Σε τροχιά ανάκαμψης φαίνεται ότι βρίσκεται ο ΟΑΣΑ, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία για την οικονομική απόδοση του συνόλου των εταιρειών στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Οργανισμός, παρατηρείται αύξηση των εσόδων από εισιτήρια και κάρτες και δραστική μείωση των πάσης φύσεως εξόδων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία αυτά το α' τρίμηνο του 2011, τα έσοδα παρουσίασαν κάμψη κατά 10,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, αλλά αποδίδεται σε δύο κυρίως παράγοντες. Πρώτον, στις συνεχιζόμενες απεργίες τον περασμένο Ιανουάριο, πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου και, δεύτερον, στο γεγονός ότι ο ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 4 μονάδες, από το 9% στο 13%, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τα έσοδα των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών.
Όμως, το ίδιο χρονικό διάστημα το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 24,2% στα 137 εκατ. ευρώ, από 181 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ το έλλειμμα μειώθηκε επίσης δραστικά κατά 35% και περιορίστηκε στα περίπου 65 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. που ήταν το α' τρίμηνο του 2010.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, η εταιρεία ΟΑΣΑ Α.Ε. ήδη από τα τέλη του 2010 εμφανίζει λειτουργικό πλεόνασμα και η καθαρή της θέση ενισχύεται σημαντικά στο α' τρίμηνο του 2011 (βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος +217% συγκριτικά με το α' τρίμηνο του 2010).
Θα πρέπει, επίσης, να συνυπολογισθεί ότι οι περικοπές από την κρατική οικονομική ενίσχυση για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 υπερβαίνουν το 52%. Επομένως, αν υπήρχε στο 2011 η αντίστοιχη κρατική ενίσχυση σε σχέση με το 2010, τότε οι περισσότερες εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου θα ήταν πλεονασματικές και με συμψηφισμό των αποτελεσμάτων στο σύνολο των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ δεν θα παρουσιαζόταν οικονομικό έλλειμμα στις αστικές συγκοινωνίες.
Από το Μάρτιο, πρώτο μήνα πλήρους εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής για τα κόμιστρα, παρουσιάζεται σημαντική ανάκαμψη των εσόδων, η οποία συνεχίστηκε και τον Απρίλιο με αύξηση της τάξης του 18,7%, γεγονός που γεμίζει με αισιοδοξία τους υπευθύνους του ΟΑΣΑ αλλά και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι που περιλαμβάνονται στο νόμο για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και ότι μέχρι τέλους του έτους οι εταιρείες συγκοινωνιακού έργου θα καταστούν βιώσιμες.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία αυτά το α' τρίμηνο του 2011, τα έσοδα παρουσίασαν κάμψη κατά 10,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, αλλά αποδίδεται σε δύο κυρίως παράγοντες. Πρώτον, στις συνεχιζόμενες απεργίες τον περασμένο Ιανουάριο, πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου και, δεύτερον, στο γεγονός ότι ο ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 4 μονάδες, από το 9% στο 13%, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τα έσοδα των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών.
Όμως, το ίδιο χρονικό διάστημα το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 24,2% στα 137 εκατ. ευρώ, από 181 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ το έλλειμμα μειώθηκε επίσης δραστικά κατά 35% και περιορίστηκε στα περίπου 65 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. που ήταν το α' τρίμηνο του 2010.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, η εταιρεία ΟΑΣΑ Α.Ε. ήδη από τα τέλη του 2010 εμφανίζει λειτουργικό πλεόνασμα και η καθαρή της θέση ενισχύεται σημαντικά στο α' τρίμηνο του 2011 (βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος +217% συγκριτικά με το α' τρίμηνο του 2010).
Θα πρέπει, επίσης, να συνυπολογισθεί ότι οι περικοπές από την κρατική οικονομική ενίσχυση για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 υπερβαίνουν το 52%. Επομένως, αν υπήρχε στο 2011 η αντίστοιχη κρατική ενίσχυση σε σχέση με το 2010, τότε οι περισσότερες εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου θα ήταν πλεονασματικές και με συμψηφισμό των αποτελεσμάτων στο σύνολο των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ δεν θα παρουσιαζόταν οικονομικό έλλειμμα στις αστικές συγκοινωνίες.
Από το Μάρτιο, πρώτο μήνα πλήρους εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής για τα κόμιστρα, παρουσιάζεται σημαντική ανάκαμψη των εσόδων, η οποία συνεχίστηκε και τον Απρίλιο με αύξηση της τάξης του 18,7%, γεγονός που γεμίζει με αισιοδοξία τους υπευθύνους του ΟΑΣΑ αλλά και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι που περιλαμβάνονται στο νόμο για εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και ότι μέχρι τέλους του έτους οι εταιρείες συγκοινωνιακού έργου θα καταστούν βιώσιμες.
www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου