Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Επιβράδυνση έκτακτης ανάγκης

Για αποτελεσματικό φρενάρισμα σε σοβαρές περιπτώσεις
Πώς πραγματοποιούμε ένα αποτελεσματικό φρενάρισμα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης; Τι πρέπει να κάνουμε, αν αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα με το σύστημα πέδησης;

Αρκετές είναι οι φορές που χρειάζεται να πραγματοποιήσουμε ένα φρενάρισμα άμεσης ανάγκης, ώστε να αποφύγουμε τη σύγκρουση με κάποιο άλλο όχημα. Πάνω στον πανικό όμως, είναι σωστές οι αντιδράσεις μας, ώστε αυτό το φρενάρισμα να είναι όσο πιο αποτελεσματικό γίνεται; Ας δούμε κάποιους τρόπους, ώστε να το επιτύχουμε.

- Πατήστε χωρίς κανέναν ενδοιασμό το πεντάλ του φρένου.

- Αποφύγετε να μπλοκάρετε τους τροχούς. Με αυτή την κίνηση οι τροχοί γλιστράνε στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα η απόσταση φρεναρίσματος να μεγαλώνει. Επίσης, ακόμα ένα μειονέκτημα είναι ότι όταν είναι οι τροχοί μπλοκαρισμένοι, δε δίνεται στον οδηγό η δυνατότητα να αλλάξει κατεύθυνση, ώστε να αποφύγει το άλλο όχημα που κινδυνεύει να συγκρουστεί. Αν όμως, το όχημά σας διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), τότε δε χρειάζεται να ασχοληθείτε με το μπλοκάρισμα των τροχών. Απλά πατήστε δυνατά το πεντάλ του φρένου και αποσυμπλέξτε την ταχύτητα στο κιβώτιο μέσω του συμπλέκτη, διότι η δύναμη του κινητήρα επιδρά αρνητικά όσον αφορά στην κατανομή του φρεναρίσματος στους τέσσερις τροχούς.

- Κατευθύνετε τη ματιά σας στο σημείο που θέλετε να κατευθυνθείτε και όχι στο όχημα, με το οποίο πιθανό να συγκρουστείτε. Η πορεία ενός οχήματος ακολουθεί συνήθως την κατεύθυνση της ματιάς του οδηγού.

- Προσπαθούμε πάντοτε να παραμείνουμε ψύχραιμοι, ώστε να έχουμε ένα αποτελεσματικό φρενάρισμα.

Σε περίπτωση βλάβης του συστήματος πέδησης

Αυτή η περίπτωση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, αλλά συμβαίνει σπάνια σε κάποιο σωστά συντηρημένο όχημα. Ας δούμε πώς πρέπει να ενεργήσετε, αν κάποια στιγμή βρεθείτε σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

-Κατεβάστε όσο το δυνατόν τη μικρότερη ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε να χρησιμοποιήσετε το φρενάρισμα που θα δημιουργήσει ο κινητήρας. Στη συνέχεια χρησιμοποιείστε το χειρόφρενο, πατώντας όμως συνεχώς το μπουτόν απασφάλισης, κάνοντας αλλεπάλληλες έλξεις. Το σύστημα του χειρόφρενου είναι ανεξάρτητο από το υδραυλικό σύστημα των φρένων και επενεργεί μόνο στους πίσω τροχούς, οπότε απαιτεί προσοχή στο τράβηγμά του.

- Ψάξτε αν βρίσκεται κάποιος ελεύθερος χώρος προς την κατεύθυνση που πηγαίνετε, ώστε να ακινητοποιήσετε το όχημά σας με ασφάλεια. Αν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, αποφύγετε με κάθε τρόπο τη μετωπική σύγκρουση, κυρίως με κάποιον χρήστη της αντίθετης κατευθύνσεως.

-Τέλος, συνεχίστε να ασκείτε αλλεπάλληλες πιέσεις στο πεντάλ του φρένου. Ο αέρας που μπορεί να υπάρχει στο κύκλωμα, μπορεί να σας αποδώσει στιγμιαία αποδοτικό φρενάρισμα, ώστε να σταματήσετε.

www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου