Επανεκδίκαση της υπόθεσης για την αεροπορική τραγωδία της εταιρείας «Ήλιος» στο Γραμματικό, στις 14 Αυγούστου 2005, αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Ανώτατο Δικαστήριο, μετά την... έφεση του γενικού εισαγγελέα, εναντίον της, κατά πλειοψηφία, αθωωτικής απόφασης των στελεχών της αεροπορικής εταιρείας από το Κακουργιοδικείο.
Στην απόφασή του, το Ανώτατο Δικαστήριο ανέφερε ότι έγιναν λανθασμένοι χειρισμοί από το δικαστήριο στην πρωτόδικη διαδικασία.
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση, για πολλαπλή ανθρωποκτονία λόγω αμέλειας καθήκοντος, είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Πανταζής, ο εκτελεστικός πρόεδρος Ανδρέας Δράκος, ο διευθυντής πτητικών επιχειρήσεων Γιώργος Κικκίδης και ο αρχιπιλότος της εταιρείας Γιάννο Στόιμενοφ, καθώς και η ίδια η εταιρεία.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας Νικόλας Γιασουμή εξέφρασε ικανοποίηση για την απόφαση, προσθέτοντας ότι πρόκειται για θετική εξέλιξη στην υπόθεση. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας, το σύστημα συμπίεσης της καμπίνας του μοιραίου αεροσκάφους αφέθηκε -ύστερα από έλεγχο- στη θέση «χειροκίνητο», αντί στη θέση «αυτόματο» και το πλήρωμα του αεροσκάφους παρέλειψε να προβεί σε έλεγχο πριν από την απογείωση.
Η ενέργεια αυτή επέφερε απότομη αποσυμπίεση της καμπίνας, με αποτέλεσμα τα μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες να χάσουν τις αισθήσεις τους -πλην ενός εκτός καθήκοντος αεροσυνοδού, που προσπάθησε απεγνωσμένα να κατευθύνει το αεροσκάφος και να το προσγειώσει, χωρίς όμως να το καταφέρει.
Στην απόφασή του, το Ανώτατο Δικαστήριο ανέφερε ότι έγιναν λανθασμένοι χειρισμοί από το δικαστήριο στην πρωτόδικη διαδικασία.
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση, για πολλαπλή ανθρωποκτονία λόγω αμέλειας καθήκοντος, είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Πανταζής, ο εκτελεστικός πρόεδρος Ανδρέας Δράκος, ο διευθυντής πτητικών επιχειρήσεων Γιώργος Κικκίδης και ο αρχιπιλότος της εταιρείας Γιάννο Στόιμενοφ, καθώς και η ίδια η εταιρεία.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας Νικόλας Γιασουμή εξέφρασε ικανοποίηση για την απόφαση, προσθέτοντας ότι πρόκειται για θετική εξέλιξη στην υπόθεση. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας, το σύστημα συμπίεσης της καμπίνας του μοιραίου αεροσκάφους αφέθηκε -ύστερα από έλεγχο- στη θέση «χειροκίνητο», αντί στη θέση «αυτόματο» και το πλήρωμα του αεροσκάφους παρέλειψε να προβεί σε έλεγχο πριν από την απογείωση.
Η ενέργεια αυτή επέφερε απότομη αποσυμπίεση της καμπίνας, με αποτέλεσμα τα μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες να χάσουν τις αισθήσεις τους -πλην ενός εκτός καθήκοντος αεροσυνοδού, που προσπάθησε απεγνωσμένα να κατευθύνει το αεροσκάφος και να το προσγειώσει, χωρίς όμως να το καταφέρει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου