Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. Χυμοί φρούτων με περισσότερη ζάχαρη από αναψυκτικά!

Χυμοί φρούτων με περισσότερη ζάχαρη από αναψυκτικά!Μπορεί να έχουν ακόμη και 60% μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σάκχαρα Οι χυμοί φρούτων μπορεί να περιέχουν έως και 60% περισσότερη ζάχαρη από τα αναψυκτικά, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Ένας κορυφαίος καρδιολόγος είπε οι χυμοί είναι τόσο ανθυγιεινοί που θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μια απόλαυση μια στο τόσο, και όχι ως μέρος του καθημερινού μας διαιτολογίου.
 Ο βρετανικός οργανισμός Action on Sugar, που εδρεύει στο Πανεπιστήμιο Queen Mary, του Λονδίνου, εξέτασε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη περισσότερων από 200 φρουτοχυμών, φρουτοποτών και smoothies, διαπιστώνοντας ότι σε πολλά από αυτά η περιεκτικότητα σε ζάχαρη ήταν πάνω από 10,6 γραμμάρια ανά 100 ml προϊόντος που ανευρίσκεται στα κανονικά αναψυκτικά. Η ζάχαρη αναγράφεται στις ετικέτες των τροφίμων ως “σάκχαρα”, τα οποία πρέπει να ελέγχονται κάθε φορά που αγοράζουμε έναν χυμό, ακόμα κι αν αυτός αναγράφει “χωρίς προσθήκη ζάχαρης”. Η ομάδα της εκστρατείας προειδοποίησε ότι τα ποτά υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη παίζουν ρόλο στην εμφάνιση της παχυσαρκίας, ενώ πρόκειται για την κύρια αιτία τερηδόνας στα δόντια των παιδιών.
 Όταν ένας ολόκληρος καρπός μεταποιείται σε χυμό, τα σάκχαρα που βρίσκονται στα τοιχώματα των κυττάρων απελευθερώνονται ως “ελεύθερα σάκχαρα” , τα οποία βλάπτουν τα δόντια, ενώ η έλλειψη φυτικών ινών σημαίνει πρόσληψη περισσότερων θερμίδων. “Πρόκειται για ένα σκάνδαλο το γεγονός ότι οι χυμοί φρούτων θεωρούνται από τους γονείς μια υγιεινή επιλογή για τα παιδιά. Αυτό πρέπει να σταματήσει”, ανέφερε ο πρόεδρος της δράσης , Γκράχαμ Μακγκρέγκορ.
 “Υπάρχει επιστημονική απόδειξη ότι η συχνή κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και καρδιακής νόσου, ανεξάρτητα από το σωματικό βάρος”, προσέθεσε. Από την πλευρά της, η δρ Άλισον Τέντστοουν, επικεφαλής διατροφολόγος του κυβερνητικού οργανισμού Public Health England (PHE), είπε πως οι φρουτοχυμοί μπορούν να αποτελούν τμήμα μιας υγιεινής διατροφής, αλλά επειδή η διαδικασία παρασκευής τους απελευθερώνει τα σάκχαρα των φρούτων, η κατανάλωσή τους πρέπει να περιορίζεται στα 150 ml την ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου