Στην Ελλάδα μιλάμε για κάρτα αποδείξεων. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, αρκετές από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής αποφάσισαν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα και πλέον προσφέρουν στους καταναλωτές να λαμβάνουν τις αποδείξεις τους με ψηφιακό τρόπο.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, αλυσίδες όπως η Whole Foods Market, το Nordstrom, η Gap, το Old Navy, η Banana Republic, η Anthropologie, η Patagonia, τα Sears και τα Kmart, δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν αν θέλουν την “κλασική” χάρτινη απόδειξη ή προτιμούν είτε να τους αποσταλεί στο email είτε να “ανέβει” σε κάποια ασφαλής web ιστοσελίδα με την οποία είναι συμβεβλημένο το κατάστημα.
Οι λόγοι γι’ αυτήν την κίνηση είναι αρκετοί. Κατ’ αρχήν, το κόστος του χαρτιού δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο και είμαστε σε περίοδο περικοπών. Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να έχουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις τους αφενός για να είναι …βέβαιο ότι τις έχουν και αφετέρου για να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα τα οικονομικά. Ακόμη, υπάρχουν λόγοι μάρκετινγκ, καθώς η αλυσίδα έχει το email του καταναλωτή της με ότι και αν σημαίνει αυτό. Και, φυσικά, η αλυσίδα μπορεί να δηλώσει και τεχνολογικά “καινοτόμα”.
Ουσιαστικά, οι συγκεκριμένες αλυσίδες ακολουθούν -για μία ακόμη φορά- το παράδειγμα της Apple, η οποία έχει υλοποιήσει μία τέτοια δυνατότητα εδώ και αρκετά χρόνια στα καταστήματα της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σημειώστε ότι αν πληρώνετε με πιστωτική και είστε σε ένα Apple Store δεν χρειάζεται καν να περάσετε από το ταμείο!
Η ιδέα δεν είναι καινούρια, καθώς σκέψεις και δοκιμές υπήρχαν από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90. Αλλά, το σκάσιμο της “φούσκας” των .com εταιρειών απέτρεψε να υπάρξει πρόοδος, ενώ επιπλέον η διείσδυση του Διαδικτύου δεν ήταν στα ίδια επίπεδα με σήμερα. Το κυριότερο, όμως, είναι πως οι “άυλες” αποδείξεις συνδυάζονται εξαιρετικά με τα πλάνα για τα ψηφιακά πορτοφόλια και τη χρήση των smartphones και άλλων φορητών συσκευών για πληρωμές. Μάλλον είναι θέμα χρόνου να μη χρειάζεται να ψάχνεις σε όλα σου τα πράγματα για το που έβαλες εκείνη την “αναθεματισμένη” απόδειξη που αποτελεί και εγγύηση…
www.secnews.gr
Όπως αναφέρουν οι New York Times, αλυσίδες όπως η Whole Foods Market, το Nordstrom, η Gap, το Old Navy, η Banana Republic, η Anthropologie, η Patagonia, τα Sears και τα Kmart, δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν αν θέλουν την “κλασική” χάρτινη απόδειξη ή προτιμούν είτε να τους αποσταλεί στο email είτε να “ανέβει” σε κάποια ασφαλής web ιστοσελίδα με την οποία είναι συμβεβλημένο το κατάστημα.
Οι λόγοι γι’ αυτήν την κίνηση είναι αρκετοί. Κατ’ αρχήν, το κόστος του χαρτιού δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο και είμαστε σε περίοδο περικοπών. Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να έχουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις τους αφενός για να είναι …βέβαιο ότι τις έχουν και αφετέρου για να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα τα οικονομικά. Ακόμη, υπάρχουν λόγοι μάρκετινγκ, καθώς η αλυσίδα έχει το email του καταναλωτή της με ότι και αν σημαίνει αυτό. Και, φυσικά, η αλυσίδα μπορεί να δηλώσει και τεχνολογικά “καινοτόμα”.
Ουσιαστικά, οι συγκεκριμένες αλυσίδες ακολουθούν -για μία ακόμη φορά- το παράδειγμα της Apple, η οποία έχει υλοποιήσει μία τέτοια δυνατότητα εδώ και αρκετά χρόνια στα καταστήματα της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σημειώστε ότι αν πληρώνετε με πιστωτική και είστε σε ένα Apple Store δεν χρειάζεται καν να περάσετε από το ταμείο!
Η ιδέα δεν είναι καινούρια, καθώς σκέψεις και δοκιμές υπήρχαν από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90. Αλλά, το σκάσιμο της “φούσκας” των .com εταιρειών απέτρεψε να υπάρξει πρόοδος, ενώ επιπλέον η διείσδυση του Διαδικτύου δεν ήταν στα ίδια επίπεδα με σήμερα. Το κυριότερο, όμως, είναι πως οι “άυλες” αποδείξεις συνδυάζονται εξαιρετικά με τα πλάνα για τα ψηφιακά πορτοφόλια και τη χρήση των smartphones και άλλων φορητών συσκευών για πληρωμές. Μάλλον είναι θέμα χρόνου να μη χρειάζεται να ψάχνεις σε όλα σου τα πράγματα για το που έβαλες εκείνη την “αναθεματισμένη” απόδειξη που αποτελεί και εγγύηση…
www.secnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου