Όσο και να ακούγεται περίεργο, κάποιοι επιστήμονες προσπαθούν να κάνουν το αδύνατο δυνατό, αλλά δεν τους δίνονται τα κατάλληλα όπλα, εφόδια και βοήθεια για να πετύχουν πράγματα που μπορεί να μείνουν στην ιστορία και να αλλάξουν την καθημερινότητα. Στο zougla.gr έχουμε αφιερώσει πολλά ρεπορτάζ για την κατασκευή του σύγχρονου Pony, του οποίου αναμένουμε να ξεκινήσει η παραγωγή το 2015. Από το... τραπεζομάντιλο στην επένδυση Εκτός όμως από αυτό, υπάρχουν και άλλες ριζοσπαστικές προτάσεις, όπως αυτή του σχεδιαστή Ηλία Σελέκου, τον οποίο συναντήσαμε και μιλήσαμε για ένα ξεχωριστό και σύγχρονο όχημα. Η ιδέα του ξεκίνησε σε ένα τραπεζομάντιλο (!) ταβέρνας, πάνω στο οποίο σχεδίασε το δικό του όχημα. Η συγκεκριμένη ταβέρνα βρισκόταν στην Αντίπαρο.
Πόσο κοστίζει η επένδυση;
Πόσο συμφέρουσα όμως θα μπορούσε να είναι μια τέτοια επένδυση; Αξίζει ή όχι; Θα αγόραζε ο κόσμος ένα τέτοιο όχημα; Στις εύλογες ερωτήσεις απαντά ο Ηλίας Σελέκος: «Τεχνολογικά, αν το δει Το Play είναι μια πρόταση για ιδιώτες, επαγγελματίες ακόμα και για την αστυνομία!!! κανείς σε σύγκριση με μια παραγωγή αυτοκινήτων μερικών εκατοντάδων χιλιάδων μονάδων με καλούπια και πρέσες, χιλιάδες περιφερειακά εξαρτήματα, εξαντλητικές και χρονοβόρες διαδικασίες εγκρίσεων, τεστ πρόσκρουσης κ.ο.κ., η επένδυση σε ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα φαντάζει ιδανική σε τεχνολογικό και οικονομικό μέγεθος. Αν στην πρώτη περίπτωση η επένδυση είναι της τάξεως των δεκάδων δις ευρώ, στη δεύτερη περίπτωση η επένδυση είναι της τάξεως των 2-3 εκατομμυρίων ευρώ (+/-), με μερικές δεκάδες εκατοντάδες μονάδες τον χρόνο κατά περίπτωση και απόσβεση (+/- ) στα 5 χρόνια
. Τα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι σαφώς πολύ λιγότερα και το μόνο εξάρτημα που έχει υψηλό κόστος είναι ο συσσωρευτής. Φυσικά, όσο περισσότερα εξαρτήματα μπορούν να κατασκευαστούν στον τόπο παραγωγής του ηλεκτρικού οχήματος τόσο θα αυξάνεται και η προστιθέμενη αξία του προϊόντος». O Ηλίας Σελέκος μαζί με τους συνεργάτες του έχουν έτοιμη την μελέτη για να υλοποιηθεί η ριζοσπαστική του ιδέα... O Ηλίας Σελέκος μαζί με τους συνεργάτες του έχουν έτοιμη την μελέτη για να υλοποιηθεί η ριζοσπαστική του ιδέα... Απάντηση δίνεται και στο ποιος θα μπορούσε να αποκτήσει ένα τέτοιο όχημα: «Αν το δούμε γεωπολιτικά, η Ελλάδα διαθέτει ένα μεγάλο μέτωπο παράκτιων θαλάσσιων ακτογραμμών, καθώς και νησιών με ιδανικές καιρικές συνθήκες, όπου στο μεγαλύτερο μέρος του έτους επικρατεί ηλιοφάνεια. Εντός πόλεων οι δρόμοι είναι άναρχα δομημένοι, με πολλή κίνηση και τεράστια ηχορύπανση». Τιμή από 6.500 ευρώ Λαμβάνοντας υπόψη τα δύο αυτά στοιχεία, θα μπορούσε να σταθεί μια τέτοια επένδυση με πωλήσεις που θα ξεκινούσαν από τα 300 και θα έφταναν αργότερα τα 500 οχήματα. Μάλιστα υπάρχει φάκελος επιχειρηματικού πλάνου του οχήματος προς παραγωγή, καθώς η ομάδα βρίσκεται σε διερευνητικές επαφές με υποψήφιους επενδυτές.
Σχετικά με την τιμή ενός τέτοιου οχήματος, θα ξεκινούσε από τα 6.500-7.000 ευρώ και θα ανέβαινε, ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση. Η μελέτη της ομάδας του Ηλία Σελέκου έχει δείξει πως η απόσβεση με ένα τέτοιο όχημα μπορεί να γίνει γρήγορα, ενώ στα νησιά οι επαγγελματίες θα το προτιμήσουν, συγκριτικά με άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε πως ήδη υπάρχουν και 2 παραγγελίες από εταιρεία ενοικιάσεων στην Κρήτη, την ώρα που το όχημα υπάρχει μόνο στα χαρτιά!
Ποιος είναι ο Ηλίας Σελέκος;
Ποιος είναι όμως ο σχεδιαστής του ελληνικού οχήματος; Ο Ηλίας Σελέκος έχει σπουδάσει βιομηχανικό σχεδιασμό. Βραβεύτηκε το 1990 σε διαγωνισμό σχεδίασης ελληνικού αυτοκινήτου της Νικ. Ι. Θεοχαράκης και του περιοδικού «4 Τροχοί», ενώ το 1994 ο Δήμος Αθηναίων τον τίμησε για μελέτη που έκανε σχετικά με αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν. Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εγγεγραμμένος σχεδιαστής-γραφίστας στα μητρώα των Ελλήνων σχεδιαστών του ΕΟΜΜΕΧ. Σήμερα ασχολείται με την ιδιότητα του σχεδιαστικού συμβούλου στην ανάπτυξη ή βελτίωση προϊόντων. Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, η ιδέα και η μελέτη για τη δημιουργία ενός ακόμα ελληνικού οχήματος υπάρχει. Το ζητούμενο είναι κατά πόσο η Κυβέρνηση μπορεί να στηρίξει τέτοιες προσπάθειες, να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία, να φτιαχτεί ένα καλό πλαίσιο επενδύσεων και να πάρει σάρκα και οστά όχι μόνο η συγκεκριμένη προσπάθεια, αλλά και αρκετές ακόμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου