Του Σπύρου Δημητρέλη
Τυφλούς που οδηγούν αφορολόγητα αναπηρικά Ι.Χ. και ανάπηρους «μαϊμού» που έχουν αποκτήσει παρανόμως αφορολόγητο Ι.Χ. για τις μετακινήσεις τους έχει εντοπίσει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Στο ΣΔΟΕ έχει διαπιστωθεί από δειγματοληπτικούς ελέγχους, αλλά και από αξιοποίηση καταγγελιών και πληροφοριών, ότι στον κλάδο των αφορολόγητων αναπηρικών Ι.Χ. υπάρχει μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή και απάτη.
Στο πλαίσιο αυτών των αρχικών ευρημάτων έχει συσταθεί στο ΣΔΟΕ ειδική ομάδα ελεγκτών η οποία θα βάλει σε εφαρμογή ένα εκτεταμένο σχέδιο ελέγχου των αδειών που έχουν δοθεί για αφορολόγητα αναπηρικά Ι.Χ. Το σχέδιο περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
-τη λήψη μετά από αίτημα στο υπουργείο Μεταφορών όλης της λίστας με τις άδειες κυκλοφορίας αναπηρικών Ι.Χ. που έχουν εκδοθεί και βρίσκονται σε ισχύ, καθώς και των στοιχείων για το είδος και το βαθμό της αναπηρίας. Το σχετικό αίτημα έχει ήδη υποβληθεί.
-την επιλογή ενός σημαντικού αριθμού αναπήρων οι οποίοι θα ελεγχθούν για το αφορολόγητο Ι.Χ. που κυκλοφορούν.
-όσοι κατά τον έλεγχο εντοπισθούν να μην δικαιούνται την άδεια που έχουν λάβει, τότε θα κινούνται όλες οι διαδικασίες για την ανάκλησή της και την καταβολή των τελών ταξινόμησης που γλίτωσε ο “ανάπηρος” κατά τη χορήγηση της σχετικής άδειας κυκλοφορίας. Επίσης θα επιβάλλονται πρόστιμα και προσαυξήσεις, ενώ θα ασκούνται στους παραβάτες και ποινικές διώξεις για απάτη και παραβίαση της τελωνειακής νομοθεσίας.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι έλεγχοι των αναπηρικών Ι.Χ. “Κλιμάκιο ελεγκτών θα στήνει ακόμη και μπλόκο έξω από την κατοικία του ελεγχόμενου αναπήρου προκειμένου να διαπιστώσει ποιος οδηγεί το αυτοκίνητο” λέει στο Capital.gr ανώτερο στέλεχος του ΣΔΟΕ. “Όταν διαπιστώνεται ότι το Ι.Χ. οδηγείται από συγγενείς του αναπήρου, οι οποίοι δεν έχουν το σχετικό δικαίωμα ή οδηγούνται από τον ίδιο τον ανάπηρο ο οποίος υποτίθεται ότι λόγω αναπηρίας δεν μπορεί να οδηγήσει, τότε το όχημα θα δεσμεύεται επί τόπου και θα ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία για την επιβολή κυρώσεων”.
Με βάση την τελωνειακή νομοθεσία οι φορολογούμενοι με βαθμό αναπηρίας από 67% έως και 100% ανάλογα με το είδος της αναπηρίας δικαιούνται αγορά επιβατικού Ι.Χ. με πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι υπάρχει ήδη συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, καθώς και του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να γίνει μια συνολική επανεξέταση των αναπήρων που έχουν λάβει άδεια αφορολόγητου αναπηρικού Ι.Χ.
spiros.dimitrelis@capital.gr
Τυφλούς που οδηγούν αφορολόγητα αναπηρικά Ι.Χ. και ανάπηρους «μαϊμού» που έχουν αποκτήσει παρανόμως αφορολόγητο Ι.Χ. για τις μετακινήσεις τους έχει εντοπίσει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Στο ΣΔΟΕ έχει διαπιστωθεί από δειγματοληπτικούς ελέγχους, αλλά και από αξιοποίηση καταγγελιών και πληροφοριών, ότι στον κλάδο των αφορολόγητων αναπηρικών Ι.Χ. υπάρχει μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή και απάτη.
Στο πλαίσιο αυτών των αρχικών ευρημάτων έχει συσταθεί στο ΣΔΟΕ ειδική ομάδα ελεγκτών η οποία θα βάλει σε εφαρμογή ένα εκτεταμένο σχέδιο ελέγχου των αδειών που έχουν δοθεί για αφορολόγητα αναπηρικά Ι.Χ. Το σχέδιο περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
-τη λήψη μετά από αίτημα στο υπουργείο Μεταφορών όλης της λίστας με τις άδειες κυκλοφορίας αναπηρικών Ι.Χ. που έχουν εκδοθεί και βρίσκονται σε ισχύ, καθώς και των στοιχείων για το είδος και το βαθμό της αναπηρίας. Το σχετικό αίτημα έχει ήδη υποβληθεί.
-την επιλογή ενός σημαντικού αριθμού αναπήρων οι οποίοι θα ελεγχθούν για το αφορολόγητο Ι.Χ. που κυκλοφορούν.
-όσοι κατά τον έλεγχο εντοπισθούν να μην δικαιούνται την άδεια που έχουν λάβει, τότε θα κινούνται όλες οι διαδικασίες για την ανάκλησή της και την καταβολή των τελών ταξινόμησης που γλίτωσε ο “ανάπηρος” κατά τη χορήγηση της σχετικής άδειας κυκλοφορίας. Επίσης θα επιβάλλονται πρόστιμα και προσαυξήσεις, ενώ θα ασκούνται στους παραβάτες και ποινικές διώξεις για απάτη και παραβίαση της τελωνειακής νομοθεσίας.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι έλεγχοι των αναπηρικών Ι.Χ. “Κλιμάκιο ελεγκτών θα στήνει ακόμη και μπλόκο έξω από την κατοικία του ελεγχόμενου αναπήρου προκειμένου να διαπιστώσει ποιος οδηγεί το αυτοκίνητο” λέει στο Capital.gr ανώτερο στέλεχος του ΣΔΟΕ. “Όταν διαπιστώνεται ότι το Ι.Χ. οδηγείται από συγγενείς του αναπήρου, οι οποίοι δεν έχουν το σχετικό δικαίωμα ή οδηγούνται από τον ίδιο τον ανάπηρο ο οποίος υποτίθεται ότι λόγω αναπηρίας δεν μπορεί να οδηγήσει, τότε το όχημα θα δεσμεύεται επί τόπου και θα ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία για την επιβολή κυρώσεων”.
Με βάση την τελωνειακή νομοθεσία οι φορολογούμενοι με βαθμό αναπηρίας από 67% έως και 100% ανάλογα με το είδος της αναπηρίας δικαιούνται αγορά επιβατικού Ι.Χ. με πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι υπάρχει ήδη συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, καθώς και του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να γίνει μια συνολική επανεξέταση των αναπήρων που έχουν λάβει άδεια αφορολόγητου αναπηρικού Ι.Χ.
spiros.dimitrelis@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου