Η οικονομική κρίση «χτύπησε» και την αγορά βιβλίου αν και οι εκδότες επιμένουν πως «ο καλύτερος σύντροφος και στην κρίση είναι ένα καλό βιβλίο».
Ποσοτικές αλλά και ποιοτικές διαφορές στη συμπεριφορά των αναγνωστών εντοπίζει η έρευνα που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά στο πλαίσιο του φεστιβάλ βιβλίου της παραλίας του Λευκού Πύργου στη Θεσσαλονίκη.
Τα μάλλον δυσοίωνα αποτελέσματα της έρευνας (που πραγματοποιήθηκε πέρσι στους χώρους του φεστιβάλ) παρουσίασαν σήμερα οι διοργανωτές του 30ου φεστιβάλ βιβλίου και η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα κάθε χρόνο στη διάρκεια των 17 ημερών του φεστιβάλ πωλούνται από το σύνολο των εκδοτών περί τα 250.000 βιβλία.
www.zougla.gr
Ποσοτικές αλλά και ποιοτικές διαφορές στη συμπεριφορά των αναγνωστών εντοπίζει η έρευνα που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά στο πλαίσιο του φεστιβάλ βιβλίου της παραλίας του Λευκού Πύργου στη Θεσσαλονίκη.
Τα μάλλον δυσοίωνα αποτελέσματα της έρευνας (που πραγματοποιήθηκε πέρσι στους χώρους του φεστιβάλ) παρουσίασαν σήμερα οι διοργανωτές του 30ου φεστιβάλ βιβλίου και η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα κάθε χρόνο στη διάρκεια των 17 ημερών του φεστιβάλ πωλούνται από το σύνολο των εκδοτών περί τα 250.000 βιβλία.
- Το φεστιβάλ εξακολουθεί να συγκεντρώνει παλιούς και νέους επισκέπτες από την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και την περιφέρεια (σε αντιστοιχία ποσοστών 80% και 20%). Στην μεγάλη επισκεψιμότητα συμβάλλει και ο χώρος όπου πραγματοποιείται το φεστιβάλ (αυτός της παραλίας).
- Η ελληνική λογοτεχνία και οι γυναίκες αναγνώστριες εξακολουθούν (με μικρές αυξομειώσεις) να κρατούν τα σκήπτρα της υψηλής αναγνωσιμότητας.
- Στην αναγνωσιμότητα μετά την ελληνική λογοτεχνία ακολουθούν η ξένη, η ιστορία και βιογραφίες, τα κοινωνικά και πολιτικά βιβλία (παρουσίασαν την τελευταία τριετία μεγαλύτερη μείωση ενδιαφέροντος απ' όλες τις κατηγορίες βιβλίων κι έφτασαν μόλις στο 15% το 2010 από 27% που ήταν το 2007), η ψυχολογία και τα λευκώματα τέχνης.
- Από την ίδια έρευνα προκύπτει πως τα μεγάλα βιβλιοπωλεία και οι αλυσίδες καταστημάτων συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των αναγνωστών - αγοραστών, ποσοστό το οποίο αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια καθιστώντας δυσχερή τη συνέχιση της λειτουργίας των μικρότερων αμιγών βιβλιοπωλείων και των λεγόμενων βιβλιοπωλείων της γειτονιάς. Η τάση δεν αφορά αποκλειστικά τους νέους (οι οποίοι δείχνουν κι ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις αγορές μέσω Ιντερνέτ στο οποίο οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες δείχνουν μάλλον αδιάφοροι ) αλλά και στις ηλικιακές ομάδες αναγνωστών άνω των 35 ετών.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 700 πολιτών και θα επαναληφθεί και στη διάρκεια της φετινής -επετειακής διοργάνωσης του Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης που διοργανώνει από την επόμενη Παρασκευή 3 ως και την Κυριακή 19 Ιουνίου ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας.www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου