς να κυνηγήσουν τον τίτλο των κατασκευαστών και μετά... βλέπουν και για εκείνον των πιλότων. Που τον εποφθαλμιά, φυσικά, μόνον ο Αλόνσο, αφού ο Βραζιλιάνος ομόσταυλός του θεωρείται ο αδύναμος κρίκος της Scuderia για το 2012.
- Mercedes AMG Petronas F1 Team
Οδηγοί: Μίκαελ Σουμάχερ, Νίκο Ρόζμπεργκ
Ο γερο-Σουμάχερ επιμένει, ο Ρόζμπεργκ έχει κάθε χρόνο τις εκλάμψεις του, αλλά λίγα στοιχήματα πέφτουν υπέρ της Mercedes για μεγάλα πράγματα φέτος. Επιτυχία για την γερμανική ομάδα θα είναι αν θα καταφέρει να κερδίσει κάποιο Grand Prix. Πέρσι οι οδηγοί της δεν ανέβηκαν καν στο βάθρο, οπότε ακόμη κι αυτός ο στόχος αν επιτευχθεί και πάλι θα είναι ένα κατόρθωμα. Ο Σουμάχερ δεν πρόκειται να αποσυρθεί από την ενεργό δράση αν δεν ανεβεί μια τελευταίο φορά στο βάθρο –αυτό είναι σίγουρο!
- Lotus F1 Team
Οδηγοί: Κίμι Ραϊκόνεν, Ρομέν Γκροσζάν
Με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα ακόμη ανέτοιμο να αγωνισθεί, μετά το άσχημο ατύχημα που είχε πέρσι σε έναν αγώνα ράλι, ο κλήρος έπεσε στον Ρομέν Γκροσζάν που κέρδισε πέρσι τον τίτλο στο GP2. Άλλο πράγμα όμως GP2 και άλλο Formula 1. Όσο για τον Κίμι Ραϊκόνεν και την μεγάλη του επιστροφή μετά από τρεις σεζόν, τα ερωτηματικά είναι ακόμη μεγαλύτερα. Και μόνο όμως το γεγονός ότι ένας ακόμη Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα βρίσκεται μέσα στα σιρκουί, σίγουρα θα περιπλέξει τα πράγματα για τα φαβορί. Και μην ξεχνάτε ότι θα τρέχει με τον ίδιο κινητήρα που έχουν και οι Red Bull.
- Sahara Force India
Οδηγοί: Πωλ Ντι Ρέστα, Νίκο Χούλκενμπεργκ
Η Force India θα φοράει τον ίδιο κινητήρα με τις Mercedes και McLaren, αλλά λογικά δεν θα έχει τις δικές τους βλέψεις. Εξ άλλου, η «μεγάλη» της σεζόν ήταν η περσινή, όταν κατάφερε να ανεβεί στην 6η θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Αν παραμείνει και φέτος εκεί, θα είναι μια επιτυχία, αν κατορθώσει να «τσιμπήσει» μία θέση ακόμη, θα μιλάμε για θρίαμβο. Ο Πωλ Ντι Ρέστα, πάντως, αναμένεται να τα δώσει όλα φέτος, αφού έχει βλέψεις για κάποια πιο μεγάλη ομάδα στο τέλος της σεζόν (αν τελικά αποσυρθούν οι Ουέμπερ και Σουμάχερ από την ενεργό δράση).
- Sauber F1
Οδηγοί: Καμούι Κομπαγιάσι, Σέρτζιο Πέρεζ
Η δεύτερη ομάδα που τρέχει με κινητήρα Ferrari είναι αυτή που διαθέτει και τους πιο συναρπαστικούς οδηγούς του πρωταθλήματος. Ο μαχητικός Ιάπωνας και ο αγριεμένος Μεξικανός υπόσχονται θέαμα, αν τούς δοθεί η ευκαιρία, αλλά φαίνεται πως φέτος τα πράγματα από τις θέσεις 5 και κάτω (στους κατασκευαστές) θα είναι πολύ μπερδεμένα –γι’ αυτό ίσως και να χρειασθεί να τιθασεύσουν κάπως τον ενθουσιασμό τους.
- Scuderia Toro Rosso
Οδηγοί: Ντανιέλ Ρικιάρντο, Ζαν Ερίκ Βέρνι
Με τον Γάλλο Βέρνι να έρχεται από την Formula Renault και τον Αυστραλό Ρικιάρντο να έχει κάνει μια σεζόν με μηδέν βαθμούς πέρσι, η Toro Rosso μοιάζει να έχει το πιο άπειρο ρόστερ. Η απουσία του Μπουεμί, που πέρσι πρε 15 βαθμούς, αλλά φέτος προτίμησε το ρόλο του δοκιμαστή στην «μαμά» Red Bull (εποφθαλμιώντας την θέση του Ουέμπερ, αν αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν) θα είναι αισθητή. Είναι πολύ πιθανό η ομάδα να τελειώσει την σεζόν χωρίς κανένα βαθμό...
- Williams F1 Team
Οδηγοί: Παστόρ Μαλντονάντο, Μπρούνο Σένα
Με λατινοαμερικάνικο αίμα στο βολάν, αλλά κυρίως με τη Renault κάτω από το καπώ (H Williams Renault είχε θριαμβεύσει την δεκαετία του ’90), η ομάδα έχει βλέψεις για κάτι καλύτερο από τους 5 μόλις βαθμούς που μάζεψε πέρσι. Αλλά τους 4 από εκείνους τους 5 τούς είχε πάρει ο έμπειρος Μπαρικέλο, που από φέτος δεν θα τρέχει πια στην F1. Αρκεί και μόνο το όνομα Williams Renault για να ξυπνήσει ο γίγαντας ή χρειάζονται πολλή δουλειά ακόμη;
- Caterham F1 Team
Οδηγοί: Χέικι Κοβαλάινεν, Βιτάλι Πετρόφ
Με εντυπωσιακό ρόστερ, αλλά περιορισμένες δυνατότητες ως ομάδα, θα παλέψει πολύ για να πάρει κάποιους βαθμούς. Λογικά η δυναμική των δύο πιλότων της και ο κινητήας της Renault θα τής χαρίσoυν κάτι. Δηλαδή, την αποφυγή της τελευταίας θέσης της κατάταξης.
- Hispania Racing Team F1
Οδηγοί: Πέντρο ντε λα Ρόζα, Ναράιν Καρθικέγιαν
Ίσως πρόκειται για την ομάδα με τις μικρότερες δυνατότητες. Δεν ξέρουμε καν ακόμη πώς θα δείχνει το μονοθέσιό της, ούτε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι δύο πιλότοι της. Αν κρίνουμε από τις περσινές της, άσκοπες βόλτες στα σιρκουί, μάλλον και στο τέλος της φετινής σεζόν θα την βαθμολογούμε με το απόλυτο 0.
- Marussia F1 Team
Οδηγοί: Τιμο Γκλοκ, Σαρλ Πικ
Ο 22χρονος Γάλλος ήταν 4ος πέρσι στο GP2 ενώ ο 30χρονος Γερμανός έκανε άλλη μια άθλια χρονιά στην F1. Προφανώς και έφταιγε το μονοθέσιό του, αφού παλιότερα με την Toyota είχε να δείξει αρκετά πράγματα. Σκοπός της ομάδας θα είναι να πάρει έναν βαθμό φέτος με τον Γκλοκ και να αφήσει μόνη στην τελευταία θέση την Hispania Racing Team F1. Οι δυο τους αγωνίζονται με κινητήρα Cosworth, τον πιο αδύναμο από όλους.
To πρόγραμμα:
18 Μαρτίου: Μελβούρνη, Αυστραλία
25 Μαρτίου: Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία
15 Απριλίου: Σανγκάη, Κίνα
22 Απριλίου: Μπαχρέιν
13 Μαΐου: Βαρκελώνη, Ισπανία
27 Μαΐου: Μονακό
10 Ιουνίου: Μόντρεαλ, Καναδάς
24 Ιουνίου: Βαλένθια, Ισπανία (GP Eυρώπης)
8 Ιουλίου: Σίλβερστόουν, Μεγάλη Βρετανία
22 Ιουλίου: Χόκενχάιμ, Γερμανία
29 Ιουλίου: Βουδαπέστη, Γερμανία
2 Σεπτεμβρίου: Σπα, Βέλγιο
9 Σεπτεμβρίου: Μόντσα, Ιταλία
23 Σεπτεμβρίου: Σινγκαπούρη
7 Οκτωβρίου: Σουζούκα, Ιαπωνία
14 Οκτωβρίου: Γεονγκάμ, Ν. Κορέα
28 Οκτωβρίου: Νόιντα, Ινδία
4 Νοεμβρίου: Αμπού Ντάμπι, ΗΑΕ
18 Νοεμβρίου: Ώστεν, ΗΠΑ
25 Νοεμβρίου: Σάο Πάουλο, Βραζιλία
www.ofono.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου