Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες στον κόσμο σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται. Σε ό,τι αφορά στην τιμή πώλησης του λίτρου, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες δαπανούν το 15% του ημερομισθίου τους για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης, ενώ συνολικά δαπανούν το 4,8% του εισοδήματός τους για τον ανεφοδιασμό του οχήματός τους. Το υψηλό αυτό ποσοστό αποδίδεται και στο γεγονός ότι οι Έλληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λαών που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις τους.
Ακριβότερη όλων στη βενζίνη είναι η Τουρκία, όπου η μέση τιμή του λίτρου αγγίζει τα 2 ευρώ εξαιτίας της φορολογίας. Ακολουθούν η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Ιταλία. Καρτέλ και ολιγοπώλια στην αγορά των υγρών καυσίμων κρατούν τις τιμές της βενζίνης στα ύψη. Τη διαπίστωση αυτή έκανε πρόσφατα η Τράπεζα της Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία οι βενζινοπώλες καθυστερούν να περάσουν τις μειώσεις, όταν πέφτει η διεθνής τιμή.
«Συνάγεται έτσι ότι η προσφορά της βενζίνης ενδεχομένως χαρακτηρίζεται από συμπράξεις, οι οποίες ευνοούνται από έλλειψη ανταγωνιστικών συνθηκών στη δομή της ελληνικής αγοράς καυσίμων». Η μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας μένοντας στην αγορά της λιανικής επισημαίνει ότι ο αριθμός των πρατηρίων στη χώρα μας είναι μεγάλος. Ένα βενζινάδικο αντιστοιχεί σε 1.400 κατοίκους, όταν στην Ε.Ε. η αντίστοιχη αναλογία είναι ένα προς 3.800 κατοίκους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου