Επιστολή ανοιχτής υποστήριξης προς το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ράσκας κ. Αρτέμιο απέστειλε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με την οποία τον αναγνωρίζει ως τον κανονικό - και επομένως εν ενεργεία - επίσκοπο Ράσκας και Πριζένης.
Αρα με την επιστολή του Αγίου Πειραιώς η τρίτη προυπόθεση παίρνει εκκλησιαστική ισχύ η οποία αφ' εαυτής ανατρέπει το εκκλησιαστικό σκηνικό που υφίστατο μέχρι τώρα.
Δύσκολον φυσικά να προβλεφθούν οι εξελίξεις αλλά το βέβαιο είναι ότι αν τον Μητροπολίτη Πειραιώς ακολουθήσουν και άλλοι επίσκοποι ή ίσως και Ορθόδοξες Εκκλησίες όπως λ.χ. η Εκκλησία της Βουλγαρίας - μεταξύ των επισκόπων της οποίας ο Σεβασμιότατος Ράσκας έχει πολλούς υποστηρικτές - τότε οι καταλυτικές εξελίξεις που θα ακολουθήσουν θα είναι ραγδαίες και καθοριστικές.
Αλλά και μόνος να παραμείνει ο Μητροπολίτης Πειραιώς στην εκκλησιαστική αναγνώριση του Αγίου Ράσκας αφού τον δέχεται σε εκκλησιαστική κοινωνία και είναι έτοιμος να συλλειτουργήσει μαζί του το υφιστάμενο μέχρι τώρα εκκλησιαστικό σκηνικό ανατρέπεται de facto άρδην.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Αρα - εκ των πραγμάτων - έστω και αν δεν κάνει ονομαστική αναφορά - θεωρεί μοιχεπιβάτη τον υπό της Εκκλησίας της Σερβίας εκλεγέντα επίσκοπο Ράσκας κ. Θεοδόσιο και εξ υπαρχής άκυρη (και όχι απλά ακυρωτέα) την καθαίρεση και εκθρόνισή του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου. Προχωρά μάλιστα ένα βήμα παραπάνω και παρομοιάζει την περίπτωσή του Αγίου Ράσκας με την περίπτωση του Ιερού Χρυσοστόμου.
Η ενέργεια αυτή του Σεβασμιότατου Πειραιώς θα οδηγήσει σε καταλυτικές εξελίξεις διότι, όπως κατ’ επανάληψη έγραψα, τρεις σύννομοι με το κανομικό δίκαιο τρόποι υπάρχουν για την ανατροπή των αποφάσεων μιας συνόδου.α.) Νέα απόφαση της ιδίας συνόδου που να αναιρεί την προηγούμενη απόφαση,
β.) Σύγκληση μείζονος Συνόδου με την προσφυγή, εκ μέρους του Σεβασμιότατου κ. Αρτεμίου, με έκκλητο στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, και
γ.) Κατάλυση των αποφάσεων της εκθρόνισης και καθαίρεσης του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου από άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ή μεμονωμένους επισκόπους, οι οποίοι θα κατέλυαν στην πράξη τις καταδικαστικές αποφάσεις και θα τις θεωρούσαν εξυπαρχής άκυρες και θα ήσαν πρόθυμοι να έλθουν σε εκκλησιαστική κοινωνία με τον επίσκοπο Αρτέμιο.
Αρα με την επιστολή του Αγίου Πειραιώς η τρίτη προυπόθεση παίρνει εκκλησιαστική ισχύ η οποία αφ' εαυτής ανατρέπει το εκκλησιαστικό σκηνικό που υφίστατο μέχρι τώρα.
Να προσθέσουμε το πιο σημαντικό της επιστολής. Η ρήση του Αγίου Πειραιώς ότι η περίπτωση του Μητροπολίτη Ράσκας βασίζεται στο προηγούμενο του Ιερού Χρυσοστόμου δεν έχει μόνον την έννοια ότι και οι δύο εκθρονίσθησαν αντικανονικώς αλλά ότι και οι δύο έχουν τώρα την αναγνώριση κανονικών επισκόπων. Στην περίπτωση του Αγίου Ράσκας την υποστήριξη τουΣεβασμιότατου Πειραιώς.
Ως γνωστόν την καθαίρεση και εκθρόνιση του Ιερού Χρυσοστόμου ουδέποτε δέχτηκε ο Πάπας της Ρώμης - ο οποίος φυσικά τότε ήταν ορθόδοξος επίσκοπος- και εξαιτίας της μη αναγνώρισης της καθαίρεσης του οποίου ο Πάπας έβγαλε από τα δίπτυχα τον μοιχεπιβάτη που διαδέχθηκε τον Ιερό Χρυσόστομο με αποτέλεσμα να προέλθει το λεγόμενο Α΄ Σχίσμα Ανατολής και Δύσεως.Δύσκολον φυσικά να προβλεφθούν οι εξελίξεις αλλά το βέβαιο είναι ότι αν τον Μητροπολίτη Πειραιώς ακολουθήσουν και άλλοι επίσκοποι ή ίσως και Ορθόδοξες Εκκλησίες όπως λ.χ. η Εκκλησία της Βουλγαρίας - μεταξύ των επισκόπων της οποίας ο Σεβασμιότατος Ράσκας έχει πολλούς υποστηρικτές - τότε οι καταλυτικές εξελίξεις που θα ακολουθήσουν θα είναι ραγδαίες και καθοριστικές.
Αλλά και μόνος να παραμείνει ο Μητροπολίτης Πειραιώς στην εκκλησιαστική αναγνώριση του Αγίου Ράσκας αφού τον δέχεται σε εκκλησιαστική κοινωνία και είναι έτοιμος να συλλειτουργήσει μαζί του το υφιστάμενο μέχρι τώρα εκκλησιαστικό σκηνικό ανατρέπεται de facto άρδην.
Η ενέργεια του Σεβασμιότατου Πειραιώς είναι μια γενναία πράξη που ανατρέπει άρδην το εκκλησιαστικό σκηνικό στη Σερβία επειδή ο Σεβασμιότατος Ράσκας κ. Αρτέμιος βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με ένα από τους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας - δηλαδή τον Αγιο Πειραιώς -και επομένως εμμέσως και με τους υπόλοιπους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αφού ο Σεβασμιότατος κ. Σεραφείμ είναι κανονικός επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος και βρίσκεται σε κοινωνία με όλους τους Ορθόδοξους επισκόπους και όλες τις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Μπράβο στο Σεβαμιότατο Πειριαώς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξιος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρομαχεί για όλα τα θέματα της πίστης μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ενέργειά του ανέτρεψε το σκηνικό στην Εκκλησία της Σερβίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπωσδήποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ επίσκοπος Αρτέμιος τώρα έχιε κοινωνία με την Εκκλησία
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δούμε τι θα πουν και οι άλλοι επίσκοποι
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι σημαντικό να δούμε αν και άλλοι επίσκοποι θα μιλησουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ομως! και μόνη η υποστήριξη του Πειραιώς ανατρέπεει τα δεδομένα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι βέβαιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αθλιος κληρικός της πτολεμαίδος ο συκοφάντης και βωμολόχος υποσκάπτει τον Σεβασμιότατο Πειριαώς
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά αυτός ο σκανδαλοποιός όλους τους υποσκάπτει
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν κρεμά το πετραχήλι και να κυτάξει την ψυχή του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό ακριβώς πρέπει να κάνει
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυφνωνώ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ συνφωνώ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια ψυχή που έχιε ας μη τη δώσει στο σατανά
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν πρέπει
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι συμφωνουμε σε αυτο
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στον ΑγιογΠειραιώς
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξιος!
ΑπάντησηΔιαγραφήολοι οι πιστοι τον σεβονται και τον αγαπουν
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δόλιο κληρικό της πτολεμαίδος; Τον αποστρέφονται
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι στη συγκεντρωση του π. Σαράντη
ΑπάντησηΔιαγραφήκανείς ας μη λειψει
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρέπει
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ
ΑπάντησηΔιαγραφή