Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Καταγγέλλουν απουσία διαλόγου για τις μεταμοσχεύσεις

Διχασμό και διάσταση απόψεων έχει προκαλέσει το σχέδιο νόμου για τις μεταμοσχεύσεις.
Σήμερα, ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων (Ε.Ο.Μ.), σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι ουδέποτε εκλήθη να συμμετάσχει στη σύνταξη του νομοσχεδίου αυτού.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Υγείας τονίζει ότι επί περίπου δύο μήνες, κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, χιλιάδες πολίτες και φορείς διατυπώνουν γραπτώς τις απόψεις τους. Όπως πρόσθεσε, πριν από περίπου 45 ημέρες σε ημερίδα που οργάνωσε το Υπουργείο Υγείας προσκλήθηκε, παρέστη και κατέθεσε τις προτάσεις του και ο ΕΟΜ, διά του τότε προέδρου του. Στη συνέχεια, αναφέρει το Υπουργείο Υγείας, τον πρόεδρο του ΕΟΜ συνάντησαν ο υφυπουργός κ. Μ. Τιμοσίδης και ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας, κ. Α. Δημόπουλος.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (Ε.Ο.Μ.) επισημαίνουν ότι τρία σημεία του νομοσχεδίου τούς βρίσκουν αντίθετους:
«Η διεύρυνση του κύκλου των δοτών, προκειμένου για ζώσες μεταμοσχεύσεις που προβλέπεται στο άρθρο 8, ενέχει τον ορατό κίνδυνο της εμπορευματοποίησης των. Είμαστε αντίθετοι με την επέκταση της δωρεάς σε άτομα με συναισθηματικό δεσμό, διότι θεωρούμε ότι είναι αδύνατον με οποιοδήποτε τρόπο να κριθεί με αξιοπιστία η ύπαρξή του.
Η εικαζόμενη συναίνεση που προβλέπει το άρθρο 9, ακόμα και σε χώρες που είναι νομοθετημένη, όπως στην Ισπανία, στην πράξη δεν χρησιμοποιείται και δεν αφαιρούνται ποτέ όργανα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συγγενών. Με δεδομένες τις αντιρρήσεις που έχουν ήδη εκφρασθεί από τη κοινωνία, θα επηρεαστεί αρνητικά η δωρεά οργάνων.
Η δημιουργία Οργανισμών Αφαίρεσης Οργάνων δεν έχει καμία θέση. Η αφαίρεσή τους διεθνώς γίνεται από τις ομάδες των μεταμοσχευτικών κέντρων και σε καμία περίπτωση από τρίτους, οι οποίοι μάλιστα εργάζονται σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια».

Την Τετάρτη, 25 Μαΐου 2011, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής θα παραστεί ο ΕΟΜ, καθώς και άλλοι φορείς, οπότε και θα διατυπώσουν γραπτώς τις απόψεις τους για το θέμα των μεταμοσχεύσεων. «Και όλα αυτά εν όψει της πρώτης ανάγνωσης του σχεδίου νόμου στη Βουλή» τονίζει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Υγείας και συμπληρώνει ότι «μετά από όλα αυτά θα ακολουθήσουν η δεύτερη ανάγνωση στη Επιτροπή της Βουλής και η συζήτηση στην Ολομέλειά της. Είναι προφανές ότι τα επιχειρήματα περί απουσίας διαλόγου θα μπορούσε να τα αξιολογήσει ο καθένας κατά βούληση, αλλά και σύμφωνα με την πραγματικότητα».
Τα μέλη του ΕΟΜ επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους ότι «η αύξηση των μεταμοσχεύσεων, που αποτελεί το κύριο μέλημα του οργανισμού, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ενίσχυσή του και των δομών που στηρίζουν τη μεταμόσχευση στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας». 

www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου