Χρόνια πολλά τραβάει αυτή η ιστορία. Οι παλιοί θυμούνται ακόμα τα καραβάκια που έκαναν το δρομολόγιο από την πόλη της Θεσσαλονίκης προς τις απέναντι ακτές.
Πάγιο αίτημα των κατοίκων του τωρινού Δήμου Θερμαϊκού εδώ και πολλά χρόνια είναι να επανακυκλοφορήσουν τα καραβάκια. Έγιναν προτάσεις, μελέτες, προκηρύχθηκαν διαγωνισμοί για τις στάσεις και τα εκδοτήρια εισιτηρίων... και έχουμε φτάσει στο σημείο να δημιουργείται ένας φορέας με τη συμμετοχή μέχρι στιγμής πέντε δήμων (Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη και Θερμαϊκού) για την κατασκευή των πλωτών εξεδρών και των εκδοτηρίων εισιτηρίων.
Εκτιμάται ότι το έργο θα κοστίσει συνολικά 42 εκατομμύρια ευρώ (που μέρος αναλαμβάνει ιδιώτης - την αγορά των σκαφών δηλαδή) και η τιμή του εισιτηρίου θα είναι περίπου στα 2 ευρώ.
Απορία μου είναι γιατί δεν γίνεται λόγος για φωτοβολταϊκά καταμαράν, τα οποία θα μπορούσαν να περιορίσουν αρκετά το κόστος του εισιτηρίου, μια και περιορίζουν τα καύσιμα (που απαιτούνται συμπληρωματικά) στο ένα τέταρτο αυτού που απαιτείται για συμβατικά καταμαράν, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας κατασκευής.
Κατόπιν ερώτησής μου στους κατασκευαστές, με πληροφόρησαν πως η τιμή αγοράς ενός τέτοιου σκάφους ανέρχεται περίπου στο ποσό του 1.300.000 ευρώ (σκάφος καταμαράν κλειστού τύπου με δύο μηχανές, χωρητικότητας 200 ατόμων, 25μ μήκος.). Σύμφωνα με αυτήν την τιμή, τα επτά συν ένα (εφεδρικό) σκάφη που απαιτούνται βάσει μελέτης κοστίζουν 10,4 εκατ. ευρώ.
zougla.gr
Πάγιο αίτημα των κατοίκων του τωρινού Δήμου Θερμαϊκού εδώ και πολλά χρόνια είναι να επανακυκλοφορήσουν τα καραβάκια. Έγιναν προτάσεις, μελέτες, προκηρύχθηκαν διαγωνισμοί για τις στάσεις και τα εκδοτήρια εισιτηρίων... και έχουμε φτάσει στο σημείο να δημιουργείται ένας φορέας με τη συμμετοχή μέχρι στιγμής πέντε δήμων (Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη και Θερμαϊκού) για την κατασκευή των πλωτών εξεδρών και των εκδοτηρίων εισιτηρίων.
Εκτιμάται ότι το έργο θα κοστίσει συνολικά 42 εκατομμύρια ευρώ (που μέρος αναλαμβάνει ιδιώτης - την αγορά των σκαφών δηλαδή) και η τιμή του εισιτηρίου θα είναι περίπου στα 2 ευρώ.
Απορία μου είναι γιατί δεν γίνεται λόγος για φωτοβολταϊκά καταμαράν, τα οποία θα μπορούσαν να περιορίσουν αρκετά το κόστος του εισιτηρίου, μια και περιορίζουν τα καύσιμα (που απαιτούνται συμπληρωματικά) στο ένα τέταρτο αυτού που απαιτείται για συμβατικά καταμαράν, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας κατασκευής.
Κατόπιν ερώτησής μου στους κατασκευαστές, με πληροφόρησαν πως η τιμή αγοράς ενός τέτοιου σκάφους ανέρχεται περίπου στο ποσό του 1.300.000 ευρώ (σκάφος καταμαράν κλειστού τύπου με δύο μηχανές, χωρητικότητας 200 ατόμων, 25μ μήκος.). Σύμφωνα με αυτήν την τιμή, τα επτά συν ένα (εφεδρικό) σκάφη που απαιτούνται βάσει μελέτης κοστίζουν 10,4 εκατ. ευρώ.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου