Κλείνει, εξαιτίας οικονομικών δυσκολιών το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη, έπειτα από 30 χρόνια λειτουργίας.
Το διώροφο διατηρητέο κτίριο της οδού Πλουτάρχου στο Μαρούσι, το οποίο είχε σχεδιάσει ο ζωγράφος και ιδρυτής του Ιδρύματος Γιάννης Τσαρούχης για να στεγάσει το έργο του, χρειάζεται επισκευές, για τις οποίες δεν υπάρχουν χρήματα. Το ίδρυμα δεν σταματά, ωστόσο, τη λειτουργία του.
Οι συλλογές και τα αρχεία του ιδρύματος θα φυλάσσονται στο εφεξής στο Μουσείο Μπενάκη, ενώ στο δεύτερο όροφο του μουσείου στην Πειραιώς θα φιλοξενούνται όλες οι θεματικές εκθέσεις του Ιδρύματος Τσαρούχη. Η αρχή γίνεται από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου, με την έκθεση Γιάννης Τσαρούχης: Μελέτες για 17 θέματα, με εκθέματα από τις συλλογές του Ιδρύματος.
Πρόκειται για μια συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο του ζωγράφου, με δυνατή γεύση από το εργαστήρι του. Σχέδια, σπουδές, δοκιμές, παραλλαγές για το ίδιο θέμα, αποκαλύπτουν τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθούσε ο ζωγράφος, προκειμένου να αποδώσει σημαντικά θέματα που τον απασχόλησαν από τα νεανικά του χρόνια έως την ωριμότητά του:
Η «Θυσία της Ιφιγένειας», η «Μεγάλη αναχώρηση», το «Γράμμα», οι «Τέσσερις εποχές», ο «Μάιος του 1968», «Το πορτρέτο της καλλονής Δέσποινας Πολίτη», «Το καφενείο Μαυροκέφαλου» αλλά και οι φωτογραφίες των μοντέλων του, δηλαδή ο τρόπος που επέλεγε να ποζάρουν. Το σύνολο αποτελεί ένα μοναδικό υλικό, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά και αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ο Τσαρούχης προετοίμαζε και εκτελούσε το έργο του, στα 60 χρόνια της ζωγραφικής του πορείας. «Μ' αρέσει το άσπρο χρώμα κι έχω να διαλέξω μεταξύ νοσοκόμων και ναυτών» απαντούσε ο Τσαρούχης όταν κάποιος τον ρωτούσε γιατί επιμένει στο ζωγραφικό θέμα με τους ναύτες. Τα πρώτα σχέδιά του με ναύτες είναι κι αυτά παρόντα στην έκθεση, όπως οι σπουδές του για τη σειρά «Νέος με φτερά πεταλούδας», όπου τα μοντέλα πόζαραν, κατ’ επιλογήν του ζωγράφου, «σαν ποδοσφαιριστές της εποχής σε αναμνηστική φωτογραφία».
Το πρωτότυπο αρχειακό υλικό της έκθεσης, συμπληρώνεται από προσωπικά αντικείμενα και βιβλία του ζωγράφου, καταλόγους από εκθέσεις του στο Παρίσι, τη ζωγραφική του παλέτα, κι άλλα ενθυμήματα από το εργαστήρι του, τοποθετημένα σε μια μεγάλη προθήκη, στην είσοδο της έκθεσης. Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στον Γιάννη Τσαρούχη στο Μπενάκη, ήταν το 2009 στο κτίριο της Πειραιώς. «Το έργο του Γιάννη Τσαρούχη, είναι ανεξάντλητο κεφάλαιο για την καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία του τόπου.
Η συνεργασία που είχαμε πάντα με το Ίδρυμα που ο φίλος μου Γιάννης Τσαρούχης, ίδρυσε , επιτείνεται τώρα» είπε ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, Άγγελος Δεληβοριάς. «Θεωρήσαμε πολύ απαισιόδοξη τη σκέψη να κλείσουμε το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη, γι’ αυτό και ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το Μπενάκη» ομολόγησε από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ιδρύματος, Νίκη Γρυπάρη και υπογράμμισε ότι η «με δυσκολίες καταφέραμε να παραμείνουμε ανοιχτοί -όλα αυτά τα χρόνια η κρατική υποστήριξη ήταν ελάχιστη».
Τα έσοδα του Ιδρύματος προέρχονταν από τα εισιτήρια των εκθέσεων και το πωλητήριο. Η καταλογογράφηση και η ψηφιοποίηση των συλλογών Τσαρούχη, έγινε με βοήθεια από ευρωπαϊκό πρόγραμμα. «Το πρόβλημα της επισκευής του κτιρίου μάς έφερε σε πολύ δύσκολη θέση. Σε αντίθεση με την δυσμενή συγκυρία, η συνεργασία μας με το Μπενάκη μάς γεμίζει αισιοδοξία», τόνισε η ίδια. Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη θα διαρκέσει έως τις 31 Μαρτίου 2013.
Οι συλλογές και τα αρχεία του ιδρύματος θα φυλάσσονται στο εφεξής στο Μουσείο Μπενάκη, ενώ στο δεύτερο όροφο του μουσείου στην Πειραιώς θα φιλοξενούνται όλες οι θεματικές εκθέσεις του Ιδρύματος Τσαρούχη. Η αρχή γίνεται από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου, με την έκθεση Γιάννης Τσαρούχης: Μελέτες για 17 θέματα, με εκθέματα από τις συλλογές του Ιδρύματος.
Πρόκειται για μια συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο του ζωγράφου, με δυνατή γεύση από το εργαστήρι του. Σχέδια, σπουδές, δοκιμές, παραλλαγές για το ίδιο θέμα, αποκαλύπτουν τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθούσε ο ζωγράφος, προκειμένου να αποδώσει σημαντικά θέματα που τον απασχόλησαν από τα νεανικά του χρόνια έως την ωριμότητά του:
Η «Θυσία της Ιφιγένειας», η «Μεγάλη αναχώρηση», το «Γράμμα», οι «Τέσσερις εποχές», ο «Μάιος του 1968», «Το πορτρέτο της καλλονής Δέσποινας Πολίτη», «Το καφενείο Μαυροκέφαλου» αλλά και οι φωτογραφίες των μοντέλων του, δηλαδή ο τρόπος που επέλεγε να ποζάρουν. Το σύνολο αποτελεί ένα μοναδικό υλικό, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά και αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ο Τσαρούχης προετοίμαζε και εκτελούσε το έργο του, στα 60 χρόνια της ζωγραφικής του πορείας. «Μ' αρέσει το άσπρο χρώμα κι έχω να διαλέξω μεταξύ νοσοκόμων και ναυτών» απαντούσε ο Τσαρούχης όταν κάποιος τον ρωτούσε γιατί επιμένει στο ζωγραφικό θέμα με τους ναύτες. Τα πρώτα σχέδιά του με ναύτες είναι κι αυτά παρόντα στην έκθεση, όπως οι σπουδές του για τη σειρά «Νέος με φτερά πεταλούδας», όπου τα μοντέλα πόζαραν, κατ’ επιλογήν του ζωγράφου, «σαν ποδοσφαιριστές της εποχής σε αναμνηστική φωτογραφία».
Το πρωτότυπο αρχειακό υλικό της έκθεσης, συμπληρώνεται από προσωπικά αντικείμενα και βιβλία του ζωγράφου, καταλόγους από εκθέσεις του στο Παρίσι, τη ζωγραφική του παλέτα, κι άλλα ενθυμήματα από το εργαστήρι του, τοποθετημένα σε μια μεγάλη προθήκη, στην είσοδο της έκθεσης. Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στον Γιάννη Τσαρούχη στο Μπενάκη, ήταν το 2009 στο κτίριο της Πειραιώς. «Το έργο του Γιάννη Τσαρούχη, είναι ανεξάντλητο κεφάλαιο για την καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία του τόπου.
Η συνεργασία που είχαμε πάντα με το Ίδρυμα που ο φίλος μου Γιάννης Τσαρούχης, ίδρυσε , επιτείνεται τώρα» είπε ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, Άγγελος Δεληβοριάς. «Θεωρήσαμε πολύ απαισιόδοξη τη σκέψη να κλείσουμε το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη, γι’ αυτό και ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το Μπενάκη» ομολόγησε από την πλευρά της, η πρόεδρος του Ιδρύματος, Νίκη Γρυπάρη και υπογράμμισε ότι η «με δυσκολίες καταφέραμε να παραμείνουμε ανοιχτοί -όλα αυτά τα χρόνια η κρατική υποστήριξη ήταν ελάχιστη».
Τα έσοδα του Ιδρύματος προέρχονταν από τα εισιτήρια των εκθέσεων και το πωλητήριο. Η καταλογογράφηση και η ψηφιοποίηση των συλλογών Τσαρούχη, έγινε με βοήθεια από ευρωπαϊκό πρόγραμμα. «Το πρόβλημα της επισκευής του κτιρίου μάς έφερε σε πολύ δύσκολη θέση. Σε αντίθεση με την δυσμενή συγκυρία, η συνεργασία μας με το Μπενάκη μάς γεμίζει αισιοδοξία», τόνισε η ίδια. Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη θα διαρκέσει έως τις 31 Μαρτίου 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου