Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι σχολικές απουσίες και η αποτυχία στα σχολικά διαγωνίσματα βρέθηκε να συνδέεται σημαντικά με περισσότερο κολπικό σεξ, λιγότερο συχνή χρήση προφυλακτικού, και διαφορετικά σεξουαλικά συναισθήματα μέσα στην ίδια ημέρα. Προηγούμενες μελέτ

Πολλές από τις δεξιότητες μάλιστα που σχετίζονται με την ακαδημαϊκή επίδοση, όπως είναι η επικοινωνία, η συναισθηματική επίγνωση και η ρύθμιση της συμπεριφοράς συνδέονται επίσης με ότι συμβαίνει στις ερωτικές σχέσεις. Με τη χρήση της ιδέας αυτής η ερευνητική υπόθεση ήταν ότι τα συμβάντα της καθημερινής σχολικής ζωής θα μπορούσαν να επιδράσουν στο πως αισθανόταν η έφηβη σχετικά με το σύντροφό της και στις σεξουαλικές συμπεριφορές που υιοθέτησε. Οι σχολικές συμπεριφορές που μελετήθηκαν συμπεριλάμβαναν τις απουσίες και την κακή επίδοση στα σχολικά τεστ, οι σεξουαλικές συμπεριφορές περιλάμβαναν το κολπικό σεξ και τη χρήση προφυλακτικού τη θετική ή αρνητική διάθεση, το σεξουαλικό ενδιαφέρον, την υποστήριξη ή την αρνητικότητα του συντρόφου, καθώς και το εάν η έφηβη δήλωνε ή όχι ερωτευμένη με το σύντροφό της. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συχνότητα της συνουσίας και της μη χρήσης προφυλακτικού ήταν μεγαλύτερη τις ημέρες που οι έφηβες απουσίαζαν.
Η αποτυχία σε ένα τεστ δε βρέθηκε να επηρεάζει τη συχνότητα της σεξουαλικής δραστηριότητας, βρέθηκε όμως να σχετίζεται με μειωμένη πιθανότητα χρήσης προφυλακτικού. Σε επίπεδο συναισθήματος, οι νεαρές γυναίκες είχαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα αρνητικής διάθεσης, σεξουαλικού ενδιαφέροντος και ερωτικού συναισθήματος καθώς και χαμηλότερα επίπεδα θετικής διάθεσης τις ημέρες που απουσίαζαν από το σχολείο, ή αποτύγχαναν σε ένα διαγώνισμα. Παράλληλα, η απουσία από το σχολείο σχετιζόταν με σημαντικά υψηλότερα επίπεδα υποστήριξης από το σύντροφο. Οι ερευνητές εξηγούν πως ενδεχομένως οι συναισθηματικές και συμπεριφορικές εμπειρίες αναφορικά με τις ρομαντικές και σεξουαλικές σχέσης των έφηβων γυναικών, επηρεάζουν την αντίδραση τους στα συμβάντα της σχολικής ζωής. Για παράδειγμα, η χρήση προφυλακτικού είναι λιγότερο πιθανή μετά από την αποτυχία σε ένα τεστ, εάν η νεαρή γυναίκα αισθάνεται υποστήριξη και αγάπη από το σύντροφό τους.
Επίσης, εάν ο σύντροφος πιέζει τη νεαρή γυναίκα να απουσιάσει από το σχολείο, η ίδια αυτή πίεση μπορεί να οδηγήσει και στη μη χρήση του προφυλακτικού τη στιγμή της σεξουαλικής πράξης. Πρόκειται για πολύ σημαντικά ευρήματα, τα οποία δείχνουν τους στενούς δεσμούς ανάμεσα στις διαφορετικές πτυχές της καθημερινότητας των έφηβων και τον τρόπο που επιδρούν πάνω στη γενική τους υγεία και ευεξία.
Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κ.Κωνσταντινίδης, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, www.andrologia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου