Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Αλαλούμ με τις ηλεκτρονικές φορολογικές δηλώσεις

Πάνω από 2,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι υπολογίζεται εφέτος ότι θα υποβάλουν ηλεκτρονικά τη φορολογική δήλωσή τους μετά και την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλλει σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους εμπόρους και τους βιοτέχνες την υποχρεωτική υποβολή μέσω του συστήματος TaxisNet. Αυτό με την προϋπόθεση ότι το σύστημα Taxisnet θα συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς προβλήματα γιατί το προηγούμενο διάστημα δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου το εν λόγω σύστημα «έπεσε» είτε από υπερφόρτωση είτε από πρόβλημα σε μετασχηματιστές της ΔΕΗ.

Αρκετοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι εφέτος με τη μαζική υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ηλεκτρονικά υπάρχει κίνδυνος να έχει πρόβλημα το σύστημα TAXISnet. Ωστόσο στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για να λειτουργήσει χωρίς διακοπές το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.
Πάντως, χιλιάδες είναι οι φορολογούμενοι που δεν γνωρίζουν αν είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω του διαδικτύου ή χειρόγραφα. Αυτό διότι αρκετοί είναι οι μισθωτοί που παράλληλα ασκούν και ελευθέριο επάγγελμα. Επίσης, στην περίπτωση που ο σύζυγος είναι μισθωτός και η σύζυγος είναι ελεύθερη επαγγελματίας θα πρέπει να υποβληθεί η δήλωση από τον υπόχρεο δηλαδή τον σύζυγο ηλεκτρονικά εφόσον η σύζυγός του έχει εισοδήματα από ελευθέρια επαγγέλματα και άρα υποχρεούται σε ηλεκτρονική υποβολή.

Χθες, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η εκτύπωση και η αποστολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011.
Φέτος δεν στάλθηκαν έντυπα στους φορολογούμενους που υπέβαλλαν το 2010 τη δήλωσή τους ηλεκτρονικά, καθώς και σε όσους είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν φέτος τη δήλωσή τους μέσω του διαδικτύου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ν. 3842/2010, η ηλεκτρονική υποβολή είναι υποχρεωτική για όλους όσοι ασκούν επάγγελμα ή επιχείρηση, καθώς και για όσους υποβάλλουν τη δήλωσή τους μέσω εξουσιοδοτημένου λογιστή. Έτσι εκτυπώθηκαν και ταχυδρομήθηκαν μόνο 3,9 εκ. δηλώσεις (αντί για 5,6 εκ. που στάλθηκαν το 2010). Με το μέτρο αυτό εξοικονομούνται 3,7 εκ. ευρώ, 243 τόνοι χαρτιού, ενώ το περιβάλλον επιβαρύνθηκε με 600 τόνους λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Όλα τα έντυπα των δηλώσεων καθώς και οι οδηγίες είναι προσβάσιμα μέσω του διαδικτύου από τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου